Volkswagen zaprezentował prototyp elektrycznego auta terenowego ID.XTREME. Auto zostało pokazane w czasie ID. Treffen w Locarno w Szwajcarii. Nowe auto elektryczne Volkswagena jest oparte na produkowanym seryjnie modelu ID.4 GTX z napędem na cztery koła i łączy zalety nowoczesnego SUV-a z poczuciem swobody, które dają samochody terenowe.

  • Volkswagen zaprezentował prototyp elektrycznego samochodu ID. XTREME
  • Auto zostało zaprezentowane w Locarno
  • Samochód ma o 30 proc. większą moc w porównaniu z ID. 4 GTX

Nowy elektryczny Volkswagen ID. XTREME

Elektryczny Volkswagen ID. XTREME został stworzony przez zespół Andreasa Reckewertha w dziale rozwoju Volkswagena. Na pierwszy rzut oka elektryczny prototyp posiada podwyższone podwozie, 18-calowe felgi z terenowymi oponami, zmodyfikowany przedni zderzak oraz szersze o 50 mm nadkola wykonane metodą druku 3D. Auto elektryczne posiada także specjalny bagażnik dachowy z dodatkowymi światłami LED oraz aluminiową płytę, która ma wspomagać auto przy wycieczkach po terenowych drogach.

– To dowód na to, że platforma MEB ma ogromny potencjał. Nie możemy się doczekać, by dowiedzieć się, jak fani elektromobilności zareagują na ten pojazd. Na podstawie m.in. ich opinii zdecydujemy, co będzie dalej z projektem. Dla wielu naszych klientów samochody są czymś znacznie więcej niż tylko środkiem transportu. Dzięki ID.XTREME, przenosimy elektromobilność na nowy poziom – mówi Silke Bagschik, szefowa linii produktowej MEB.

Elektryczny Volkswagen ID.XTREME
Elektryczny Volkswagen ID.XTREME
Elektryczny Volkswagen ID.XTREME
Elektryczny Volkswagen ID.XTREME

Elektryczny Volkswagen ID. Xtreme — co nowego?

Wydajny napęd elektrycznego Volkswagena na tylnej osi oraz zmiana oprogramowania w jednostce sterującej napędem zwiększają moc systemową samochodu o 88 KM – do 387 KM w porównaniu z ID.4 GTX, czyli o około 30 procent. Również pod względem akustycznym Volkswagen ID. XTREME ma do zaoferowania coś specjalnego: odgłosy jazdy zostały opracowane wspólnie z działem designu Volkswagena specjalnie dla tego prototypu. We wnętrzu samochód posiada szereg charakterystycznych elementów, m.in. liczne wstawki z alcantary, zmodyfikowane fotele czy kontrastowe elementy w kolorze pomarańczowym. Podstawą budowy auta elektrycznego był nieużywany już egzemplarz testowy sprzed uruchomienia produkcji oraz używany wcześniej akumulator o pojemności 77 kWh.

Elektryczny Volkswagen ID.XTREME
Elektryczny Volkswagen ID.XTREME
Elektryczny Volkswagen ID.XTREME
Elektryczny Volkswagen ID.XTREME
Elektryczny Volkswagen ID.XTREME
Elektryczny Volkswagen ID.XTREME

Zlot fanów elektrycznych aut Volkswagena

Elektryczny Volkswagen ID. XTREME zadebiutował podczas ID. Treffen w Locarno w Szwajcarii. Wydarzenie organizowane przez i dla fanów elektromobilności odbyło się w tym roku po raz drugi. W tym roku entuzjaści ID. z całej Europy spotkali się na brzegu Lago Maggiore w dniach od 6 do 10 września, aby podzielić się swoimi doświadczeniami z elektromobilnością.

Zainicjowana i zorganizowana przez ID. Drivers Club (klub zrzeszający kierowców i miłośników Volkswagenów ID.) impreza ID. Treffen jest wspierana przez Volkswagena w ramach jego zaangażowania w strategię Way to ZERO. Obok ID. XTREME Volkswagen zaprezentował w Locarno także inne modele z rodziny ID.

Elektryczny Volkswagen ID.XTREME
Elektryczny Volkswagen ID.XTREME

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię