Volkswagen ID.4 będzie miał napęd na wszystkie koła. Model ID.4 Pro 4MOTION bazujący na ID.4 Pro Performance, dysponuje mocą systemową 195 kW265 i oferuje lepszą trakcję na mokrej nawierzchni oraz podczas jazdy po śniegu lub luźnym podłożu. Dotychczas w wersji z napędem na wszystkie koła dostępny był tylko flagowy model ID.4 GTX 4MOTION o sportowym charakterze. Ceny w Niemczech zaczynają się od 49 020 euro.

  • Volkswagen ID.4 będzie miał napęd na wszystkie koła
  • Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION przyspiesza do 100 km/h w 6,9 sekundu
  • Cena Volkswagena ID.4 Pro 4MOTION w Niemczech zaczyna się od 49 020 euro

Volkswagen ID.4 z napędem na cztery koła

Dzięki drugiemu silnikowi elektrycznemu umieszczonemu na przedniej osi nowy, mocniejszy wariant modeli Pro przenosi swoją moc na drogę za pomocą układu napędu na wszystkie koła.

– Wprowadzając ID.4 Pro 4MOTION, spełniamy życzenia klientów i zapotrzebowanie na dodatkowy model z napędem na wszystkie koła. Jest on pozycjonowany dokładnie pomiędzy wydajnymi i komfortowymi modelami ID.4 z napędem na tylne koła a sportowym modelem flagowym ID.4 GTX 4MOTION – mówi Silke Bagschik, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu rodziny ID.

Technologia napędu na wszystkie koła w modelu ID.4 Pro 4MOTION poprawia trakcję, a tym samym umożliwia uzyskanie jeszcze lepszej dynamiki jazdy. Nowy model z dwusilnikowym napędem na wszystkie koła znacznie lepiej sprawdza się jako pojazd holowniczy. Dzięki napędowi na wszystkie koła, maksymalna masa przyczepy ID.4 Pro 4MOTION wzrosła w porównaniu z klasyczną wersją Pro Performance o 200 kg do 1400 kg przy nachyleniu 8 proc. (z hamulcem).

Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION
Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION

Dwusilnikowy napęd na wszystkie koła w ID.4 Pro 4MOTION

Dwa silniki elektryczne w nowym modelu 4MOTION mają łączną moc 195 kW i przyspieszają pojazd od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy. Główną moc napędową zapewnia wzbudzony na stałe silnik synchroniczny na tylnej osi. Jego moc wynosi 150 kW. Ma on układ osiowo-równoległy z przetwornicą impulsową i jednobiegową skrzynią przekładniową. Zaletą silnika synchronicznego jest duża gęstość mocy, wysoka sprawność i stała moc wyjściowa w szerokim zakresie obrotów. Oś przednia jest napędzana silnikiem asynchronicznym, który również jest wyposażony w przetwornicę impulsową. Silnik ten zapewnia moc 80 kW. Silniki asynchroniczne charakteryzują się zdolnością do krótkotrwałego przeciążenia i niskimi stratami oporowymi. Dlatego idealnie nadają się do stosowania jako jednostka wspomagająca, która może być włączana tymczasowo.

Elektryczny Volkswagen ID.4 GTX zdjęcie: Volkswagen
Elektryczny Volkswagen ID.4 GTX zdjęcie: Volkswagen

Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION – akumulator, bagażnik i prędkość

Model ID.4 Pro 4MOTION jest wyposażony w akumulator o pojemności 77 kWh i daje zasięg do 517 kilometrów (wg WLTP). Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, podobnie jak w modelu ID.4 GTX 4MOTION. Podobnie jak w przypadku innych modeli ID.4, maksymalna moc ładowania wynosi 135 kW.

ID.4 o długości 4,58 m wykorzystuje architekturę modułowej matrycy napędu elektrycznego (MEB) Volkswagena. Dzięki wydajnej architekturze ilość miejsca we wnętrzu pojazdu jest na poziomie konwencjonalnych SUV-ów z wyższej kategorii. W zależności od położenia oparć tylnych siedzeń, bagażnik może pomieścić od 543 do 1575 litrów. Opcjonalnie można również zamówić liczne systemy wspomagające kierowcę najnowszej generacji.

Elektryczny Volkswagen ID.4
Elektryczny Volkswagen ID.4 – produkcja. zdjęcie: Volkswagen

Volkswagen w drodze do zeroemisyjności

Po wprowadzeniu na rynek wiosną 2021 roku, model ID.4 szybko odniósł sukces. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku Volkswagen dostarczył ponad 30 000 pojazdów tego typu – oznacza to, że co drugi całkowicie elektryczny pojazd Volkswagena to ID.4. W 2021 roku na całym świecie dostarczono łącznie 163 000 pojazdów, co czyni ID.4 najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym zarówno marki Volkswagen, jak i Grupy Volkswagen.

Elektryczne modele produkowane w Zwickau i Emden powstają w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw i produkcji. W procesie produkcji Volkswagen unika wytwarzania CO2 lub ogranicza się je w możliwie największym stopniu – a nieuniknione emisje są kompensowane przez środki ochrony klimatu.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię