Formuła E zaczęła nowy sezon. Nyck de Vries z zespołu Mercedes-EQ wygrywa pierwszy wyścig w nowym sezonie Formuły E.
- Pierwszy wyścig FIA ABB Formuły E wygrał Nyck de Vries
- Pole Position wywalczył Stoffel Vandoorne
- Pierwsze wyścigi w nowym sezonie FIA ABB Formuła E odbyły się w Arabii Saudyjskiej
Formuła E – pierwszy wyścig wygrał kierowca Mercedesa
Aktualny mistrz świata Nyck de Vries rozpoczął nowy sezon Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA od zwycięstwa w pierwszym wyścigu w Diriyah w Arabii Saudyjskiej. De Vries wykorzystał nietypową wpadkę kolegi z zespołu Mercedes-EQ – Stoffela Vandoorne’a – Belg przegapił linię aktywacyjną ATTACK MODE. Para kierowców z zespołu Mercedes-EQ zdobyła osiem sekund przewagi nad trzecim zawodnikiem – Avalanche Andretti – Jake’iem Dennisem.
Nowy sezon Formuły E – Jaguar na czwartym miejscu
Sam Bird z Jaguar TCS Racing przekroczył linię mety na czwartym miejscu, a Andre Lotterer z TAG Heuer Porsche Formuła E, który wyglądał na mocnego zawodnika na początku – ostatecznie skończył poza podium.
Lucas di Grassi zajął piąte miejsce w debiucie, jadąc w barwach ROKiT Venturi Racing. Di Grasii był tuż przed kolegą z zespołu Edoardo Mortarą i Nickiem Cassidy – kierowcą Envision Racing, który również zdobył punkt za najszybsze okrążenie.
Jean-Eric Vergne z DS TECHEETAH zajął ósme miejsce.
Kwalifikacje Formuły E dla Stoffela Vandoorne
Nowy format kwalifikacji do pojedynku nokautowego Formuły E przyniósł nowe wyzwanie dla wszystkich kierowców. Stoffel Vandoorne zdobył pole position. Po pokonaniu w półfinale kolegi z drużyny i zwycięzcy wyścigu Nycka de Vriesa, Vandoorne pokonał Jake’a Dennisa z Avalanche Andretti w ostatnim pojedynku na jego drodze do zdobycia pole position.
Formuła E i nowe zasady kwalifikacji – co się zmienia?
W fazie grupowej udział biorą dwie grupy po 11 kierowców. Są oni uporządkowani na podstawie ich aktualnej pozycji w Mistrzostwach Świata. W fazie grupowej walczą oni w samochodach o mocy 220 kW. Każdy z zawodników ma mierzony czas okrążeń, w czasie dziesięciominutowej sesji.
Najszybsza czwórka z każdej grupy, przechodzi do kolejnego etapu pojedynków. Mierzą się oni w ćwierćfinale, rywalizując ze sobą w nokautującej rundzie, ścigając się z mocą 250 kW. Zawodnik, który w Grupie A, zajmie pierwsze miejsce, będzie się ścigał z czwartym zawodnikiem Grupy B. Analogicznie, zawodnik, który w Grupie A zajął drugie miejsce, będzie walczył o półfinał z zawodnikiem, który w Grupie B, uplasował się na trzeciej pozycji.
Zwycięzca przejdzie do półfinału i dalej, jeden z dwóch kierowców ścigających się w finale – zajmie Julius Baer Pole Position. Wicemistrz kwalifikacji zajmuje drugą pozycję. Półfinaliści ustawią się na trzecim i czwartym miejscu. Ćwierćfinaliści między piątym a ósmym – zgodnie z czasem okrążeń.
Kierowcy zajmujący miejsca od piątego do dwunastego, którzy startowali w pierwszej grupie, zajmą nieparzyste pozycje na starcie. Odpowiednio kierowcy z drugiej grupy zostaną sklasyfikowani w równych miejscach. Jeśli kierowca zajął piąte miejsce w grupie pierwszej, ustawi się na dziewiątym miejscu na starcie. Piąty kierowca z grupy 2 zajmie 10-te.