Volkswagen wprowadza do sprzedaży w Polsce nowego Multivana. Auto jest dostępne w trzech wersjach wyposażenia i trzech wersjach silnikowych. Jedną z nich jest wersja hybrydowa plug-in.

  • Nowy Multivan Volkswagena oferowany jest w wersji hybrydowej
  • Moc silnika elektrycznego i benzynowego Multivana to 160kW/280 KM

Nowy Multivan Volkswagena

Nowy Multivan jest pierwszym pojazdem marki Volkswagen Samochody Dostawcze bazującym na modułowej płycie podłogowej dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB. Pod względem koncepcyjnym jest też ogromnym skokiem technicznym, ponieważ po raz pierwszy w gamie układów napędowych pojawia się hybryda typu plug-in, a także nowy układ połączonych systemów wspomagania kierowcy, obsługi i infotainmentu. 

Nowy Multivan Volkswagena na linii produkcyjnej zdjęcie: Volkswagen

W Nowym Multivanie, dzięki zastosowaniu platformy MQB, znacznie rozszerzona została oferta systemów wspomagania kierowcy. W maksymalnej konfiguracji wyposażenia, na pokładzie Multivana znajduje się ponad 20 systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo. Wyposażenie standardowe obejmuje system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, system unikania kolizji z nowym asystentem skręcania, rozpoznawanie znaków drogowych oraz asystenta utrzymania pojazdu na pasie ruchu Lane Assist. Wiele systemów jest dostępnych po raz pierwszy dla tej serii modeli. Są to: interaktywny system Car2X (lokalna komunikacja z innymi pojazdami i infrastrukturą drogową), asystent skrętu (ostrzega przed nadjeżdżającymi pojazdami podczas przejeżdżania przez pas ruchu), ostrzeżenie przy wysiadaniu (element składowy asystenta zmiany pasa ruchu Side Assist; ostrzega przed nadjeżdżającymi od tyłu rowerami i innymi pojazdami podczas otwierania drzwi) oraz system wspomagania jazdy Travel Assist.

Nowy Multivan jest oferowany w wersji hybrydowej zdjęcie: Volkswa

Pojazd został zaprojektowany z myślą o różnych grupach docelowych: rodzinach, aktywnych miłośnikach sportu, czy też o podróżujących biznesowo, stąd w jego wnętrzu znajdziemy szereg rozwiązań, takich jak np. siedem niezależnych miejsc siedzących na których zmieści się cała, nawet całkiem spora rodzina, system swobodnej aranżacji ustawienia foteli wraz z funkcją ich szybkiego demontażu co zwiększa powierzchnię bagażową, czy opcjonalny rozkładany stolik środkowy, który dzięki systemowi szyn przesuwać można po długości całego wnętrza. Osoby podróżujące na dalekich dystansach lub wykorzystujące Nowego Multivana jako auto wakacyjne, mogą nie tylko w jego wnętrzu przewieźć rower, czy deskę surfingową, ale również tak zaaranżować wnętrze, by móc wygodnie spać w samochodzie. 

Nowy Multivan w hybrydzie plug-in

Multivan eHybrid w trybie „e-mode”, jest w 100 proc. napędzany elektrycznie, nie emitując spalin. Zasięg elektryczny jest tak dobrany, by typowe dzienne dystanse można było pokonywać bez emisji spalin. Dopiero przy wyższych prędkościach (ok. 130 km/h) lub przy niskim poziomie naładowania akumulatora, włączy się turbodoładowany silnik benzynowy TSI. Systemowa moc wyjściowa silnika elektrycznego i silnika benzynowego z turbosprężarką (TSI) to 160 kW / 218 KM.

Nowy Multivan Volkswagena jest oferowany także w wersji hybrydowej. zdjęcie: Volkswagen

Dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh, Nowy Multivan eHybrid najczęściej pokonuje dzienne dystanse korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Badanie przeprowadzone przed niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej pokazuje, że 95 proc. wszystkich codziennych przejazdów samochodowych w Niemczech odbywa się na dystansach krótszych niż 50 km. Dopiero przy prędkości ponad 130 km/h włącza się oszczędny silnik benzynowy TSI.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię