Hyundai przekroczył kolejny milowy krok w sprzedaży swoich aut elektrycznych. W Europie sprzedało się już ponad 100 000 egzemplarzy Hyundaia KONA Electric. Do dzisiaj, od czasu debiutu tego modelu w 2018 roku, sprzedano przeszło 142 000 egzemplarzy elektrycznej KONA Electric.
- Hyundai sprzedał 100 tys. KONA Electric w Europie
- Na całym świecie koncern sprzedał już 142 tys. elektrycznej wersji KONY
- Połowa klientów Hyundai KONA w Niemczech, wybiera wersję zelektryfikowaną
KONA Electric – 100 tys. elektrycznego SUVa w Europie
Hyundai KONA dostępny jest z jednym z dwóch napędów elektrycznych do wyboru: wersja o wydłużonym zasięgu wyposażona jest w akumulatory o pojemności 64 kWh i zapewnia zasięg 484 kilometrów (WLTP), natomiast wersja standardowa ma akumulatory o pojemności 39,2 kWh i oferuje zasięg 305 kilometrów (WLTP). Co więcej, samochód podczas próby testowej był w stanie pokonać 790 kilometrów w cyklu miejskim, na jednym ładowaniu akumulatorów. Na niemieckim torze wyścigowym Lausitzring Hyundai KONA Electric ustanowił rekord zasięgu wynoszący 1026 kilometrów.
Uderzająca popularność modelu KONA Electric w Europie, od czasu jej debiutu w 2018 roku, przekroczyła wszelkie oczekiwania. Sto tysięcy sprzedanych egzemplarzy to ogromny krok milowy, cieszę się, że zespół Hyundaia dokonał tego wyczynu. Przybliża to nas o krok do osiągnięcia naszego celu, aby od 2025 roku sprzedawać rocznie milion samochodów elektrycznych – mówi Andreas-Christoph Hofmann Wiceprezes Działu Marketingu i Produktu w Hyundai Motor Europe.
Hyundai KONA w Europie
W marcu 2020 roku Hyundai rozpoczął produkcję modelu KONA Electric w swojej europejskiej fabryce, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Jest to dodatkowa lokalizacja obok głównego zakładu w Ulsan, w Korei Południowej. Koncern chwali się, że zaletami produkcji samochodu w Europie są m.in. stabilne dostawy aut, skrócenie czasu dostawy, a także możliwość dążenia do produkcji w zgodzie z naturą. Zgodnie ze stanowiskiem marki Hyundai, która zobowiązała się osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 roku – w ramach strategii ogłoszonej podczas tegorocznych targów IAA – zakłady HMMC będą pierwszą fabryką marki, która już w 2022 roku będzie w pełni zasilana dzięki energii z odnawialnych źródeł.
Elektryki coraz popularniejsze w Europie
Popularność Hyundaia KONA Electric idzie w parze z szerszymi trendami. Jak wynika z European Electric Car Flash Report z lipca 2021 roku, liczba rejestracji nowych samochodów elektrycznych jest dwukrotnie większa, w porównaniu z 2019 rokiem. W pierwszych pięciu miesiącach 2021 roku zarejestrowano w Europie 355 000 nowych samochodów elektrycznych – to więcej niż w całym 2019 roku. Producenci poszerzyli swoją ofertę, aby sprostać wymogom dotyczącym obniżenia emisji dwutlenku węgla (CO2), a to powoduje, że spodziewane jest przekroczenie liczby miliona rejestracji nowych aut elektrycznych do końca 2021 roku.
Autorzy raportu Electric Vehicle Sales Review piszą, że europejski rynek samochodów elektrycznych w pierwszej połowie 2021 roku powiększył się o 147 proc., osiągając liczbę 366 000 sprzedanych egzemplarzy.
Hyundai KONA Electric – gdzie się sprzedaje?
Sprzedaż modelu KONA Electric nie rozkłada się równomiernie we wszystkich krajach europejskich. Skoncentrowana jest raczej w kilku krajach, które priorytetowo traktują elektromobilność. Przykładowo w Niemczech, gdzie sprzedaje się 10,7 proc. wszystkich samochodów elektrycznych (BEV) w Europie, zarejestrowano rekordową liczbę samochodów. W 2020 roku zarejestrowano około 194 000 aut osobowych z napędem elektrycznym, czyli więcej niż kiedykolwiek i trzykrotnie więcej niż w roku wcześniejszym. W porównaniu do tego samego okresu w 2020 roku, sprzedaż aut elektrycznych w tym roku zauważalnie wzrosła.
Także w Niemczech, wersja Electric jest najpopularniejszą odmianą modelu KONA. Ponad połowa klientów w Niemczech decydując się na model KONA, wybiera wersję elektryczną.