Popularna sieć sklepów Żabka ruszyła z testami elektrycznych ciężarówek Scania. Testy ruszyły 26 lipca, a elektryczna Scania 25P rozwozi towary do sklepów na terenie Warszawy i okolic. Samochód może przejechać na jednym ładowaniu do 250 kilometrów. 

  • Żabka ruszyła z testami elektrycznej ciężarówki Scanii
  • Elektryczna Scania rozwozi towary w okolicach Warszawy
  • Żabka otrzymała przenośną ładowarkę od Ekoenergetyki Polskiej

Elektryczna Scania w Żabce

Elektryczna Scania 25P B4X2NB to pojazd ciężarowy o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej do 19 ton. Napęd elektryczny pozwala na pokonanie jednorazowo do 250 km. Samochód posiada pakiet 9 baterii o całkowitej pojemności 300 kWh, których naładowanie zajmuje mniej niż 100 minut. 

Ponadto baterie są ładowane podczas jazdy w wyniku rekuperacji. Pojazd pracuje zarówno ciszej, jak i w sposób bardziej przyjazny środowisku niż typowe pojazdy ciężarowe. Dzięki temu może być użytkowany m.in. w tzw. zielonych strefach, a także wykonywać więcej operacji transportowych w nocy. 

Elektryczna ciężarówka Scania 25P B4X2NB na testach w Żabce
Elektryczna ciężarówka Scania 25P B4X2NB na testach w Żabce
Elektryczna ciężarówka Scania 25P B4X2NB rozwozi towary do sklepów Żabka w okolicach Warszawy
Elektryczna ciężarówka Scania 25P B4X2NB rozwozi towary do sklepów Żabka w okolicach Warszawy

Elektryczna ciężarówka Scanii – wyposażenie

Dodatkowo kabinę pojazdu zaprojektowano specjalnie z myślą o pracy w mieście – jest ona nisko zawieszona, co zapewnia lepszą widoczność na zatłoczonych ulicach. Elektryczna ciężarówka jest także wyposażona w zaawansowany hamulec awaryjny, elektrohydrauliczny układ kierowniczy, wspomaganie uwagi kierowcy, ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu, a także czujniki wykrywające pieszych i rowerzystów czy system kamer 360°. 

Testy elektrycznej ciężarówki w Żabce ruszyły 

Testy elektrycznej ciężarówki ruszyły w Żabce 26 lipca. Elektryczna Scania 25P rozwozi towar do sklepów zlokalizowanych na terenie Warszawy i okolic. 

– Przeciwdziałanie zmianom klimatu to wyzwanie globalne. Z tej perspektywy szczególnie istotne jest budowanie efektywnych partnerstw na rzecz walki z tym zjawiskiem, czego przykładem jest podjęcie współpracy z kolejnym liderem rozwiązań transportowych. To nasz kolejny krok mający na celu ochronę środowiska i zmniejszenie śladu węglowego, co jest niezmiernie ważne na obszarach miejskich oraz w regionach szczególnie narażonych na zanieczyszczenia powietrza – takich jak Warszawa i jej okolice, gdzie pojazd będzie testowany przez najbliższe dwa tygodnie – mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Żabka otrzymała także mobilną ładowarkę DC Plug Charger Go, opracowaną przez firmę Ekoenergetyka-Polska. Ładowarka może być wykorzystywana do ładowania wszystkich pojazdów elektrycznych (150-1000V) i posiada funkcję regulacji mocy ładowania. 

– Bardzo cieszy nas, że firmy takie, jak Żabka, których działalność opiera się na częstych i terminowych dostawach produktów do sklepów, podejmują obecnie konkretne kroki w kierunku testowania i odchodzenia od pojazdów bazujących na paliwach kopalnych. W Scaniakonsekwentnie rozwijamy rozwiązania transportowe, które są bardziej przyjazne dla środowiska, obejmujące biopaliwa, paliwooszczędne układy napędowe i pojazdy zelektryfikowane. W przyszłości każdy transport będzie mógł być elektryczny, również w Polsce, dlatego wspieramy w tym procesie naszych klientów, oferując im kompleksowe wsparcie: w pełni elektryczny pojazd ciężarowy z systemami ładowania oraz analizą tras transportowych, który pozwoli na realizację zadań w ruchu miejskim i regionalnym – mówi Wojciech Rowiński, dyrektor generalny Scania Polska S.A.

Elektryczna ciężarówka Scania 25P B4X2NB i przenośna ładowarka od Ekoenergetyki Polskiej
Elektryczna ciężarówka Scania 25P B4X2NB i przenośna ładowarka od Ekoenergetyki Polskiej

Auta elektryczne w Żabce

Scania 25P to już kolejny testowany przez Żabkę pojazd elektryczny. Od 2019 r. sieć prowadzi testy zeroemisyjnych pojazdów dostawczych, a od 2021 r. posiada w pełni elektryczny samochód dystrybucyjny z zabudową chłodniczą, który dostarcza towar do sklepów na Śląsku. Żabka zainwestowała także we własne stacje ładowania aut elektrycznych w centrach logistycznych w Nadarzynie oraz Plewiskach oraz w centrali. 

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię