Polestar, producent samochodów elektrycznych klasy premium, należący do chińskiej firmy Geely i Volvo Cars, spodziewa się, że sprzedaż w tym roku sięgnie 29 000 samochodów elektrycznych. Firma spodziewa się, że do 2025 r. sprzedaż wzrośnie dziesięciokrotnie. Już w 2022 roku, Polestar wprowadzi na rynek nowe auta elektryczne, w tym elektrycznego SUV-a.

  • Polestar szacuje, że do 2025 roku sprzedaż wzrośnie 10-krotnie do poziomu 290 tys. samochodów
  • W 2021 roku sprzedaż Polestara sięgnie 29 tys. samochodów elektrycznych
  • Polestar szykuje się do wejścia na giełdę

Polestar – więcej samochodów elektrycznych, więcej inwestycji, większa sprzedaż

SUV Polestar 3, którego produkcja rozpocznie się w fabryce Volvo Cars w Karolinie Południowej w drugiej połowie 2022 roku, to „ważny krok dla naszej firmy” – powiedział Thomas Ingenlath w wywiadzie. Polestar organizuje teraz serię spotkań z inwestorami w celu omówienia strategii firmy.

Nie jesteśmy wirtualną firmą, która czeka, by budować fabryk i sprzedaż samochodów. Jesteśmy rzeczywistą firmą, która już buduje i sprzedaje samochody na całym świecie – powiedział.

Thomas Ingenlath powiedział Reuterowi w wywiadzie telefonicznym, że Polestar 3 „doskonale nadaje się na rynek amerykański, jako… duży, wysoki, dorosły SUV. To sytuacja, w której wszyscy wygrywają”.

Zakład Volvo w Ridgeville w Południowej Karolinie, niedaleko Charleston, obecnie produkuje sedana Volvo S60. Będzie także produkował w 2022 roku Volvo XC90. Roczna zdolność produkcyjna zakładu, który został otwarty w 2018 r., wyniesie 150 000 pojazdów, wraz z SUV-ami Volvo i Polestar.

Polestar 3 zostanie zbudowany na tej samej elektrycznej platformie premium, zwanej SPA2, co XC90. Będzie konkurować z takimi modelami, jak SUV Model X firmy Tesla.

SUV Polestara będzie początkowo sprzedawany w Stanach Zjednoczonych, ale ostatecznie może być także eksportowany -powiedział Ingenlath.

Polestar, który został wprowadzony na rynek w 2017 roku, sprzedaje hybrydowy samochód Polestar 1 za około 155 000 dolarów. Jego pierwszy samochód elektryczny na dużą skalę – Polestar 2 – kosztuje około 60 000 dolarów. Oba samochody są produkowane w Chinach.

W zeszłym roku Polestar miał ambicje rocznej sprzedaży Polestar 2, na poziomie ponad 50 000 pojazdów, w ciągu dwóch do trzech lat. Cel się nie zmienił, ale firma nie podaje obecnie celów sprzedażowych dla Polestar 3.

Firma pracuje również nad większym, bardziej przyjaznym dla środowiska sedanem o nazwie Precept, który zostanie zbudowany w nowej fabryce w Chinach.

Polestar na giełdzie

Ingenlath powiedział, że upublicznienie Polestara nadal jest możliwe, ale firma obecnie koncentruje się na zbieraniu funduszy, aby móc dalej się rozwijać. W zeszłym roku wskazał, że Polestar chciałby ostatecznie wejść na giełdę. Polestar w ten sposób chce dołączyć do innych producentów pojazdów elektrycznych, którzy są notowani na rynku publicznym, takich jak Tesla, czy Lucid Motors, który w lutym wszedł na giełdę w ramach wartej 24 miliardy dolarów transakcji SPAC.

Polestar we wrześniu poinformował, że wejdzie na giełdę poprzez połączenie się z notowaną już na giełdzie w USA, spółką specjalnego przeznaczenia (SPAC), wspieraną przez miliardera Aleca Goresa i bank inwestycyjny Guggenheim Partners o wartości przedsiębiorstwa wynoszącej 20 miliardów dolarów. Umowa z Gores Guggenheim zapewni Polestarowi wpływy gotówkowe w wysokości ponad 1 mld dolarów, w tym 800 mln dolarów, ze spółki specjalnego przeznaczenia (SPAC) oraz 250 mln dolarów od inwestorów instytucjonalnych.

Transakcja ma miejsce w momencie, gdy duże fuzje typu SPAC stały się rzadkie, ponieważ działalność związana z transakcjami in blanco pogorszyła się gwałtownie w okresie letnim, po tym, jak inwestorzy wystraszyli się słabymi wynikami finansowymi wielu SPAC i represjami regulacyjnymi prowadzonymi przez amerykańskiego regulatora.

Polestar, założony w 2017 roku przez Volvo i chiński Zhejiang Geely Holding do swoich inwestorów zalicza także aktora Hollywood – Leonardo DiCaprio.

SPAC to spółki notowane na giełdzie, które powstają z zamiarem połączenia się z prywatną spółką w późniejszym terminie. Dla spółki wchodzącej na giełdę fuzja SPAC jest alternatywą dla tradycyjnego IPO. Po zakończeniu transakcji Polestar będzie handlował na giełdzie Nasdaq pod symbolem PSNY.

Polestar chce inwestować w rozwój aut elektrycznych i rynku

Polestar zachwala model biznesowy typu asset-light jako kluczowy wyróżnik, ponieważ posiada istniejące linie produkcyjne dostarczane przez Volvo i Geely, dzięki czemu może skoncentrować się na inwestowaniu w badania.

Nie potrzebujemy kapitału, aby zbudować fabrykę. Zebrane pieniądze możemy przeznaczyć na rozwój technologii i rynku – powiedział w wywiadzie Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar.

W kwietniu firma pozyskała 550 milionów dolarów zewnętrznego finansowania, a w czerwcu ogłosiła plany budowy elektrycznych, sportowych pojazdów użytkowych Polestar 3 w amerykańskiej fabryce Volvo w Karolinie Południowej, począwszy od przyszłego roku.

Volvo poinformowało, że zainwestuje w Polestar dodatkowe 600 milionów dolarów i oczekuje się, że będzie posiadać około 50 procent udziałów w połączonej firmie.

Polestar spodziewa się wzrostu sprzedaży samochodów elektrycznych

Polestar, z siedzibą w Göteborgu w Szwecji, spodziewa się, że globalna sprzedaż w tym roku osiągnie 29 000, a planując coroczną premierę nowego pojazdu elektrycznego w trzech kolejnych latach, spodziewa się sprzedawać 290 000 sztuk do 2025 r.

Coupé Polestar 4 SUV ma pojawić się w 2023 roku, a czterodrzwiowy GT Polestar 5 w 2024 roku. Firma spodziewa się, że 40 proc. sprzedaży w perspektywie średnioterminowej, będzie pochodzić z Europy, a po 30 proc. z Ameryki Północnej i Azji.

Według Ingenlatha Polestar spodziewa się, że w tym roku przychody wyniosą 1,6 miliarda dolarów, a w przyszłym roku podwoją się.

Ma na to wpłynąć m.in. dodanie aktualizacji dla samochodów, zaczynając od ulepszeń wydajności Polestar 2, które będzie kosztować około 1000 euro i zapewniać 68-konny wzrost wydajności. Firma spodziewa się również, że w połowie dekady polestar 3 będzie miał możliwość samodzielnej jazdy na na autostradzie.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię