Sedan BMW Neue Klasse będzie produkowany w Monachium od 2026 roku. Od końca 2027 roku fabryka BMW Group w Monachium będzie produkować wyłącznie modele w pełni elektryczne.
Sedan BMW Neue Klasse
Nadchodzi nowa era dla fabryki BMW Group w Monachium. Od 2026 roku kultowy zakładfa będzie produkować sedana Neue Klasse. Zaledwie rok później fabryka będzie produkować wyłącznie modele w pełni elektryczne. Dzięki temu fabryka w Monachium będzie pierwszą lokalizacją w istniejącej sieci produkcyjnej BMW Group, która zakończy transformację w kierunku elektromobilności.
— Zakład w Monachium jest doskonałym przykładem naszej zdolności do adaptacji. Inwestujemy tutaj 650 milionów euro i od końca 2027 roku w naszej macierzystej fabryce będziemy produkować wyłącznie pojazdy w pełni elektryczne. Tylko w zeszłym roku do produkcji weszło sześć modeli w pełni elektrycznych. Jednocześnie ustanawiamy rekord produkcyjny, udowadniając, że jesteśmy w stanie jednocześnie dostarczać i kształtować przyszłość naszej sieci produkcyjnej — mówi Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG ds. produkcji.
Płynne przejście na elektromobilność w 2027 roku
Fabryka BMW Group w Monachium jest przykładem płynnego przejścia do ery elektromobilności. W 2015 roku na tej samej linii produkcyjnej, co pojazdy spalinowe, powstawały pierwsze modele hybrydowe typu plug-in z serii BMW 3. W 2021 roku BMW i4 stało się pierwszym pojazdem w pełni elektrycznym wyprodukowanym również na tej samej linii. Obecnie co drugi pojazd, który opuszcza fabrykę w Monachium, ma napęd całkowicie elektryczny.
Produkcja BMW Neue Klasse ruszy w Monachium
Od 2026 roku produkcja Neue Klasse w fabryce w Monachium będzie początkowo prowadzona równolegle z produkcją obecnych modeli. Od końca 2027 r., macierzysta fabryka BMW Group będzie pierwszym zakładem BMW, w którym będą produkowane wyłącznie pojazdy elektryczne. W ten sposób era pojazdów z silnikami spalinowymi w Monachium dobiegnie końca 75 lat po premierze BMW 501 w 1952 roku.
Po uruchomieniu produkcji pojazdów Neue Klasse w Debreczynie na Węgrzech i w Monachium będą one powstawać również w Shenyang w Chinach i San Luis Potosí w Meksyku.
Rozbudowane modyfikacje
W ciągu ponad 100-letniej historii fabryka BMW Group w Monachium przeszła wiele zmian. Wraz z przejściem z produkcji silników lotniczych na budowę samochodów, pomyślne wprowadzenie zmiany w latach 60. XX wieku. Stanowią one kamień milowy na liście zmian w historii firmy.
W chwili obecnej inwestycja o wartości 650 mln euro obejmuje cztery budynki. W tym nową linię montażową pojazdów z obszarami logistycznymi.
Przyszłość fabryki w Monachium
Po około 70 latach pracy w macierzystym zakładzie tradycyjną produkcję silników przeniesiono do Hams-Hall w Wielkiej Brytanii i Steyr w Austrii. 1200 pracowników w Monachium zostało przeszkolonych w zakresie różnych strategii produkcyjnych lub podjęło zatrudnienie w innych lokalizacjach sieci produkcyjnej.
Podobnie jak w latach 60. XX wieku, obecna transformacja fabryki BMW Group w Monachium ma miejsce w czasie, gdy produkcja nadal trwa. Niezależnie od prac budowlanych z linii produkcyjnej zjeżdża codziennie około 1000 samochodów. Są to m.in. modele BMW serii 3 i BMW i4 – wszystkie powstają na tej samej linii montażowej.
Szeroko zakrojona reorientacja zakładu zapewnia długoterminową przyszłość zakładu w Monachium i stanowi znaczącą inwestycję w Bawarii.