Lidl Italia kupił pierwszą ciężarówkę elektryczną. Zeroemisyjna Scania BEV wykorzystywana jest do przewożenia towarów z centrum logistycznego w Arcole. Ciężarówka zaopatruje supermarkety w północno-wschodnich Włoszek, w okolicy Werony.

  • Lidl Italia kupił swoją pierwszą ciężarówkę elektryczną
  • Elektrykiem, który jeździ wokół włoskiej Werony jest elektryczna Scania
  • Elektryczna ciężarówka Scanii może przejechać do 250 km na jednym ładowaniu

Lidl we Włoszech kupił elektryczną ciężarówkę

Lidl Italia, odebrał niedawno swoją pierwszą elektryczną ciężarówkę. Inwestycja w Scania BEV jest efektem długofalowej współpracy Italscania, włoskiej spółki zależnej Scania, z firmą transportową LC3 Transporti.

Naszym długoterminowym celem jest dekarbonizacja transportu, a wprowadzenie na rynek nowego pojazdu ciężarowego o napędzie elektrycznym jest ważnym krokiem naprzód w tym kierunku – podkreśla Luca Ros, dyrektor ds. logistyki Lidl Italia.

Lidl Italia to sieć, która powstała we Włoszech w 1992 r. Dziś spółka posiada sieć ponad 680 supermarketów, zaopatrywanych przez 10 centrów logistycznych zlokalizowanych na terytorium całego kraju. Lidl Italia zatrudnia ponad 18 500 pracowników.

Elektryczna ciężarówka Scanii – dane techniczne

Elektryczna ciężarówka Scanii może na jednym ładowaniu przejechać ok. 250 km. Pojazd, jaki kupił Lidl Italia, to chłodnia, która może pomieścić 23 europalety. Chłodzona jest ciekłym azotem dostarczonym przez partnera Lidl – firmę LC3 Trasporti.

Trzyosiowe podwozie elektrycznej Scanii, wyposażone jest w silnik elektryczny o mocy ciągłej 230 kW (313 KM) i mocy szczytowej 295 kW (401 KM). Chłodnia z kolei zapewnia dwie odrębne strefy do transportu towarów w różnych temperaturach przechowywania.

Droga do niższej emisji

Firma transportowa LC3 Trasporti, z którą współpracuje Italscania jest obecna na rynku od 2009 r. W swojej flocie posiada oba 200 pojazdów, z których 65 proc. może wykorzystywać w 100 proc. zrównoważone źródła napędu. Wyniki są efektem INBLUE – projektu, który firma realizuje od 2016 r., mającego na celu całkowite wyeliminowanie emisji CO2.

Od 2019 r. LC3 wprowadza na włoski rynek chłodnictwo azotowe. Ten zeroemisyjny i w 100% zrównoważony system pozwolił już wprowadzić do eksploatacji flotę 20 naczep kriogenicznych. LC3 specjalizuje się w transporcie kontenerowym o temperaturze kontrolowanej, obsługującym trasy do i z włoskich portów. LC3 Trasporti wykorzystuje również systemy śledzenia pojazdów i towarów przewożonych we Włoszech i za granicą. W roku 2017 LC3 Trasporti otrzymała „Medal Prezydenta Republiki” w uznaniu swej wizji zrównoważonego rozwoju i zaangażowania w ekologiczny transport towarów.

Tylko w pierwszej połowie 2021 roku nasze zobowiązanie na rzecz zrównoważonego i przyjaznego dla środowiska transportu towarowego zaowocowało milionami kilometrów pokonanymi przez pojazdy LC3 Trasporti, które korzystają z alternatywnych i odnawialnych źródeł energii, takich jak bio-CNG i bio-LNG, co znacznie zmniejsza emisje. Kontynuujemy realizację naszego zobowiązania, wyruszając w kolejną, czystą podróż w przyszłość na pokładzie pierwszego w 100% elektrycznego pojazdu Scania. Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy uczestniczyć w tym innowacyjnym projekcie wspólnie z liderem rynku, takim jak Lidl Italia – dodaje Michele Ambrogi, prezes LC3 Trasporti Group.page1image25043584page1image25043776page1image25043968

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię