Bosch ruszył z produkcją silników elektrycznych w Charleston. Silniki będą wykorzystywane w autach elektrycznych. Firma wyda także 260 mln dolarów na dalsze rozszerzenie swojej inwestycji.

  • Bosch rusza z produkcją siników elektrycznych w Charleston
  • Bosch dodatkowo wyda 260 mln dolarów na kolejne inwestycje
  • Fabryka Boscha w Charleston zatrudnia 1500 osób

Produkcja silników elektrycznych Bosch w Charleston

Nowa jednostka produkcyjna silników elektrycznych powstała w istniejącym budynku na terenie kampusu Bosch Charleston. Nowy obszar montażowy obejmuje produkcję wirników i stojanów oraz końcowy montaż silników elektrycznych. Bosch nie ujawnia jednak, jakiego typu silniki elektryczne będą tam powstawać.

Firma pozyskała dodatkowe zlecenia w zakresie elektromobilności, które wymagają dalszej rozbudowy zakładu. Do istniejącego budynku zostanie dobudowane dodatkowe 7 000 metrów kwadratowych, aby zapewnić miejsce dla przyszłej produkcji. Całkowita inwestycja w rozbudowę wyniesie ponad 260 milionów dolarów, które zostaną przeznaczone na rozbudowę i nowy, zaawansowany technologicznie sprzęt produkcyjny. Rozbudowa ma zostać uruchomiona do końca 2023 roku.

Fabryka Bosch w Charleston
Fabryka Bosch w Charleston
Fabryka Bosch w Charleston

Zakład Bosch w Charleston, który został otwarty w 1974 roku, jest największym zakładem produkcyjnym firmy Bosch w Stanach Zjednoczonych pod względem zatrudnienia; pracuje w nim 1 500 osób. 

Bosch ogłosił także w sierpniu produkcję stosu ogniw paliwowych w Anderson w Karolinie Południowej, jako część inwestycji o wartości ponad 200 milionów dolarów, która ma również stworzyć co najmniej 350 nowych miejsc pracy. Ich produkcja ruszy w 2026 roku.

– Rozwinęliśmy naszą działalność w zakresie elektryfikacji na całym świecie i także tutaj, w regionie Ameryki Północnej. Zainwestowaliśmy ponad 6 mld dolarów w rozwój elektromobilności, a w 2021 roku nasze globalne zamówienia w tym aspekcie po raz pierwszy przekroczyły 10 mld dolarów. Lokalna produkcja pomaga rozwijać regionalne strategie elektryfikacji naszych klientów i dodatkowo wspiera zapotrzebowanie rynku – powiedział Mike Mansuetti, prezes Bosch w Ameryce Północnej. 

Fabryka silników Boscha w Charleston

Nowo linia produkcji silników elektrycznych mieści się w budynku zajmowanym wcześniej przez produkcję komponentów do silników Diesla. Bosch ogłosił w styczniu 2020 roku, że produkcja komponentów do układów napędowych Diesla będzie powoli ograniczana. Zakład wskazywał, że zabezpieczy biznes związany z elektryfikacją.

– To uruchomienie stanowi realizację zobowiązania wobec naszych współpracowników i lokalnej społeczności w Charleston. Jesteśmy w trakcie poważnych zmian w zakresie mobilności, a historia reinwencji w Charleston jest wzorem tego, jak produkcja elektryfikacji może rozwijać się w ramach istniejącego zakładu. Dzięki tej nowej produkcji wykorzystujemy wieloletnią wiedzę i zaangażowanie zespołu z Charleston – powiedział Mansuetti, który rozpoczynał swoją karierę w firmie Bosch jako inżynier produkcji w zakładzie w Charleston. 

W ramach transformacji zakładu Bosch zapewnił współpracownikom możliwości przekwalifikowania, aby przygotować się do produkcji silników elektrycznych. Działania te obejmowały m.in. podróże do innych zakładów w ramach globalnej sieci produkcyjnej Bosch, w celu odbycia szkoleń i wymiany praktyk.

Bosch współpracuje również z lokalnymi szkołami, aby rozpocząć wdrażanie podstaw związanych z elektryfikacją do programów nauczania. Bosch Community Fund, od 2013 roku zainwestowała ponad 2,5 miliona dolarów w dotacje związane z działaniami edukacyjnymi STEM w rejonie Charleston.

Fabryka Bosch w Charleston
Fabryka Bosch w Charleston

Jak działają silniki elektryczne?

W zakładzie w Charleston Bosch będzie produkował wirnik i stojan oraz będzie się tam odbywał montaż końcowy silników elektrycznych, które będą napędzać auta elektryczne jeżdżące po drogach w Stanach Zjednoczonych. Wirnik jest obracającą się częścią silnika i zawiera precyzyjnie zaprojektowane magnesy, które tworzą pole magnetyczne. Stojan jest statyczny i składa się z cewek elektrycznych, które są zasilane energią z prądu zmiennego pochodzącego z akumulatora. Gdy prąd płynie do stojana, pole magnetyczne wirnika podąża za polem magnetycznym stojana, tworząc ruch, który jest przenoszony na koła pojazdu.

Silniki elektryczne Bosch mogą osiągać moc od 50 kW do 500 kW i moment obrotowy od 150 Nm do 1000 Nm. Ich sprawność sięga 98 procent, co pozwala na maksymalne wydłużenie zasięgu pojazdu. Dzięki zakresowi napięć do 850 V Bosch opracował silniki elektryczne nadające się do różnych zastosowań, od samochodów osobowych po lekkie pojazdy użytkowe.

Zobacz też: Elektryczny MINI Concept Aceman

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię