Amerykański start-up Our Next Energy zainstalował prototyp swojego akumulatora Gemini w Modelu S Tesli. Według własnych wyliczeń samochód osiągnął zasięg 752 mil, czyli około 1200 kilometrów.

  • Startup Our Next Energy przeprowadziła test ze swoją baterią w Tesli S, pokonując 1200 kilometrów
  • Założycielem startupu jest Mujeeb Ijaz, który pracował przy samochodzie elektrycznym Apple i hybrydach Forda
  • Innowacyjny akumulator ma zostać wprowadzony do produkcji już

Rekordowy zasięg Tesli – 1200 km

Startup podaje, że akumulator w pojeździe demonstracyjnym zajmuje tę samą przestrzeń montażową, co oryginalny akumulator w modelu Tesla S Long Range Plus, który ma pojemność 103,9 kWh. ONE w komunikacie prasowym nie podaje wagi ani grawimetrycznej gęstości energii.

Tesla zasięg 752 mil lub 1210 kilometrów osiągnęła w teście drogowym w Michigan, który odbył się w grudniu. Średnia prędkość w czasie testu wynosiła 88,5 km/h.

Tesla Model S w czasie testu akumulatora Our Next Energy
Tesla Model S w czasie testu akumulatora Our Next Energy. zdjęcie: ONE

Startup One podkreśla, że wyniki testu zostały również zweryfikowane przez stronę trzecią. Przy prędkości 55 mil na godzinę przerobiony Model S faktycznie ma zasięg 1419 kilometrów.

Innowacyjny akumulator – koniec z problemem zasięgu

Firma ONE opracowała baterię LFP o nazwie Aries. Technologia Gemini to rodzaj mieszanego zestawu akumulatorów: drugi, wysokoenergetyczny zestaw akumulatorów jest połączony z akumulatorem Aries i ładuje go, w razie potrzeby przedłużenia zasięgu.

Chcemy przyspieszyć wprowadzanie pojazdów elektrycznych na rynek, eliminując obawy związane z zasięgiem, które obecnie powstrzymują większość konsumentów przed zakupem elektryka – mówi Mujeeb Ijaz, założyciel i dyrektor generalny ONE.

Tesla Model S w czasie testu akumulatora Our New Energy.   zdjęcie: ONE

Nowy akumulator – Gemini

Ijaz podkreśla, że firma obecnie koncentruje się na przekształceniu akumulatora w nowy produkt o nazwie Gemini, który umożliwi dalekie podróże na jednym ładowaniu, przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa i użyciu zrównoważonych materiałów.

– Oczekujemy, że wersja produkcyjna baterii zostanie zaprezentowana w 2023 roku – dodaje.

Według Ijaza firma tylko marginalnie zajmuje się osiąganiem zasięgów przekraczających 1000 kilometrów.

Samochód Tesla Model S
zdjęcie: Tesla

Our Next Energy – firma założona przez „akumulatorowego” weterana

Mujeeb Ijaz to weteran tajnego programu samochodów elektrycznych prowadzonego przez Apple, a także brał udział w pierwszym eksperymencie Forda z hybrydą plug-in. Obecnie Ijaz ma zamiar zbudować niedrogi akumulator do samochodów elektrycznych, który wytrzyma dziesięciolecia, będzie w stanie przejechać około 750 mil na jednym ładowaniu i będzie niezależny od chińskiego łańcucha dostaw.

Tesla sprzedała we wrześniu najwięcej aut elektrycznych w Chinach zdjęcie: Tesla.com
Tesla Model S zdjęcie: Tesla.com

Ijaz jest dyrektorem generalnym Our Next Energy, start-upu z siedzibą w Michigan, uruchomionego w 2020 roku. Firma planuje rozpocząć komercyjną produkcję swojego pierwszego produktu – baterii litowo-żelazowo-fosforanowej, która, będzie miała większą gęstość energetyczną niż aktualne akumulatory. Niedługo potem firma chce wypuścić na rynek baterię, która umożliwi pokonywanie najdalszych zasięgów. Sercem akumulatora będzie wykorzystanie podwójnych katod – tworu analogicznego do zbudowania podwójnego układu nerwowego u człowieka.

Sercem akumulatora dwie katody

Akumulator będzie wykorzystywał niedrogą katodę LFP i drugą katodę na bazie manganu, aby zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego, w którym będzie zainstalowany. Jak pisze producent: ktoś, kto będzie jechał z Chicago do Nashville w stanie Tennessee, pokonując odległość 475 mil, dzięki baterii opartej na LFP, będzie mógł pojechać znacznie dalej, do stanu Indiana, około 156 mil dalej.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię