Stellantis ogłosił wprowadzenie na rynek dwóch, elektrycznych nowych modeli Fiata. Nazwy aut są dobrze znane: Ulysse i Scudo.

  • Stellantis zaprezentował dwa elektryczne vany – Fiata Scudo i Ulysse
  • Elektryczny Scudo i Ulysse będą dostępne pod koniec 2021 roku i na początku 2022 roku
  • Niskoemisyjne pojazdy Stellantis w 2030 roku będą stanowić 70 proc. sprzedaży w Europie

Elektryczny Fiat Scudo i Ulysse

Tak zwane „Eurovany”, produkowane są od połowy lat 90. XX wieku. Był to wspólny projekt PSA i Fiata polegający na wspólnej budowie minivanów lub vanów pod markami Fiat, Lancia, Peugeot i Citroën. Dwie generacje Eurovanów były produkowane we Francji. Od 2014 roku PSA budowało swoje modele Citroën Jumpy/Spacetourer i Peugeot Expert/Traveller na platformie EMP2, podczas gdy Fiat przeniósł się na platformę Renault Trafic, Opel Vivaro i Nissan Primastar z nowym Talento.

Odkąd PSA i Fiat-Chrysler połączyły się, tworząc Stellantis, furgonetki Fiata ponownie będą dzielić technologię z Peugeotem i Citroënem. Jak zapowiada Stellantis, nowe edycje Scudo i Ulysse oparte są na platformie EMP2 i wejdą do produkcji w zakładzie w Hordain koło Valenciennes w północnej Francji.

Elektryczny Scudo i Ulysse – pod koniec roku

Stellantis nie podaje w komunikacie prasowym danych technicznych wersji elektrycznej obu modeli. Nowe modele Scudo i Ulysse powiększą gamę marki z Turynu, służąc jako zeroemisyjne rozwiązanie skierowane do rodzin wielodzietnych, rynku pojazdów rekreacyjnych, transportu i dostaw.

Zamówienia na Fiata Professional Scudo ruszą na kluczowych rynkach na przełomie 2021/2022 roku. Fiat Ulysse będzie dostępny od pierwszego kwartału 2022 roku. Stellantis nie podaje jeszcze cen.

Do 2030 r. niskoemisyjne pojazdy Stellantis będą stanowić ponad 70 proc. sprzedaży w Europie i ponad 40 proc. w USA. Do 2025 r. inwestycje w elektryfikację i rozwój oprogramowania wyniosą ponad 30 miliardów euro.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię