Volkswagen Golf 8, który jest obecnie w produkcji będzie ostatnim spalinowym Golfem. Niemiecki producent nie będzie rozwijał kolejnej wersji popularnego auta z tradycyjnym napędem i będzie stawiał na auta elektryczne. Przedstawiciel koncernu zabrał głos w rozmowie z niemieckim Automobilwoche.

Volkswagen Golf 8 – ostatni spalinowy Golf

Thomas Schaefer powiedział, że firma nie planuje opracowywać nowej generacji silników spalinowych do swojego popularnego modelu Golf. To zaś oznacza, że będący obecnie w produkcji Golf 8, będzie ostatnią wersją tego auta z silnikiem spalinowym i warto przy tym podkreślić, że samochód był w ofercie od 1974 roku oraz był hitem sprzedażowym Volkswagena. Wywiad ukazał się w Automobilwoche.

Elektryk w miejsce Golfa

Jak donosi Reuters szef Volkswagena powiedział, że samochód będzie produkowany do końca dekady. W przyszłym roku firma przewiduje wypuszczenie na rynek jeszcze jednej seri aktualizacji i Volkswagen chce teraz skupić się na obniżeniu cen pojazdów elektrycznych. Firma dąży do tego, aby do 2030 roku 80 proc. sprzedaży w Europie stanowiły auta elektryczne. W USA próg ten jest ma być na poziomie 55 proc.

Volkswagen planuje zachować nazwę Golf dla przyszłego modelu elektrycznego. Schaefer powiedział, że najwcześniej pojawi się on na rynku w 2028 roku oraz, że niemiecki producent chce do 2026 roku wprowadzić na rynek 10 nowych modeli samochodów elektrycznych. W ofercie znajdzie się tani samochód, którego cena nie będzie przekraczać 25 000 euro.

Volkswagen Golf 8 – ostatni Golf z silnikiem spalinowym

Volkswagen Golf 8 to ósma już generacja jednego z najpopularniejszych modeli niemieckiego producenta. Samochód zadebiutował w 2019 roku i był wielokrotnie nagradzany za swoje innowacyjne rozwiązania technologiczne oraz nowoczesny design.

Golfa 8 zbudowano na nowej platformie MQB Evo i oferowano z szeroką gamą silników. W ofercie znajdują się jednostki benzynowe i diesel oraz hybryda typu plug-in.

Nowością w Golfie 8 jest m.in. system Car2X, który umożliwia komunikację z innymi pojazdami oraz infrastrukturą drogową. Samochód wyposażono w system adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop & Go oraz system Travel Assist.

Wnętrze Volkswagena Golfa 8 zostało zaprojektowane w duchu minimalizmu i funkcjonalności i na uwagę zasługują m.in. cyfrowy kokpit. W aucie znajdziemy też duży ekran dotykowy systemu multimedialnego oraz nowoczesny system klimatyzacji.

W ofercie Golfa 8 znajdują się także wersje GTI i R, które oferują większe osiągi i sportowe wrażenia z jazdy.

Volkswagen Golf R

W 2020 roku Volkswagen pokazał najmocniejszego Golfa w historii. Auto posiada napęd na cztery koła. Prędkość 100 km/h samochód osiąga w zaledwie 4,7 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono fabrycznie do 250 km/h. W wersji z pakietem R-Performance, jest ona jednak zwiększona do 270 km/h. Moment obrotowy to 420 niutonometrów.

Historia Volkswagena Golfa

Volkswagen Golf to kompaktowy samochód produkowany od 1974 roku i zaprojektował go włoski projektant samochodów Giorgetto Giugiaro. Golf jest najlepiej sprzedającym się modelem Volkswagena oraz jednym z najlepiej sprzedających się modeli na świecie i do 2021 roku sprzedano 35 mln sztuk tego auta.

Volkwagen Golf 1

Pierwszą generację Golfa wprowadzono w 1974 roku i produkowano ją do 1983 roku. Była ona dostępna jako dwudrzwiowy lub czterodrzwiowy hatchback. Oferowano także szereg silników benzynowych. Pierwsza wersja Golfa szybko podbiła serca klientów i ponieważ była również dostępna jako kabriolet oraz jako model GTI.

Druga generacja Golfa

Drugę generację Golfa wprowadzono w 1983 roku i produkowano do 1992 roku i charakteryzowała się bardziej aerodynamicznym projektem i była większa od swojego poprzednika. Golf 2 był również dostępny z szerokim wyborem silników benzynowych i diesla oraz w wersji GTI i w postaci modelu G60.

Trzecia generacja Volkswagena Golfa

Trzecią generację Golfa wprowadzono w 1991 roku i produkowano do 1998 roku i była ona znacznie większa od drugiej. Cechowała się także bardziej zaokrąglonym designem. Golf 3 występował w wersjach hatchback i kombi oraz z szerokim wyborem silników benzynowych i diesla. Był również pierwszą generacją Golfa, w której wprowadzono wersję elektryczną. Auto było innowacją na ówczesne czasy i znane było, jako CitySTROMer. W 1993 roku Volkswagen wprowadził wersję Golf 3 VR6 z 2,8-litrowym silnikiem VR6 o mocy 174 KM i uczyniło to Golfa 3 jedną z najszybszych wersji Golfa.

Volkswagen Golf 4

Volkswagena Golf 4 produkowano latach 1997-2003 i był on następcą Golfa 3 i był dostępny w wersjach hatchback, kombi i kabriolet. Golf 4 opierał się na nowej platformie. Samochód oparty o platformę A4 i charakteryzował się odświeżonym wyglądem zewnętrznym i wewnętrznym oraz bardziej aerodynamiczną sylwetką niż jego poprzednik. Był także pierwszym modelem Golfa, który oferował silnik wysokoprężny z technologią bezpośredniego wtrysku.

Volkswagen Golf 5

Produkcja Volkswagena Golfa 5 miała miejsce w latach 2003-2009. Był on początkowo dostępny jako trzydrzwiowy hatchback lub pięciodrzwiowy hatchback oraz później jako kombi (znane jako Golf Variant w Europie).

Golf 5 zbudowano na platformie A5 i oferowano z różnymi silnikami. Począwszy od 1,4-litrowego czterocylindrowego silnika benzynowego do 3,2-litrowego silnika V6. Samochód był również dostępny z różnymi opcjami przekładni. Dostępna była przekładnia pięciobiegowa manualna i sześciobiegowa manualna oraz sześciobiegowa automatyczna i siedmiobiegowa DSG (Direct Shift Gearbox) automatyczna.

W 2008 roku Volkswagen wprowadził zmodernizowaną wersję Golfa 5. Obejmowała ona zaktualizowany styl i nowe silniki oraz ulepszone funkcje. Zmodernizowaną wersję produkowano do 2009 roku i zastąpiono ją Golfem 6.

Golf 6

Volkswagena Golf 6 produkowano w latach 2008-2012. Samochód zbudowano na platformie A6. Oferowano go z różnymi silnikami, począwszy od 1,2-litrowego czterocylindrowego silnika benzynowego do 2,0-litrowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego. W 2012 roku Volkswagen wprowadził zmodernizowaną wersję Golfa 6 i chwilę potem, zastąpiono ją kolejna generacją.

Siódma generacja Golfa

Volkswagena Golf 7 produkowano od 2012 do 2020 roku i sprzedawano go, jako trzydrzwiowy hatchback i w wersji pięciodrzwiowej oraz kombi (znane jako Golf Variant w Europie) i kabriolet (znany jako Golf Cabriolet w Europie).

Golfa 7 zbudowano na nowej platformie MQB Volkswagen i była ona bardziej zaawansowana technologicznie oraz bardziej modułowa niż poprzednia. Auto oferowano z różnymi silnikami, począwszy od 1,2-litrowego czterocylindrowego silnika benzynowego do 2,0-litrowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię