BMW utrzymuje pozycję numer jeden w globalnym segmencie premium. W 2022 roku sprzedał 2,4 mln samochodów. Producent z Bawarii w ubiegłym roku podwoił sprzedaż samochodów elektrycznych.

  • BMW utrzymało pozycję lidera w segmencie premium w 2022 roku
  • BMW podwoiło (+107,7 proc. rdr) sprzedaż samochodów elektrycznych
  • BMW zapowiada wprowadzenie nowego modelu sprzedaży samochodów

Elektryczne BMW w 2022 roku

W 2022 roku BMW Group ponownie znacząco przyspieszyła swój rozwój elektromobilności. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, producentowi udało się ponad dwukrotnie zwiększyć sprzedaż samochodów elektrycznych (+107,7 proc. rdr), dostarczając klientom łącznie 215 755 w pełni elektrycznych pojazdów BMW i MINI.

— Nasza silna linia produktów jest najlepszą odpowiedzią na wymagania środowiskowe i umożliwiła nam ponowne, ponad dwukrotne zwiększenie sprzedaży pojazdów w pełni elektrycznych w 2022 roku. Jesteśmy przekonani, że możemy wykorzystać ten sukces w 2023 roku, ponieważ nadal obserwujemy szczególnie wysoki wzrost zamówień na nasze w pełni elektryczne modele — powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG.

BMW i7
BMW i7

Sprzedaż BMW w 2022 roku

Grupa BMW w ubiegłym roku dostarczyła klientom na całym świecie łącznie 2 399 636 samochodów marek BMW, MINI i Rolls-Royce (-4,8 proc.). Był to rok, w którym wszystkie branże zmagały się z utrudnieniami związanymi problemami łańcucha dostaw, blokadami związanymi z pandemią w Chinach i wojną na Ukrainie. W czwartym kwartale BMW odnotowało znaczny wzrost sprzedaży (o +10,6 proc.), dostarczając klientom 651 798 pojazdów.

BMW Group z optymizmem patrzy na nadchodzący rok.

— Utrzymamy nasz kurs na wzrost rentowności w 2023 roku. Wyraźny nacisk będzie położony na kontynuację rozwoju elektromobilności. Kolejnym kamieniem milowym na rok 2023 będzie to, aby 15 proc. naszej całkowitej sprzedaży pochodziło właśnie z pojazdów w pełni elektrycznych. Wprowadzając na rynek model BMW i5 jeszcze w tym roku, stawiamy kolejny ważny krok na drodze do elektryfikacji naszej linii modelowej – powiedział Nota.

Jeden z punktów kulminacyjnych na drodze do NEUE KLASSE został zaprezentowany na targach CES w Las Vegas w zeszłym tygodniu BMW i Vision Dee, który przedstawia wizję BMW dotyczącą przyszłych doświadczeń cyfrowych – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu.

Nadchodzi nowy model sprzedaży BMW

Równocześnie firma kontynuuje dalszą cyfryzację sprzedaży i marketingu. W przyszłości BMW będzie polegać na sprzedaży bezpośredniej na 24 rynkach europejskich, a agenci będą pełnić rolę przedstawicieli handlowych – stworzy to warunki do płynnego przejścia między doświadczeniem klienta online i offline. Celem nowego modelu agencyjnego jest zwiększenie satysfakcji klientów i doświadczenia marki premium oraz dotarcie do nowych, obeznanych z internetem grup docelowych.

Nowy model agencyjny BMW stworzy również przejrzystość cenową i zapewni klientom spójną ofertę we wszystkich kanałach sprzedaży. W tym roku zostaną przedstawione warunki, które pozwolą działać w ten sposób marce MINI w 2024 roku, a BMW podąży tym tropem w 2026 roku.

Głównym elementem dostosowania sprzedaży będzie aplikacja My BMW/MINI. Korzysta z niem obecnie około dwóch milionów użytkowników na około 50 rynkach.

Marka BMW utrzymuje pozycję nr 1 w globalnym segmencie premium

W ubiegłym roku marka BMW sprzedała na świecie łącznie 2 100 692 sztuki (-5,1 proc.) i utrzymała pozycję nr 1 w globalnym segmencie premium. BMW odnotowała również silny wzrost w pojazdach zelektryfikowanych. Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych (w tym hybryd plug-in) w całym roku wzrosła o +35,6 proc. w stosunku do roku poprzedniego i wyniosła 372 956 pojazdów.

BMW rozpoczyna produkcję modelu iX1 w Niemczech

BMW M świętuje 50. rocznicę rekordowym rokiem

Pomimo wyzwań związanych z wąskim gardłem dostaw, BMW M zakończyło swój jubileuszowy rok z nowym rekordem wszech czasów. BMW M odnotowało wzrost o +8,4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, sprzedając 177 257 sztuk samochodów. Jednocześnie BMW M poczyniło postępy w elektryfikacji swojego portfolio produktowego. Premiera dwóch pierwszych w pełni zelektryfikowanych modeli BMW M Performance, i4 M50 oraz iX M60, BMW XM oraz nowego M240i Coupé w znacznym stopniu przyczyniły się do udanego zakończenia roku. Nowa edycja BMW M2 oraz niedawno zaprezentowane BMW M3 Touring również w znacznym stopniu przyczyniły się do wzrostu sprzedaży.

BMW M odnotowało także w roku jubileuszu 50-lecia istnienia firmy, silny popyt na swoje topowe pochodne o wysokich osiągach, czyli M3 i M4.

Nowe BMW XM
Nowe BMW XM

MINI Electric pozostaje najlepiej sprzedającym się wariantem modelu MINI

Marka samochodowa MINI sprzedała w ubiegłym roku 292 923 sztuki (-3,0 proc.). Pozytywnie rozwijała się sprzedaż zelektryfikowanych modeli MINI:lLiczba sprzedanych zelektryfikowanych modeli MINI (w tym hybryd plug-in) wzrosła się o +14,3 proc. do 60 839 pojazdów i tym samym stanowiła około 21 proc. całkowitej sprzedaży MINI na świecie w 2022 roku.

W pełni elektryczny MINI Cooper SE pozostał najlepiej sprzedającym się wariantem modelowym marki w 2022 roku. W ubiegłym roku na świecie sprzedano łącznie 43 744 egzemplarzy tego samochodu – to wzrost o +25,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Rok 2023 będzie bardzo ważny dla MINI. Marka świętuje 110 lat produkcji samochodów w swoim głównym zakładzie w Oxfordzie i zaprezentuje dwa pierwsze w pełni elektryczne modele nowej rodziny MINI.

Mini Cooper SE

Rolls-Royce Motor Cars odnotowuje najwyższą sprzedaż w swojej 118-letniej historii

W roku, w którym Rolls-Royce Motor Cars zaprezentował model swojego pierwszego auta elektrycznego – Spectre. Firma odnotowała również najwyższą sprzedaż w swojej 118-letniej historii, dostarczając klientom na całym świecie 6 021 samochodów (+7,8 proc.). Wiele regionów osiągnęło najwyższą w historii sprzedaż.

Każdy z samochodów był wykonany zgodnie z życzeniami klienta, w najdrobniejszych szczegółach. Wartość wygenerowana przez ofertę Bespoke marki, była wyższa niż kiedykolwiek wcześniej, a klienci płacili średnio około pół miliona euro za swojego Rolls-Royce’a.

Globalny popyt utrzymuje się na wysokim poziomie w całym portfolio produktów, na czele z Cullinanem i Ghostem – bank zamówień na wszystkie modele rozciąga się aż do 2023 roku, z bardzo dużą liczbą zamówień wstępnych na nowego, całkowicie elektrycznego Spectre.

Rolls-Royce Spectre
Rolls-Royce Spectre

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię