Aurora Innovation poinformowała, że uruchomiła wspólnie z Uberem program pilotażowy autonomicznego transportu. Przewóz towarów rusza w Teksasie.
- Aurora uruchomiła program pilotażowy przewozu towarów w ramach Uber Freight
- Firma chce uruchomić komercyjne usługi autonomicznego transportu w 2023 roku
- Przewóz autonomiczny ma tę zaletę, że może jeździć cały czas – kierowcy muszą mieć odpoczynek
Autonomiczny przewóz towarów Ubera
Aurora poinformowała, że w zeszłym tygodniu zaczęła autonomiczne dostawy towarów dla klientów Uber Freight. Dostawy były realizowane między Dallas a Houston. Firma planuje rozpoczęcie komercyjnej działalności w zakresie autonomicznych pojazdów ciężarowych do końca 2023 r., rozpoczynając właśnie od Teksasu.
Uber jest udziałowcem Aurory. W ubiegłym roku Aurora przejęła jednostkę pojazdów autonomicznych Ubera – ATG – a Uber nabył 26 proc. udziałów w Aurorze. Aurora w przeciwieństwie do niektórych swoich konkurentów, chce świadczyć zarówno usługi autonomicznego transportu ładunków, jak i usługi robotaxi, twierdząc, że to połączenie obniży koszty, zapewni większe strumienie przychodów i umożliwi transfer technologii.
Uber Freight to platforma, która pośredniczy w łączeniu spedytorów potrzebujących towarów z dostępnymi kierowcami ciężarówek, często będącymi niezależnymi kontrahentami.
Aurora twierdzi, że spedytorzy, którzy wykupią abonament na jej autonomiczny produkt, będą mogli rezerwować autonomiczne ciężarówki za pośrednictwem platformy Uber Freight, już po uruchomieniu komercyjnych, autonomicznych ciężarówek w 2023 roku.
Korzystając z autonomicznych ciężarówek, spedytorzy będą mogli zwiększyć wykorzystanie ciężarówki i częściej przewozić towary między terminalami. Kierowcy nie mogą jeździć dłużej niż 11 godzin dziennie – ograniczenia te nie dotyczą ciężarówek autonomicznych.
Program pilotażowy obejmuje ładunki typu drop-and-hook. Działa on w ten sposób, że kierowca zostawia towar w terminalu, a następnie bierze nowy, bez czekania na rozładunek poprzedniego.