Produkcja Forda F-150 Lightning została wznowiona w centrum pojazdów elektrycznych w Rouge. Wcześniej zakład borykał się z sześciotygodniowym przestojem związanym z jego rozbudową. Zakład jest teraz na dobrej drodze do potrojenia swoich mocy produkcyjnych. Docelowy poziom produkcji ma wynieść 150 000 sztuk już jesienią.

Ford F-150 Lightning — produkcja wzrośnie

Ford wznowił produkcję modelu F-150 Lightning po sześciotygodniowym przestoju. Zakład w Rouge przechodził modernizację, która ma doprowadzić do potrojenia mocy produkcyjnych elektrycznego pickupa. Dzięki rozbudowie Ford będzie w stanie produkować F-150 Lightning w rocznym tempie 150 000 sztuk już jesienią tego roku.

Ford F-150 Lightning

Podczas gdy tymczasowe zamknięcie Rouge Electric Vehicle Center ograniczyło dostawy do klientów tego lata, zakład jest obecnie gotowy do przyspieszenia procesu zwiększania produkcji. Ma to odblokować podaż, a także pomóc zaspokoić popyt na tego elektryka. Rouge Electric Vehicle Center ma jeszcze w tym roku kalendarzowym zbudować ponad 70 000 ciężarówek F-150 Lightning. Produkcja dla klientów z USA ma ruszyć jesienią.

— Wszyscy z niecierpliwością czekamy na przekazanie tychk F-150 Lightning w ręce naszych klientów – od Stanów Zjednoczonych po Norwegię — powiedziała Debbie Manzano, dyrektor ds. produkcji w firmie Ford. 

Ford modernizuje fabrykę F-150 Lightning

Modernizacja wspiera dążenie Forda do wysokiej jakości. Centrum pojazdów elektrycznych w Rouge wykorzystuje teraz sprzęt do automatycznego pomiaru i walidacji dopasowania nadwozia. To pierwszy raz, kiedy takie narzędzia wdrożono w zakładach Forda w Ameryce Północnej. Trzecią stację zbudowano w celu sprawdzenia geometrii kół i ustawienia reflektorów dla technologii wspomagania kierowcy.

Ford F-150 Lightning

Szkolenie dla 1200 dodatkowych pracowników produkcyjnych będzie kontynuowane do końca sierpnia. 

W Rawsonville Components Plant zwiększono produkcję akumulatorów do samochodów elektrycznych. Ma to być odpowiedzią na zwiększenie produkcji modelu F-150 Lightning w Rouge Electric Vehicle Center.

Ford chce przyciągnąć klientów

Zwiększenie mocy produkcyjnych w pozwala skrócić czas od zamówienia do dostawy dla klientów, koncentrując się na najpopularniejszych wersjach wyposażenia. Dużym popytem cieszy się opcja XLT, która stanowi ponad 50 proc. nowych zamówień. Jednostki Lightning Pro są teraz dostępne dla klientów detalicznych w ograniczonych ilościach, a także są one przeznaczone dla lojalnych posiadaczy rezerwacji, którzy czekali na zamówienie od czasu premiery.

Ford F-150 Lightning

Niedawno skorygowane ceny, choć nadal wyższe od cen początkowych, pomogły w trzykrotnym wzroście ruchu na stronie internetowej i sześciokrotnym wzroście zamówień klientów. Ford Lightning ma stać się bardziej dostępny dla szerszego segmentu kupujących.

Zwiększenie mocy produkcyjnych otwiera również możliwość poszerzenia liczby poziomów wyposażenia oferowanych w całej gamie.

— Wiele nauczyliśmy się od naszych pierwszych klientów, w tym w zakresie preferencji dotyczącej technologii i zróżnicowania wizualnego. Nadal udoskonalamy linię F-150 Lightning, aby transformacja na samochód elektryczny była łatwym wyborem dla klientów — powiedział Marin Gjaja, dyrektor ds. klientów, Model e. 

Zdobywca tytułu Truck of the Year 2023 MotorTrend, F-150 Lightning to najinteligentniejszy i najbardziej innowacyjny F-150, jaki Ford kiedykolwiek zbudował. Ford zamierza przewodzić branży w tworzeniu zorientowanego na klienta przejścia do adopcji pojazdów elektrycznych. Firma opracowuje już drugą generację pojazdów elektrycznych, opierając się na sukcesie pierwszych modeli, która obejmuje F-150 Lightning, Mustang Mach-E i E-Transit.

Ford zwiększa produkcję elektryków

W ubiegłym roku amerykański koncern sprzedał 15 617 sztuk Forda F-150 Lightning. Firma zainwestowała łącznie w swoje zakłady w Michigan 2 miliardy dolarów. Zatrudnienie ma wzrosnąć o 3200 dodatkowych miejsc pracy. Poza wzrostem produkcji elektrycznego pick-upa Ford chce także zwiększyć wolumen produkcji Mustanga Mach-E. Modernizacje wdrożone w zakładach Forda miały doprowadzić do podwojenia produkcji godzinowej, a rocznie ma ona sięgnąć 210 000 egzemplarzy. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię