Abarth wprowadza swój pierwszy elektryczny samochód. Marka uzupełnia swoje portfolio o elektryczny model Abarth 500e. Wyprodukowano 1 949 sztuk pierwszej edycji „Scorpionissima”.

  • Abarth pokazał swoje pierwsze auto elektryczne — Abartha 500e
  • Abarth 500e debiutuje w limitowanej edycji „Scorpionissima”, która została wyprodukowana w 1949 egzemplarzach
  • Abarth 500e przyspiesza od 0-100 km/h w 7 sekund

Elektryczny Abarth 500e

Abarth rozpoczyna zupełnie nową erę, debiutując w pełni elektrycznym nowym Abarthem 500e. Nowy Abarth 500e jest „bardziej Abarth niż EVer” – pisze brytyjska marka. Auto ma być jeszcze szybsze i zwinniejsze dzięki swojej elektrycznej architekturze, ulepszonemu rozkładowi masy, większemu momentowi obrotowemu i szerszemu rozstawowi osi. Edycja startowa „Scorpionissima” to pierwszy elektryczny Abarth w historii.

– Świętujemy dziś kamień milowy w historii Abartha: jednocześnie prezentujemy pierwszego elektrycznego Abartha w Europie, opartego na nowym 500e, a także inaugurujemy markę w Brazylii, wprowadzając Nowego Abartha Pulse. Nowy Abarth 500e to jedna z najbardziej ekscytujących premier w historii marki: jest to wspaniały dodatek do linii Abarth. Lubię myśleć o nim jak o rodzinie, więc nasz fanbase będzie zaangażowany w każdy etap naszej podróży związanej z elektryfikacją – mówił Olivier Francois, Dyrektor Generalny Fiat & Abarth. 

Nowy Abarth 500e
Nowy Abarth 500e
Nowy Abarth 500e
Nowy Abarth 500e

Nowy Abarth 500e: bardziej Abarth niż EVer

Nowy Abarth 500e osiąga znacznie lepsze wyniki niż Abarth 695. Auto jest szybsze zarówno w mieście, jak i poza miastem na ostrych zakrętach, gdzie w zakresie od 40 do 60 km/h – auto osiąga prędkość docelową w 1,5 sekundy – znacznie szybciej niż jego wersja benzynowa, która pozostaje w tyle o 15 metrów, osiągając prędkość 60 km/h sekundę później.

Elektryczny Abarth 500e jest także o jedną sekundę szybszy od swojego benzynowego odpowiednika w zakresie przyspieszenia od 60-100 km/h. Nowy Abarth 500e jest wyposażony w 42-kWh akumulator połączony z silnikiem, co daje 155 KM. Auto przyspiesza od 0-100 km/h w 7 sekund. 

Nowy Abarth 500e

Tryby jazdy: Turismo, Scorpion Street i Scorpion Track

W elektrycznym Abarth 500e dostępne są trzy tryby jazdy, które koncentrują się na wydajności – Turismo, Scorpion Street i Scorpion Track. Tryb Turismo pozwala na płynniejsze przyspieszenie przy niższej mocy (moc maksymalna 100kW zamiast 113kW, moment obrotowy 220Nm zamiast 235Nm). Tryb Scorpion Street oferuje najwyższe osiągi przy maksymalnym wykorzystaniu hamowania rekuperacyjnego. Dodatkowo w trybie Turismo lub Scorpion Street można skorzystać z trybu jazdy przy użyciu jednego pedału – samochód zwalnia za każdym razem, przy podnoszeniu stopy i odzyskuje energię kinetyczną, która następnie jest zamieniana na energię elektryczną w celu naładowania akumulatora. Tryb Scorpion Track jest przeznaczony dla tych, którzy szukają najwyższych osiągów.

Nowy Abarth 500e
Nowy Abarth 500e
Nowy Abarth 500e

Szybkość ładowania nowego Abartha 500e

Aby zminimalizować czas ładowania, nowy Abarth 500e jest wyposażony w system szybkiego ładowania 85-kW. Wystarczy mniej niż 5 minut, aby zgromadzić wystarczającą rezerwę energii na potrzeby dziennego przebiegu (około 40 km). Szybkie ładowanie osiąga poziom 80 proc. zasięgu w 35 minut. 

Oficjalnym partnerem nowego Abartha 500e jest Free2move eSolutions – spółka joint venture firmy Stellantis założona w celu wspierania i ułatwiania przechodzenia marek na mobilność elektryczną. 

Dźwięk nowego Abartha

Dla Abartha dźwięk zawsze był ważny. Zgodnie z tą filozofią, za każdym razem, gdy samochód jest włączany lub wyłączany, system Key On-Off odtwarza dźwięk wewnątrz kabiny. Nowy Abarth 500e jest jedynym samochodem miejskim, który może być wyposażony w generator dźwięku, który ma wiernie odtwarzać dźwięk silnika benzynowego Abartha

Nowy Abarth 500e Scorpionissima

Nowy Abarth 500e Scorpionissima to ekskluzywna, w pełni wyposażona i przyciągająca wzrok limitowana edycja premierowa – pierwszy elektryczny Abarth w historii. Auto wyprodukowane zostało w liczbie 1 949 sztuk. Dostępne jest zarówno w wersji hatchback, cabrio i występuje w nowym kolorze Acid Green lub w lakierze nadwozia Poison Blue.

Nowy Abarth 500e Scorpionissima jest wyposażony w 18-calowe felgi ze stopu Diamond-Cut Titanium Grey. Nowy, sportowy design foteli został wzbogacony o wytłoczone logo skorpiona w alcantarze. Abarth 500e Scorpionissima jest również wyposażony w zamknięty tunel centralny, podgrzewane przednie fotele i przednią szybę, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz tylne siedzenia składane w układzie 50/50. Kontrast pomiędzy jasnym kolorem Acid Green nadwozia i ciemnym wnętrzem ma podkreślać jego charakterystyczny i sportowy styl.

Nowy Abarth 500e Scorpionissima jest standardowo wyposażony w Uconnect Radio Touchscreen, ze zintegrowanym systemem nawigacji oraz w zupełnie nowe Performance Pages – zaawansowany technologicznie wyświetlacz z nową grafiką od Abarth.

Kierowca ma do dyspozycji elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne i bezprzewodową ładowarkę. Auto posiada zaawansowany system czujników widoku 360° oraz tylną kamerę o ultrawysokiej rozdzielczości. Na wyposażeniu znajduje się również system audio JBL. Nowy Abarth 500e Scorpionissima jest wyposażony w sześć poduszek powietrznych i zaawansowane systemy ADAS.

Zobacz też: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię