Nowy Volkswagen Golf ujrzał już światło dzienne. W tym roku model obchodzi swoje 50-lecie. Nowy Golf ma być bardziej atrakcyjny, inteligentny i jeszcze bardziej wydajny niż kiedykolwiek wcześniej. 

Nowy Volkswagen Golf 2024 

Golf obchodzi w tym roku swoje 50. urodziny. Z tej okazji Volkswagen wprowadza na rynek ulepszoną wersję swojego bestsellera. Model będzie dostępny do zamówienia już za kilka tygodni. Nowego Golfa wyposażono w system informacyjno-rozrywkowym nowej generacji. Auto posiada bardziej intuicyjną koncepcją obsługi, ostrzejszą stylistyką przodu i tyłu oraz ulepszony układ napędowy.

Samochód można także zamówić w wersji hybrydy typu plug-in. Zasięg auta w trybie elektrycznym wynosi do 100 km. Po raz pierwszy w Golfie przód zdobi podświetlane logo Volkswagena.

Nowy Volkswagen Golf

Zmodernizowany przód i tył oraz nowa konstrukcja świateł

Nowego Volkswagena Golfa i nowego Golfa Variant będzie można rozpoznać po nowym przodzie. Elementy wyróżniające wizualnie obejmują nowe logo Volkswagena, które jest teraz podświetlone. Auto posiada nowo zaprojektowane reflektory LED. Reflektory matrycowe LED IQ.LIGHT zawierają nowe, wysokowydajne światła drogowe o zasięgu do 500 m. Zespoły tylnych świateł LED IQ.LIGHT 3D w obu wersjach nadwozia również otrzymały nowy wygląd.

Nowy Volkswagen Golf i nowy system rozrywkowy — z Chatem GPT

Wewnątrz auta zastosowano nowo opracowany, intuicyjny system informacyjno-rozrywkowy z wolnostojącym ekranem dotykowym. Jego przekątna to przekątna 32,8 cm. Posiada on ergonomicznie zoptymalizowane i podświetlane suwaki dotykowe do regulacji temperatury i głośności u podstawy.

Auto wyposażono w ulepszoną wielofunkcyjną kierownicę i nowego asystenta głosowego IDA. System IDA można wykorzystać nie tylko do sterowania funkcjami, takimi jak klimatyzacja, telefon czy system nawigacji, ale także do uzyskiwania dostępu do informacji online ze wszystkich możliwych obszarów – od prognoz pogody po pytania z zakresu wiedzy ogólnej. 

Nowy Volkswagen Golf

W przyszłości Golf będzie wyposażony w najnowszą generację systemów informacyjno-rozrywkowych. Dzięki temu chatbot ChatGPT oparty na sztucznej inteligencji będzie zintegrowany z asystentem głosowym IDA. Funkcja ta, zaprezentowana na początku stycznia na targach CES w Las Vegas, umożliwiać ma bezproblemowy dostęp do stale rosnącej bazy danych sztucznej inteligencji.

Pasażerowie będą mieli możliwość wchodzić w interakcję z samochodem, używając języka naturalnego, a podczas podróży będą mogli korzystać z opcji czytania na głos treści, które wyszukali.

Nowy Volkswagen Golf - przód z podświetlanym logo

Łatwiejsze parkowanie

Manewrowanie nowym Volkswagenem Golfem ułatwiają nowe systemy wspomagania. Na wyposażeniu znalazła się udoskonalona funkcja Park Assist Plus. Przejeżdżając obok miejsca parkingowego, może ona wykryć, czy miejsce (równoległe lub wielorzędowe) jest wystarczająco duże i odpowiednio rozpocząć procedurę parkowania. 

System przejmuje kierowanie samochodem. Kierowca musi wyłącznie monitorować proces parkowania. Ponadto po raz pierwszy w Golfie dostępny będzie Park Assist Pro, który umożliwi kierowcom prowadzenie pojazdu na miejsca parkingowe i wyjeżdżanie z nich za pomocą smartfona. Pojazdem można wyjechać z miejsca parkingowego na odległość, np. jeśli miejsce parkingowe jest bardzo wąskie.

Kolejną nowością jest system Area View – w tym przypadku 360-stopniowy widok dookoła powstaje poprzez połączenie czterech kamer, a odpowiedni obraz jest przesyłany na ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego. Ułatwia to widoczność krawężników i oznaczeń miejsc parkingowych.

Nowy napęd

Nowe napędy hybrydowe typu plug-in w Golfie oferują zwiększoną moc i zasięg elektryczny wynoszący około 100 km. Dodatkowo wyposażono je w funkcję szybkiego ładowania prądem stałym. W sumie w momencie wprowadzenia auta na rynek, dostępnych będzie dziewięć różnych opcji. Wszystko zaczynać się będzie od łagodnej hybrydy (eTSI), poprzez hybrydę typu plug-in (eHybrid i GTE), a także wersję z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem (TSI). Dostępny będzie także turbodoładowany silnik na olej napędowy (TDI). Kolejne pochodne Golfa będą wprowadzane sukcesywnie przez cały 2024 rok.

Nowy Volkswagen Golf - wnętrze

50 lat Volkswagena Golfa

Pierwszy seryjnie produkowany Golf powstał w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu pod koniec marca 1974 roku. Oficjalna premiera rozpoczęła się w maju. Wcześniej Garbus, a tym samym połączenie silnika montowanego z tyłu i napędu na tylne koła, kształtował markę Volkswagen przez dziesięciolecia. 

Na początku lat 70. pierwszy Golf – podobnie jak Passat, Scirocco i Polo – zapoczątkował nową erę – silnika montowanego z przodu i napędu na przednie koła. Milionowy Golf zjechał z linii montażowej już do października 1976 roku.

Przez siedem kolejnych generacji Golf wyposażony był w takie technologie, jak kontrolowany katalizator i wydajne układy napędowe, a dodatkowo oferował funkcje bezpieczeństwa, takie jak układ przeciwblokujący, poduszki powietrzne czy pierwszy w linii produktowej układ napędu na wszystkie koła. 

Następnie pojawiły się różne pochodne, takie jak Variant, Cabriolet i Sportsvan. W pełni elektryczny e-Golf i modele sportowe ze skrótem GTI, GTD, GTE oraz flagowy Golf R szybko zyskały popularność. Golf był jednym z pierwszych samochodów w segmencie, który oferował wspomaganie jazdy za pośrednictwem Travel Assist. Kolejną innowacją w Golfie był debiut technologii Car2X, która może z wyprzedzeniem ostrzegać o zagrożeniach.

Nowy Volkswagen Golf - kierownica

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię