Honda zaprezentowała zupełnie nowy model Civic e:HEV, który jest jedenastą generacją kultowego kompaktu. Premierowy hybrydowy Civic, ma być uwieńczeniem zobowiązania marki, która zapowiedziała zelektryfikowanie do końca 2022 roku europejskiej gamy głównych modeli.

  • Honda pokazała 11. generacje Hondy Civic
  • Nowa Honda Civic pojawi się w Europie jesienią 2022 roku
  • Honda Civic będzie w wersji hybrydowej

Nowa Honda Civic w hydrydzie

Honda Civic pojawiła się na rynku w 1972 roku. Do dziś Civic trafił do ponad 27,5 milionów klientów w 170 krajach. Nowy Civic, ma stać się punktem odniesienia dla aut swoim segmencie, a w Europie pojawi się na rynku jesienią 2022 roku. 

Civic w najnowszej odsłonie jest odzwierciedleniem motta Hondy – „Maksimum Człowieka, Minimum Maszyny” – łączące te dwa aspekty podejście miało wpływ na wszystkie procesy projektowo – rozwojowe modelu Civic.

Nowa Honda Civic e:HEV

Nowy Civic charakteryzuje się elegancką, sportową sylwetką, którą uzyskano dzięki obniżeniu o 25 mm linii maski w stosunku do poprzedniej generacji. Jednocześnie zwiększeniu uległa powierzchnia szyb, co dało efekt rozświetlenia i przestronności wnętrza. Aby stworzyć wrażenie wyrafinowanej elegancji zastosowano czystsze, spokojniejsze wykończenie powierzchni, z bardziej wyrazistymi liniami podziału, podkreślającymi kluczowe elementy.

Nowa Honda Civic e:HEV

Zmiany w konstrukcji

Niżej poprowadzona linia szyb podkreśla sylwetkę pojazdu, a także zapewnia lepszą widoczność z tylnych siedzeń. W porównaniu z poprzednią generacją Civic, podstawa słupka A została przesunięta do tyłu i jest obecnie w jednej linii z osią przednich kół. Dzięki temu samochód zyskał bardziej zrównoważone proporcje oraz szerszą, pewniej zarysowaną sylwetkę.

Najwyższy punkt linii dachu został przesunięty do przodu w porównaniu z poprzednią generacją. Łagodne nachylenie w stronę klapy bagażnika nadaje hatchbackowi elegancki wygląd, zbliżony do fastbacka.

Nowa Honda Civic e:HEV
Nowa Honda Civic e:HEV

Rozstaw kół nowego Civica

Smuklejszy profil nadwozia sprawia, że opony wydają się większe. W połączeniu z szerszym rozstawem kół i mniejszymi wnękami nadkoli sprawia, że samochód ma bardziej sportową, bliską nawierzchni bryłę. W nowym podejściu do estetyki kluczowymi cechami pozostają funkcjonalność, z której znana jest rodzina modeli Civic, a także projektowanie ukierunkowane na człowieka.

Nowa Honda Civic e:HEV
Nowa Honda Civic e:HEV

Lusterka boczne są teraz mocowane bezpośrednio do przednich drzwi. Pomogło to w ograniczeniu martwego pola i zwiększyło bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów.

Dłuższy o 35 mm rozstaw osi pozwolił projektantom stworzyć przestronniejszą i wygodniejszą kabinę, a także poprawić osiągi dynamiczne i stabilność przy jeździe na wprost. Klapę bagażnika wykonano z żywic polimerowych, co jest nowością w Civicu. Dzięki zastosowaniu nowej technologii produkcyjnej, zmniejszono masę całego elementu o 20 proc. Ułatwia to otwieranie i zamykanie bagażnika. Ponadto rozsunięto na zewnątrz zawiasy, co pozwoliło uzyskać bardziej estetyczną linię dachu i wpłynęło na bardziej smukły wygląd tyłu pojazdu.

Wnętrze 11. generacji Hondy Civic

Horyzontalny styl deski rozdzielczej Civica podkreśla szerokość kabiny. W połączeniu z szerszym polem widzenia daje to wrażenie przestronności i otwartości. We wnętrzu zastosowano również nowe, przyjemne w dotyku materiały wysokiej jakości, a także efektowną, metalową kratkę nawiewu powietrza o wzorze plastra miodu, biegnącą przez całą szerokość deski rozdzielczej.

W wersji Advance wyświetlacz kierowcy jest teraz wyposażony w 10,2-calowy kolorowy panel LCD HD, zapewniający lepszą jakość obrazu.

Wnętrze nowej Hondy Civic e:HEV
Wnętrze nowej Hondy Civic e:HEV
Wnętrze nowej Hondy Civic e:HEV
Wnętrze nowej Hondy Civic e:HEV

Nowy Civic oferuje intuicyjny w obsłudze pakiet systemów informacyjno-rozrywkowych. Centralny ekran dotykowy został powiększony do 9 cali i przesunięty w górę, aby ograniczyć rozpraszanie kierowcy, wynikające z przenoszenia wzroku zbyt nisko. System jest przygotowany do obsługi Android Auto i bezprzewodowej komunikacji poprzez Apple CarPlay.

Dodatkowo, aby poprawić komfort podróżowania, w wersji Sport wprowadzono osiem głośników, natomiast w wersji Advance – 12 głośników BOSE klasy premium. Gwarantuje to audiofilom jakość dźwięku zbliżoną do koncertowej.

Honda Civic i układ napędowy e:HEV

Układ napędowy Hondy e:HEV (hybrid electric vehicle) oferowany jest w standardzie. W nowym Civicu łączy on 72-ogniwowy zespół akumulatorów litowo-jonowych i dwa niewielkie, ale mocne silniki elektryczne. Zostały one sprzężone z nowoopracowanym 2-litrowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracującym w cyklu Atkinsona.

Nowa Honda Civic e:HEV

Sumaryczna moc zespołu napędowego wynosi 135 kW, a maksymalny moment obrotowy 315 Nm. W najnowszej wersji silnika spalinowego zastosowano kilka nowych elementów architektury, dzięki którym udało się osiągnąć sprawność energetyczną na poziomie 41 proc. Jest to jeden z najlepszych wyników w branży motoryzacyjnej dla napędu samochodu seryjnego.

Nowa Honda Civic e:HEV

Silniki w nowej Hondzie Civic

Podstawową siłę napędową nowego Civica zapewniają dwa współpracujące ze sobą, mocne silniki elektryczne. Silnik spalinowy jest sterowany przez nową, kompaktową jednostkę sterującą przepływem mocy, która teraz znajduje się pod maską wraz z resztą układu napędowego.

Pod tylnymi siedzeniami znajduje się najnowsza wersja inteligentnego zespołu akumulatorów, który jest mniejszy i lżejszy, a jednocześnie charakteryzuje się zwiększoną gęstością magazynowanej energii.

Nowa Honda Civic e:HEV

Tryby jazdy

Zaawansowany układ może płynnie przełączać się pomiędzy napędami elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez udziału kierowcy. Kierowca może wybierać spośród czterech trybów jazdy – EcoNormalSport i nowego Individual, który umożliwia oddzielne ustawienie parametrów silnika, układu kierowniczego oraz zegarów w kokpicie, aby dostosować reakcje pojazdu do potrzeb kierowcy.

Centralnym elementem systemu e:HEV jest przekładnia e-CVT o stałym przełożeniu, zaprojektowana z myślą o obniżeniu do minimum oporów tarcia, kontrolowana przez inteligentny układ sterowania przepływem mocy, który dostosowuje charakter pracy pojazdu do każdej sytuacji na drodze. Nowy Civic ma osiągać emisję CO2 poniżej 110 gramów na kilometr oraz zużycie paliwa poniżej 5 l/100 km wg procedury testowej WLTP (cykl mieszany).

Wiele uwagi poświęcono dopracowaniu układu napędowego pod względem zarządzania hałasem. W kabinie stworzono wyciszone, relaksujące środowisko, równocześnie poprawiając ogólne właściwości jezdne pojazdu. Efektem jest odczucie płynności i równomiernego przebiegu przyspieszania.

Nowa Honda Civic e:HEV
Nowa Honda Civic e:HEV

Wyrafinowanie pracy układu napędowego idzie w parze ze skutecznym, pewnym prowadzeniem i stabilnością podczas jazdy po prostej, które były znakiem rozpoznawczym modelu Civic w całej jego historii. Civic jedenastej generacji ma o 35 mm dłuższy rozstaw osi i szerszy rozstaw kół w stosunku do swojego poprzednika.

Wpływa to na lepsze osiągi zarówno na prostych odcinkach drogi jak i na zakrętach. Nowe przeguby kulowe o niskim współczynniku tarcia i zmodyfikowane amortyzatory przednie poprawiają właściwości dynamiczne podczas jazdy. Nowy Civic będzie również pierwszym w historii, w którym zastosowano przednie fotele z nowoopracowaną konstrukcją, zapewniającą lepszą stabilizację, podparcie i komfort pasażerów

Pakiet Honda SENSING

W nowym Civicu zastosowano także pakiet Honda SENSING – rozbudowany zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i rozwiązań wspomagających kierowcę. Nowa przednia kamera o szerokim kącie widzenia 100 stopni oraz udoskonalone systemy rozpoznawania obiektów zwiększają zdolność Civica do wykrywania pieszych, krawędzi jezdni, oznakowania poziomego drogi oraz innych pojazdów, w tym motocykli i rowerzystów.

Nowa Honda Civic e:HEV
Nowa Honda Civic e:HEV

Po raz pierwszy nowy Civic został wyposażony w czujniki ultradźwiękowe – po cztery z przodu i z tyłu pojazdu. Oprócz udoskonalonych rozwiązań minimalizujących skutki ewentualnej kolizji, systemu utrzymywania na pasie ruchu czy tempomatu adaptacyjnego, w Civicu wprowadzono monitorowanie martwego pola i ruchu poprzecznego oraz asystenta jazdy w korku.

Poza nowymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa czynnego, zastosowano również nowe elementy konstrukcyjne, które pomogą spełnić rygorystyczne normy bezpieczeństwa Euro NCAP. Należą do nich: dodatkowe belki drzwiowe, które poprawiają odporność na zderzenia boczne; płyty zabezpieczające belki przedniego zderzaka, które pochłaniają energię zderzenia i redukują ryzyko uszkodzenia nóg i kolan; łącznie 11 poduszek powietrznych, w tym boczne poduszki powietrzne dla pasażerów z tyłu; kolanowe poduszki powietrzne dla pasażerów z przodu, zmniejszające obrażenia w przypadku zderzenia czołowego; oraz przednia centralna poduszka powietrzna, zapobiegająca zderzeniu kierowcy z pasażerem podczas kolizji bocznych.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię