Dostawy Porsche w pierwszym kwartale 2024 roku spadły o 4 proc. w ujęciu rocznym. Firma podkreśla jednak, że pierwsze trzy miesiące roku były dosyć stabilne. Największym hitem było Porsche Panamera, a także Macan.
Porsche w I Q 2024 roku
Dostawy Porsche pozostały na stabilnym poziomie w pierwszych trzech miesiącach roku. Producent samochodów sportowych dostarczył klientom na całym świecie 77 640 pojazdów. Oznacza to umiarkowany spadek o 4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
— W 2024 roku przygotowujemy się na przyszłość. Z elektrycznym Macanem, nową Panamerą, Taycanem i nowym 911 aktualizujemy cztery z naszych sześciu linii modelowych. Mimo nowych premier, opóźnień w dostawach z powodu wymagań regulacyjnych w Ameryce Północnej i nadal trudnej sytuacji na rynku w Chinach, udało nam się utrzymać dostawy na stabilnym poziomie — mówił Detlev von Platen, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG.
Sprzedaż wg rynków
W Europie (bez Niemiec) Porsche dostarczyło w pierwszym kwartale 20 044 samochody. Jest to wzrost o 9 procent w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Na niemieckim rynku liczba dostarczonych aut wzrosła o aż 37 procent, a łącznie do klientów dotarło 11 274 samochody.
W Chinach producent aut sportowych dostarczył od stycznia do marca 16 340 pojazdów. Jest to spadek o 24 procent. Głównymi przyczynami takiego stanu rzeczy jest skupienie się na sprzedaży ukierunkowanej na wartość, nadal napięta sytuacja gospodarcza na chińskim rynku, a także efekt bazy. Na początku ubiegłego roku notowano spore ożywienie, które spowodowane było ustąpieniem pandemii Covid-19. W Ameryce Północnej Porsche dostarczyło klientom 15 087 pojazdów i był to spadek o 23 procent. Wynikał on głównie z opóźnień związanych z cłami na dostawy niektórych modeli.
Najpopularniejsze modele Porsche w I Q 2024 roku
Z 28 025 dostarczonymi egzemplarzami, Porsche Cayenne odnotowało najwięcej dostaw w pierwszym kwartale (+20 procent). Jeśli chodzi o Porsche Macan, liczba dostarczonych aut wyniosła 20 576 samochodów i był to spadek o 14 procent. Jest on wynikiem nadmiernie silnego okresu w poprzednim roku. Pierwsze pojazdy zostaną przekazane klientom w drugiej połowie roku. Ikoniczne Porsche 911 wciąż cieszy się dużą popularnością wśród klientów, a na całym świecie sprzedano łącznie 12 892 egzemplarze tego samochodu (+17 procent).
Panamera została dostarczona do 6 139 klientów (-28 procent). Spadek jest związany z obecną zmianą modelową i to samo dotyczy Taycana. Tuż przed zakończeniem cyklu produkcyjnego, dostarczono go do 4 236 klientów (-54 procent). Ostatnio zaprezentowane nowe wersje modelu zostały znacznie zaktualizowane, a także mają większą wydajność i zasięg. Ładuje się je znacznie szybciej, od poprzednich wersji. Pierwsze dostawy do klientów ruszą w kwietniu tego roku. O 20 proc. wzrosły także dostawy 718 Boxster, a także 718 Cayman.
— W 2024 roku wprowadzamy na drogę najpotężniejszy w historii Porsche portfel produktów. Stawia nas to w idealnej pozycji startowej na nadchodzące lata. Jednakże tak wiele nowych premier w tak krótkim czasie to bardzo złożone wyzwanie. Podchodzimy do tych zadań sumiennie i rozważnie. Naszym głównym celem w 2024 roku nadal pozostaje sprzedaż ukierunkowana na wartość — mówi Detlev von Platen.