Mercedes inwestuje w przekwalifikowanie się swoich pracowników. W samych Niemczech firma zainwestuje do 2030 roku ponad 1,3 mld euro w podnoszenie kwalifikacji, szkolenia i kształcenie ustawiczne swoich pracowników. Firma uruchamia program Turn2Learn.

  • Mercedes inwestuje 1,3 mld euro do 2030 roku w podniesienie kwalifikacji swojego zespołu
  • Zmiany są podyktowane coraz większą cyfryzacją produkcji i rozwojem elektromobilności
  • Pracownicy będą mogli korzystać ze szkoleń online

Mercedes inwestuje w rozwój pracowników

Turn2Learn to program, który ma podnieść kwalifikacje w firmie na nowy poziom. Łączy on w sobie trzy elementy: szeroki zakres możliwości uczenia się za pośrednictwem platform e-learningowych, zindywidualizowane ścieżki edukacyjne oraz dodatkowo dostępne wcześniej programy kształcenia ustawicznego. Elementy te oferują pracownikom dostosowane do potrzeb możliwości podnoszenia kwalifikacji w zakresie produkcji i administracji – w różnych kombinacjach: cyfrowo i twarzą w twarz.

– Dla w pełni elektrycznej i cyfrowej przyszłości jako luksusowej marki wygenerowaliśmy w Mercedes-Benz zauważalne poczucie nowych początków. Turn2Learn stawia kwalifikacje wszystkich pracowników w Mercedes-Benz na nowym poziomie. Dzięki Turn2Learn tworzymy w Mercedes-Benz nieograniczone możliwości uczenia się przez całe życie. Każdy może kontynuować naukę niezależnie od czasu i miejsca, we wszystkich jednostkach i na wszystkich poziomach. Jako firma stawiamy przede wszystkim na ścieżki edukacyjne, które umożliwiają nam podążanie naprzód w zakresie digitalizacji i elektryfikacji. Bardzo się cieszę, że Turn2Learn umożliwia współpracownikom kształcenie się zgodnie z ich osobistymi zainteresowaniami. Uczenie się przez całe życie nie jest pustym słowem, ale warunkiem sukcesu – dla firmy i dla każdego współpracownika z osobna – mówi Sabine Kohleisen, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. zasobów ludzkich i pracy.

Sabine Kohleisen, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. zasobów ludzkich i pracy
Sabine Kohleisen, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. zasobów ludzkich i pracy

Cyfrowe platformy e-learningowe

Kierownictwo koncernu i Naczelna Rada Zakładowa uzgodniły wprowadzenie oferty dokształcania i przekwalifikowania za pośrednictwem platform e-learningowych do użytku firmowego i prywatnego. Firma ponosi koszty licencji. Wdrażanie szkoleń rozpocznie się stopniowo już w trzecim kwartale w administracji i w pierwszych obszarach z działu produkcji.

Cyfrowe platformy e-learningowe oferują zwykle kilka tysięcy kursów online dla niemal wszystkich jednostek specjalistycznych. Oferta obejmuje np. takie obszary tematyczne, jak oprogramowanie, data science i cloud computing, czy nauczanie ogólnego know-how biznesowego i technik prezentacji.

Pierwsza elektryczna limuzyna Mercedes-AMG

Mercedes-Benz położy szczególny nacisk na kwalifikacje, które są kluczowe dla skutecznej realizacji strategii zrównoważonego biznesu firmy i digitalizacji. Na przykład dla pracowników zajmujących się danymi zdefiniowane są konkretne, wstępnie skonfigurowane ścieżki nauki, takie jak data scientist czy data architect. Te ścieżki edukacyjne mogą być indywidualnie uzupełniane i dostosowywane. Aby zapewnić jak największą indywidualizację ścieżek uczenia się i efektywne wykorzystanie platform edukacyjnych, w przyszłości zostanie wykorzystana sztuczna inteligencja.

Od 2020 roku około 57 500 pracowników ukończyło już program dokształcania w tematach związanych z elektromobilnością w MB Tech Academies w Niemczech.

Produkcja silników Mercedesa

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię