Po pięciu latach rozwoju i testów, trzech generacjach technologii układu napędowego, 18 prototypach, 45 fizycznych testach zderzeniowych i ponad 1,6 miliona godzin zbiorowych badań i rozwoju, pierwsza w pełni produkcyjna wersja Rimac Nevera zjechała z nowej linii produkcyjnej Rimac. Teraz ręcznie tworzony model Nevera będzie budowany w tempie do 50 sztuk rocznie. 

  • Rimac rusza z produkcją elektrycznego hipersamochodu Nevera
  • Auto rozpędza się do prędkości ok. 100 km/h w niecałe 2 sekundy
  • Nevera będzie powstawać w liczbie 50 sztuk rocznie

Rimac Nevera – elektryczny hipersamochód w produkcji

Pierwsze egzemplarze Rimac Nevera są już składane – każdy Nevera musi spędzić 5 tygodni na linii montażu końcowego, podczas gdy wiele jego części i systemów jest produkowanych na wiele miesięcy wcześniej w zakładach Rimac. Wkrótce zostaną one dostarczone klientom na całym świecie za pośrednictwem globalnej sieci 25 oficjalnych partnerów dealerskich Rimac Automobili, która obejmuje Stany Zjednoczone, Europę, Bliski Wschód i Azję.

Pierwszy rok produkcyjny modelu Nevera jest już wyprzedany. Rimac Nevera ma moc 1,914 KM, która wytwarzana jest przez cztery silniki elektryczne. Napędzają one samochód do prędkości ok. 100 kilometrów na godzinę w zaledwie 1,85 sekundy. Nazwa „Nevera” pochodzi od nazwy niespodziewanej letniej burzy, która ma często miejsce u wybrzeży Chorwacji. 

Samochód elektryczny Rimac Nevera
Samochód elektryczny Rimac Nevera
Samochód elektryczny Rimac Nevera

Rimac Nevera – auto tworzone od podstaw

Nevera została opracowana całkowicie od podstaw, a większość kluczowych systemów została wykonana we własnym zakresie przez firmę Rimac. Wszystkie główne elementy samochodu musiały zostać opracowane na zamówienie, co ma przełożyć się na wysokie osiągi samochodu. Specjalnie dla Nevera opracowano całkowicie nową generację akumulatorów, inwerter, skrzynię biegów, silnik, systemy sterowania, system informacyjno-rozrywkowy i wiele innych. W trakcie całego procesu rozwoju układ napędowy był przeprojektowywany trzykrotnie, w procesie trwającym ponad dwa lata.

Logo marki Rimac
Samochód elektryczny Rimac Nevera
Samochód elektryczny Rimac Nevera

Pierwszy Rimac Nevera nie na sprzedaż

Pierwszym samochodem z produkcji seryjnej jest model „Callisto Green” z lakierowanymi na grafitowo kołami Vertex i wnętrzem z piaskowej Alcantary, który Rimac pokazał publicznie podczas Festival of Speed w Goodwood w czerwcu. Pojazd z plakietką „#000” pozostanie jednak w posiadaniu Bugatti Rimac jako pojazd demonstracyjny i służący do celów marketingowych.

Rimac Nevera ma do wyboru 36 różnych kolorów lakieru oraz opcję „na miarę” – klient może sobie sam zaprojektować układ kolorystyczny samochodu, ma do wyboru trzy poziomy ekspozycji włókna węglowego oraz ogromny wybór kolorowych skór, Alcantary, kontrastowych akcentów i metalowych wykończeń wnętrza. Rimac obiecuje, że każdy ze 150 ukończonych samochodów będzie całkowicie unikatowy.

Produkcja Rimac Nevera
Produkcja Rimac Nevera
Samochód elektryczny Rimac Nevera
Samochód elektryczny Rimac Nevera

Rimac i jego podejście do klientów

Równolegle z rozwojem samochodu, Rimac rozwijał również swoje programy obsługi posprzedażnej i obsługi klienta. Specjalistyczne cyfrowe narzędzia diagnostyczne zostały zbudowane od podstaw w celu monitorowania i aktualizacji samochodów przez cały okres ich eksploatacji. Każdy partner dealerski otrzyma specjalne szkolenie oraz szczegółowe informacje na temat obsługi i napraw, a ponadto utworzono specjalny zespół Rimac Service Team, który będzie mógł podróżować po całym świecie w celu zdiagnozowania potencjalnych problemów. 

Samochód elektryczny Rimac Nevera
Samochód elektryczny Rimac Nevera
Samochód elektryczny Rimac Nevera
Samochód elektryczny Rimac Nevera

Dziewięć samochodów zniszczonych w testach

Począwszy od wstępnych prototypów eksperymentalnych, poprzez prototypy walidacyjne, po samochody przedseryjne, aż 18 prototypów Nevera zostało przetestowanych w każdym możliwym środowisku i aspekcie pomiarowym – od mroźnego koła podbiegunowego po komorę klimatyczną o wysokiej wilgotności 48 stopni Celsjusza. Rygorystyczny czteroletni program testów zderzeniowych doprowadził do zniszczenia dziewięciu samochodów w 45 oddzielnych testach zderzeniowych.

– Na początku podróży modelu Nevera, przeprowadziliśmy tysiące wirtualnych symulacji i eksperymentowaliśmy z niezliczonymi projektami, zanim w końcu przyszedł czas na stworzenie pierwszych działających prototypów. W tym czasie w firmie pracowało około 300 osób, a teraz, gdy wchodzimy w fazę pełnej produkcji, nasza firma rozrosła się pięciokrotnie i liczy ponad 1500 pracowników. Budowa naszego nowego kampusu Rimac o powierzchni 100 000 m2 jest już zaawansowana – mówi Mate Rimac, dyrektor generalny Rimac Group.

Po zakończeniu budowy Campus stanie się miejscem produkcji aut Nevera, co uczyni go czwartym miejscem, w którym będą składane te samochodu; po wcześniejszych miejscach produkcji faz prototypowych i obecnym zakładzie produkcyjnym w Zagrzebiu w Chorwacji.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię