Polestar podał wyniki finansowe za trzeci kwartał 2022 roku. Firmie udało się zmniejszyć stratę, ale obawia się rosnących kosztów pod koniec roku.
- Polestar w 3Q 2022 roku podwoił przychody ze sprzedaży do poziomu 435,4 mln dolarów
- Strata została zmniejszona do poziomu 196,4 mln dolarów
- W Polestar wypuści w październiku na rynek swojego pierwszego elektrycznego SUV-a — Polestar 3
Polestar podwaja sprzedaż
Polestar — czyli elektryczna marka Volvo — zmniejszyła stratę w trzecim kwartale 2022 roku, która była na poziomie 196,4 mln dolarów. Rok temu strata sięgała 292,9 mln dolarów. Firma odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 435,4 mln dolarów. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 212,9 mln dolarów.
Koszty wzrosną w 4Q 2022
Agencja Reuters podaje, że Polestar nie ucierpiał jeszcze z powodu rosnących cen surowców wykorzystywanych do produkcji akumulatorów, z powodu zawartych wcześniej kontraktów. Dyrektor finansowy Johan Malmqvist powiedział jednak dziennikarzom Agencji Reuters, że Polestar będzie musiał zmierzyć się z wyższymi kosztami w czwartym kwartale, podczas gdy podwyżki cen samochodów tego lata, były stosunkowo niewielkie.
Polestar dostaje pożyczkę od Volvo
Volvo w listopadzie udzieliło Polestarowi wsparcia finansowego w postaci 18-miesięcznej pożyczki o łącznej wysokości 800 mln dolarów. Kwota pożyczki od Volvo jest porównywalna z bezpośrednim i pośrednim wsparciem finansowym i płynnościowym, którego udziela inny główny akcjonariusz Polestara — PSD Investment. Pakiet ten, wraz z innymi planowanymi działaniami finansowymi Polestar, zapewnia spółce wystarczające środki do 2023 roku. Udział Volvo w firmie Polestar wynosi 48,3 procent.
Pierwszy elektryczny SUV Polestar
W połowie października 2022 roku Polestar pokazał swojego pierwszego SUVa — Polestar 3. Auto posiada baterię o pojemności 111 kWh, która zapewnia zasięg 610 kilometrów. Cena auta zaczyna się od 89 900 euro. Polestar 3 to pierwszy samochód na nowej, całkowicie elektrycznej bazie technologicznej opracowanej przez Volvo.
Produkcja ma rozpocząć się w zakładzie Volvo w Chengdu w Chinach, od połowy 2023 roku, a pierwsze dostawy przewidziane są na czwarty kwartał 2023 roku. Dodatkowa produkcja w zakładzie Volvo w Ridgeville w Południowej Karolinie w Stanach Zjednoczonych ma ruszyć w połowie 2024 r. – od tego momentu dostawy na rynek północnoamerykański i inne rynki mają zostać przeniesione z Chin do USA. Początkowe dostawy z tej fabryki spodziewane są około połowy 2024 roku. W momencie premiery silnik Polestar 3 Long range Dual (360 kW, 840 Nm) jest dostępny w cenie 89 900 euro. Zamówienia ruszą od 12 października 2022 r.