BMW zaprezentowało gruntownie zmodernizowane nowe edycje BMW X5 i BMW X6. Samochody mają odnowiony układ napędowy i pojawią się na rynku w kwietniu 2023 roku. Zmodernizowany został także akumulator, którego zawartość energii wzrosła o prawie 25 procent względem poprzedniej wersji.

  • BMW przedstawiło aktualizacje modeli BMW X5 i BMW X6
  • Nowe BMW X5 i nowe BMW X6 można zamówić do wyboru z ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym i sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym
  • BMW X5 w wersji hybrydy plug-in otrzymał oznaczenie BMW X5 xDrive50e

Nowe BMW X5 i BMW X6

Nowe BMW X5 i nowe BMW X6 otrzymały nowe linie układów napędowych obejmujące nowe silniki spalinowe, najnowszej generacji system hybrydowy typu plug-in dla BMW X5 xDrive50e oraz technologię 48V mild hybrid dla wszystkich pozostałych wersji. Prym wiodą również nowe systemy zautomatyzowanej jazdy i parkowania oraz w pełni cyfrowy system sterowania/obsługi iDrive z BMW Curved Display oparty na BMW Operating System 8.

BMW podkreśla, że aktualizacja zapewni modelowi BMW X5 wszystko, czego potrzebuje, aby utrzymać pozycję lidera na światowym rynku w swoim segmencie, a BMW X6 pozwoli zapewnić sobie pozycję numer jeden przed innymi niemieckimi konkurentami z klasy premium. Oba modele powstaną w BMW Group Plant Spartanburg w USA.

Nowe BMW X6: pakiet M Sport w standardzie

Nowe BMW X6 otrzymało smukłe reflektory z elementami świateł do jazdy dziennej w kształcie strzałek. Tak jak dotychczas, BMW kidney Iconic Glow jest oferowane jako opcja dla modeli sześciocylindrowych. Dynamiczny charakter nowego BMW X6 podkreślany jest jeszcze intensywniej za pomocą standardowego pakietu M Sport. Kluczową rolę odgrywa tu ośmiokątna sygnatura przodu pod grillem nerkowym BMW, z otworami bocznymi i obfitym zastosowaniem czarnych powierzchni. Ponadto trójwymiarowe rzeźbienia zderzaka przedniego podkreślają szerokość samochodu i jego masywną sylwetkę.

W skład pakietu M Sport wchodzą także specyficzne dla M progi boczne oraz listwy M High-gloss Shadowline. Tylny zderzak SAC ma wstawkę w kolorze Dark Shadow, a nowe końcówki rur wydechowych otrzymały kształt trapezu.

Nowe BMW X6
Nowe BMW X6
Nowe BMW X6
Wnętrze BMW X6
Wnętrze BMW X6
Wnętrze nowego BMW X6
Wnętrze nowego BMW X6

Nowy kokpit w BMW X5 i BMW X6

Integracja BMW Operating System 8 i najnowszej generacji systemu sterowania iDrive zwiastuje również pojawienie się w Sports Activity Vehicle i Sports Activity Coupé zakrzywionego wyświetlacza BMW. Składa się on z 12,3-calowego wyświetlacza informacyjnego za kierownicą oraz wyświetlacza kontrolnego o przekątnej ekranu 14,9 cala – oba umieszczone są za jedną szklaną powierzchnią. Funkcja sterowania dotykowego wyświetlacza sterującego przyniosła znaczne zmniejszenie liczby przycisków i przełączników na rzecz cyfrowego sterowania wieloma funkcjami.

Standardowe wyposażenie obu modeli obejmuje deskę rozdzielczą z powierzchnią wykonaną z materiału skóropodobnego Sensafin i wygiętym elementem wykończeniowym z drewna szlachetnego. Kolejną nowością jest listwa oświetleniowa z wysoce efektywnym podświetleniem LED, zintegrowana pod elementem wykończeniowym w strefie pasażera z przodu. Do grafiki listwy dołączony jest napis „X5” lub „X6”, a w dwóch flagowych modelach logo M. Panel sterowania na konsoli środkowej zawiera dodatkowe powierzchnie dotykowe i nowo zaprojektowaną dźwignię wyboru biegów.

Wnętrze nowego BMW X5
Wnętrze nowego BMW X5
Wnętrze nowego BMW X5
Wnętrze nowego BMW X5

Nowe silniki, nowa ośmiobiegowa skrzynia Steptronic Sport i elektryfikacja

Nowe BMW X5 i nowe BMW X6 można zamówić do wyboru z ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym i sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym – każdy z nich pochodzi z najnowszej generacji jednostek napędowych. Wszystkie silniki współpracują z nową, ośmiostopniową przekładnią Steptronic Sport, wyposażoną w łopatki do zmiany biegów na kierownicy. Moc przekazywana jest przez inteligentny system napędu na wszystkie koła BMW xDrive.

Wszystkie jednostki napędowe są wyposażone w technologię 48V mild hybrid. To powszechne zastosowanie elektryfikacji ma postać silnika elektrycznego zintegrowanego ze skrzynią biegów. Silnik ten generuje moc do 9 kW/12 KM i moment obrotowy 200 Nm. 

Nowe BMW X5
Nowe BMW X5
Nowe BMW X5

Nowa hybryda plug-in BMW X5 xDrive50e

Układ napędowy hybrydowego wariantu plug-in również został całkowicie przerobiony, a zaktualizowany model nosi oznaczenie BMW X5 xDrive50e. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy najnowszej generacji oraz nowy silnik elektryczny zapewniają moc 360 kW/490 KM (z chwilowym efektem doładowania), co oznacza wzrost o 70 kW/96 KM w porównaniu z poprzednim modelem oraz łączny moment obrotowy 700 Nm (516 lb-ft), co oznacza wzrost o 100 Nm (74 lb-ft). 

Moc nominalna silnika benzynowego wynosząca 230 kW/313 KM stanowi wzrost o 20 kW/27 KM w stosunku do jednostki, którą zastępuje. Kompaktowy silnik elektryczny zintegrowany z ośmiobiegową skrzynią Steptronic Sport wytwarza moc nominalną 145 kW/197 KM (+62 kW/84 KM). Dodatkowo innowacyjny etap wstępnej regulacji pomaga zapewnić jeszcze lepsze oddawanie mocy. BMW X5 xDrive50e przyspiesza ze spoczynku do 100 km/h w 4,8 sekundy.

Ilość energii użytkowej, którą może zmagazynować zintegrowany w obszarze podwozia akumulator wysokiego napięcia, została zwiększona o prawie 25 procent w stosunku do poprzedniej generacji, do 25,7 kWh. Nowa ładowarka Combined Charging Unit podwaja maksymalną moc ładowania prądem zmiennym do 7,4 kW. Zasięg elektryczny nowego BMW X5 xDrive50e wynosi 94 – 110 kilometrów (58 – 68 mil) w cyklu WLTP.

Nowe BMW X6
Nowe BMW X6

Nowy silnik benzynowy V8 z technologią M TwinPower Turbo

Za sportową sprawność obu topowych modeli odpowiada nowy 4,4-litrowy silnik benzynowy V8, wywodzący się z jednostek napędowych wyczynowych modeli BMW M. Technologia M TwinPower Turbo i krzyżowy kolektor wydechowy sprawiają, że silnik o mocy 390 kW/530 KM, generuje maksymalny moment obrotowy 750 Nm.

Najnowsza wersja ośmiocylindrowego silnika napędza nowe BMW X5 M60i xDrive i nowe BMW X6 M60i xDrive od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy.

Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny

W samochodach dostępy jest także sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny w nowym BMW X5 xDrive30d i nowe BMW X6 xDrive30d. 3,0-litrowa jednostka ma teraz stalowe tłoki zamiast elementów aluminiowych, zoptymalizowany proces separacji oleju oraz nowy układ wtrysku bezpośredniego common-rail z wtryskiwaczami z zaworami elektromagnetycznymi.

Nowy silnik wysokoprężny łączy siły z układem hybrydowym typu „mild hybrid”, wytwarzając moc maksymalną 219 kW/298 KM i szczytowy moment obrotowy 670 Nm. Dzięki temu nowe BMW X5 xDrive30d i nowe BMW X6 xDrive30d mogą rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy.

Nowe BMW X5

Nowe BMW X5 i BMW X6 — systemy do zautomatyzowanej jazdy i parkowania

Komfort i bezpieczeństwo w nowym BMW X5 i nowym BMW X6 zapewnia znacznie rozszerzony wybór systemów automatycznej jazdy i parkowania. Aktualizacje obejmują rozszerzone możliwości standardowego systemu ostrzegania przed kolizją czołową, który teraz może również zmniejszyć ryzyko kolizji z rowerzystami, pieszymi lub nadjeżdżającymi pojazdami podczas skręcania z drogi. Wśród dostępnych opcji są m.in. automatyczny asystent ograniczenia prędkości, ostrzeganie przed zjazdem z drogi, aktywna nawigacja, kontrola prędkości na trasie, rozpoznawanie świateł drogowych, asystent nagłego hamowania, asystent zmiany pasa ruchu i asystent łączenia.

Oprócz kamery wspomagającej cofanie, standardowy asystent parkowania obejmuje teraz także funkcje monitorowania odjazdu i asystenta przyczepy. Z kolei nowy, opcjonalny Parking Assistant Professional umożliwia automatyczne parkowanie oraz wykonywanie kompletnych manewrów na dystansie do 200 metrów, którymi można sterować z zewnątrz samochodu za pomocą aplikacji My BMW App na Apple iPhone.

BMW iDrive najnowszej generacji

Najnowsza generacja technologii BMW iDrive oparta na systemie operacyjnym BMW 8 wprowadza do BMW X5 i BMW X6 zarówno zakrzywiony wyświetlacz BMW, jak i szereg nowych usług cyfrowych. Standardowy BMW Live Cockpit Plus obejmuje również oparty na chmurze system nawigacji BMW Maps. Natomiast opcjonalny BMW Live Cockpit Professional oferuje klientom wyświetlacz BMW Head-up i funkcję Augmented View. Podczas postoju samochodu kierowca i pasażer z przodu mogą również na wyświetlaczu sterującym przesyłać strumieniowo treści z YouTube i uzyskać dostęp do aplikacji samochodowej Bundesliga.

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię