Polestar zaprezentuje pierwszego elektrycznego SUV-a Polestar 3 w październiku 2022 r. Polestar 3 to pierwszy SUV firmy. Premiera samochodu oznacza wejście Polestara w jeden z segmentów przemysłu motoryzacyjnego o najwyższej marży, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.
- Polestar 3 to pierwszy SUV szwedzkiej marki
- Auto zostanie zaprezentowane w październiku 2022 roku
- Zasięg Polestar 3 wyniesie 600 km
Polestar 3 – nowy elektryczny SUV od szwedzkiego producenta
Polestar 3 będzie z czasem oferował autonomiczne pilotowanie na autostradach dzięki czujnikowi LiDAR firmy Luminar oraz scentralizowanej mocy obliczeniowej firmy NVIDIA. W momencie premiery Polestar 3 będzie wyposażony w dwusilnikowy układ napędowy i dużą baterię, a jego zasięg wyniesie ponad 600 km (WLTP).
Potwierdzeniem światowej premiery jest nowy film i pierwsze nieujawnione zdjęcie samochodu. Klienci będą mogą składać zamówienia na Polestara 3 od dnia premiery. Produkcja ma się rozpocząć na początku 2023 roku, a Polestar 3 będzie produkowany w Stanach Zjednoczonych i Chinach.
– Polestar 3 to SUV na miarę ery elektrycznej. Nasza tożsamość projektowa ewoluuje wraz z tym wysokiej klasy dużym luksusowym EV, o silnym, indywidualnym charakterze marki. Tym samochodem przywracamy znaczenie słowa „sport” do klasy SUV-ów, jednocześnie przy zachowaniu naszych korzeni – mówi Thomas Ingenlath, Prezes Zarządu Polestar.
Polestar i plany podboju rynków
Polestar planuje wprowadzać nowy samochód elektryczny co roku przez kolejne trzy lata, począwszy od modelu Polestar 3. Marka dąży do zwiększenia swojej obecności na co najmniej 30 globalnych rynkach do końca 2023 roku. To zaś wspiera plany Polestara dotyczące dziesięciokrotnego wzrostu z globalnej sprzedaży na poziomie około 29 000 sztuk w 2021 roku do około 290 000 sztuk do końca 2025 roku.
Polestar zamierza wejść na giełdę Nasdaq w ramach proponowanego połączenia z Gores Guggenheim, którego zamknięcie spodziewane jest w pierwszej połowie 2022 roku.
Samochody elektryczne Polestara
Firma Polestar wyprodukowała dotychczas dwa elektryczne samochody. Polestar 1 został zbudowany w latach 2019-2021 jako niskonakładowy hybrydowy samochód elektryczny GT z nadwoziem z włókna węglowego, o mocy 609 KM, momencie obrotowym 1000 Nm i zasięgu 124 km (WLTP) – najdłuższym spośród wszystkich samochodów hybrydowych na świecie.
Polestar 2 electric performance fastback jest pierwszym w pełni elektrycznym samochodem produkowanym seryjnie przez firmę. Gama modelowa Polestar 2 obejmuje trzy warianty z kombinacją akumulatorów o dużym i standardowym zasięgu, o pojemności 78 kWh, oraz dwu- i jednosilnikowych zespołów napędowych o mocy 300 kW / 408 KM i momencie obrotowym 660 Nm.
Polestar i plany elektryfikacji
Począwszy od 2022 roku, Polestar planuje wprowadzać na rynek jeden nowy pojazd elektryczny rocznie, zaczynając od Polestar 3 – pierwszego elektrycznego SUV-a o wysokich osiągach. W 2023 roku ma pojawić się Polestar 4 – mniejszy SUV coupe z napędem elektrycznym. W 2024 r. planowane jest wprowadzenie na rynek 4-drzwiowego GT Polestar 5, będącego produkcyjną ewolucją Polestar Precept – manifestu samochodu koncepcyjnego, który Polestar pokazał w 2020 r. Przedstawia on przyszłą wizję marki w zakresie designu, technologii i zrównoważonego rozwoju. Firma dąży do zmniejszenia swojego wpływu na klimat z każdym nowym modelem, a celem Polestar jest wyprodukowanie prawdziwie neutralnego dla klimatu samochodu do 2030 roku.
Na początku marca 2022 r. firma Polestar zaprezentowała swój drugi samochód koncepcyjny – elektryczny roadster Polestar O2. Polestar O2 opiera się na ambicjach w zakresie designu, technologii i zrównoważonego rozwoju, określonego przez model Precept. Kabriolet z twardym dachem stanowi ewolucję unikalnego języka stylistycznego zaprezentowanego po raz pierwszy przez Precept i podkreśla dynamiczne wrażenia z jazdy. Koncepcja ta w dalszym ciągu skupia się na zrównoważonym rozwoju i technologii, zmierzając w kierunku większej cyrkularności.