Porsche mocno rozpoczęło sezon Formuły E. W stolicy Meksyku, nowe Porsche 99X Electric Gen3 zdobyło dwa pierwsze miejsca podium. Zespół klientów Porsche – Avalanche Andretti – wygrał rundę otwierającą ABB FIA Formula E World Championship w Mexico City z kierowcą Jake’iem Dennisem. Dla zespołu TAG Heuer Porsche Formula E Team kierowca fabryczny Pascal Wehrlein, zwycięzca z 2022 r. w Meksyku, zajął drugie miejsce.

  • W pierwszem siódemce znalazły się cztery bolidy Gen3 marki Porsche
  • Zespół TAG Heuer Porsche Formula E Team najwyżej zajął drugą pozycję
  • Kierowca zespołu Avalanche Andretti zdobył najwyższy stopień podium

Dwa pierwsze miejsca w Meksyku dla bolidów Porsche

Wyścig, który oglądało 40 000 kibiców, był pierwszym występem samochodów trzeciej generacji (GEN3) w otwierającej sezon rundzie na Autodromo Hermanos Rodriguez. Dla Porsche był to niezwykle udany początek nowej ery Formuły E: Po 41 okrążeniach toru cztery bolidy Porsche 99X Electric Gen3 znalazły się w pierwszej siódemce, przy czym André Lotterer zajął czwarte miejsce dla zespołu Avalanche Andretti, a António Félix da Costa przekroczył linię mety jako siódmy w swoim pierwszym wyścigu dla TAG Heuer Porsche Formula E Team.

Pascal Wehrlein zajął drugie miejsce w Meksyku
Pascal Wehrlein zajął drugie miejsce w Meksyku
Porsche 99X Electric Gen3 w czasie wyścigu w Meksyku
Porsche 99X Electric Gen3 w czasie wyścigu w Meksyku
Porsche 99X Electric Gen3 w czasie wyścigu w Meksyku

Pierwsza runda mistrzostw świata Formuły E w Meksyku

Pascal Wehrlein stanął na starcie 9. rundy sezonu na szóstym miejscu. Odpowiednio dobrana strategia zespołu zapewniła kierowcy nowego Porsche 99X Electric Gen3 mocną jazdę, zwłaszcza w drugiej połowie wyścigu. Wehrlein wykorzystał tryb Attack Mode, aby zyskać przewagę i dobrze ustawić się w decydującej fazie wyścigu. Na 29. okrążeniu wyprzedził kolejnego rywala i zajął drugie miejsce. Jego nowy kolega z zespołu António Félix da Costa, któremu zabrakło zaledwie dwóch tysięcznych sekundy do zakwalifikowania się do rundy pojedynków, rozpoczął swój pierwszy wyścig dla Porsche od miejsca dziewiątego i zajął siódme miejsce.

— Co za wspaniały początek sezonu. Jedno podwójne zwycięstwo i cztery Porsche 99X Electric Gen3 w pierwszej siódemce – to znakomity wynik. Pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie to osiągnąć. Teraz chodzi o to, aby utrzymać ten poziom przez jak najdłuższą część sezonu. Jesteśmy zachwyceni tym wspaniałym występem – mówił Thomas Laudenbach, wiceprezes Porsche Motorsport.

Dzięki wynikom Pascala Wehrleina i André Lotterera w Porsche 99X Electric, zespół TAG Heuer Porsche Formula E Team świętował w Meksyku 12 lutego 2022 r. swój największy jak dotąd sukces. W 2023 r. zespół wystartował w czwartym sezonie pierwszej na świecie całkowicie elektrycznej serii wyścigowej z nowym Porsche 99X Electric Gen3. Zespół Avalanche Andretti także będzie konkurować w wyścigach na bolidach Porsche 99X Electric Gen3.

Porsche 99X Electric Gen3 w czasie wyścigu w Meksyku
Porsche 99X Electric Gen3 w czasie wyścigu w Meksyku

Nowy bolid Gen3 zespołu Porsche

Porsche pokazało swój nowy bolid Formuły E w czerwcu 2022 roku. Porsche 99X Electric w sporej części jest zbudowane jest z materiałów pochodzących z recyklingu.

Samochody wyścigowe Gen3 to najszybsze, najlżejsze, najmocniejsze i najbardziej wydajne elektryczne samochody wyścigowe, jakie kiedykolwiek zbudowano. Zaprojektowane zostały specjalnie z myślą o torach ulicznych Formuły E, stanowią również duży krok naprzód w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Ponad 40 proc. energii zużywanej podczas wyścigu jest wytwarzane w procesie hamowania. Włókno węglowe pochodzące z recyklingu, użyte w konstrukcji nadwozia, pochodzi częściowo z samochodów Gen2 z bieżącego sezonu.

Ponadto Gen3 to pierwszy samochód wyścigowy Formuły E z przednim i tylnym układem napędowym. Nowy, przedni układ napędowy dodaje 250 kW do 350 kW z tyłu, co ponad dwukrotnie zwiększa możliwości obecnego bolidu Gen2 do łącznej mocy 600 kW. Czas ładowania również uległ znacznemu skróceniu. Nowa moc ultraszybkiego ładowania wynosząca 600 kW jest niemal dwukrotnie większa niż moc najbardziej zaawansowanych komercyjnych ładowarek na świecie.

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię