Aplikacja motowarsztat.pl podsumowała 2022 roku. Okazuje się, że jednymi z najczęściej realizowanych w 2022 roku zleceń były diagnostyka komputerowa, wymiana opon, wymiana oleju i filtrów, serwis klimatyzacji, wymiana rozrządu, czy klocków hamulcowych. Wg danych motowarsztat.pl najdroższe w naprawie były modele BMW.

  • Z danych aplikacji motowarsztat.pl wynika, że w 2022 roku średni czas naprawy samochodu w warsztacie wyniósł 1,5 godziny
  • Motowarsztat.pl wskazuje, że najdroższe w naprawie były samochody marki BMW
  • Drogie w naprawie są też najnowsze samochody oraz te 15-letnie — powodem wysokich kosztów są drogie części, bądź ich brak

Średni czas naprawy samochodu w 2022 roku wg. motowarsztat.pl

Według danych motowarszat.pl średni czas wykonania usługi warsztatowej w 2022 r. wyniósł 1 godzinę i 20 minut. Wskaźnik ten został wyliczony spośród wszystkich wykonywanych usług, co oznacza, że naprawa może trwać od około 30 min w przypadku zwykłej diagnostyki komputerowej do kilku godzin w przypadku np. wymiany sprzęgła. 

— Do najtańszych usług aktualnie należą zlecenia dotyczące serwisu pojazdu: wymiana płynów czy ustawienie świateł, ponadto wymiana filtra powietrza, wymiana akumulatora, wymiana filtra paliwa, wymiana kół. Najdroższe natomiast są usługi naprawcze, np. regeneracja silnika oraz te wymagające dużego nakładu pracy jak wymiana sprzęgła lub rozrządu. – podsumowuje Przemysław Cholewa, CEO aplikacji motowarsztat.pl.

Jakie marki najczęściej odwiedzają warsztaty? 

Motowarsztat.pl wskazuje, że najwięcej zleceń jeśli chodzi o naprawy samochodów, dotyczyło modeli:

  • Ford Focus
  • Opel Astra
  • Audi A4

W pierwszej piątce znalazły się również Skoda Fabia oraz Volkswagen Passat. Do warsztatu najczęściej trafiają egzemplarze starszych samochodów – najczęściej 15-letnich. Aut ponad 20-letnich jest w warsztatowych statystykach zdecydowanie mniej, czego powodem jest fakt, że takich samochodów na polskich drogach ostatnio znacząco ubyło.

Najdroższe serwisowane samochody 

Z danych motowarsztat.pl wynika, że najdroższe w naprawach są modele marki BMW. Średni koszt usług dla tego typu aut to ok. 1260 zł, przy czym znaczna część tej kwoty – blisko 800 zł, to wartość części. Okazuje się, że drogie w utrzymaniu są także pozostałe marki premium: Mercedes-Benz, Lexus, Volvo i Mini, których średni koszt serwisowania  – wg danych motowarsztat.pl – przekracza tysiąc złotych. Do najtańszych w naprawach marek natomiast należą Honda, Toyota, Mazda, SEAT czy Hyundai, dla których średni koszt zlecenia, włącznie z częściami oscyluje w granicach 500 zł. 

— Biorąc pod uwagę koszt napraw, najdroższe w serwisowaniu są te najstarsze, blisko 30-letnie auta, do których obecnie nie są produkowane już części zamienne, oraz nowe, 5-letnie i 6-letnie, które w zdecydowanej większości korzystają z szeregu nowoczesnych systemów elektronicznych, których diagnostyka jest skomplikowana, a usunięcie usterki wymaga szerokiej wiedzy i odpowiednich narzędzi, np. testerów diagnostycznych — mówi Przemysław Cholewa, CEO aplikacji motowarsztat.pl. 

Jak zmieniają się warsztaty samochodowe

Motowarsztat.pl podkreśla, że dziś decydującym czynnikiem, wpływającym na pozyskiwanie klientów przez warsztaty nie jest już najniższa cena usług, ale ich jakość i czas naprawy. Zwiększa się także świadomość właścicieli warsztatów na temat tego, że poziom obsługi może stanowić o wyborze konkretnego warsztatu. Coraz większe jest także zainteresowanie warsztatów rozszerzaniem oferowanych usług o oprogramowanie sprawdzające system e-call oraz diagnostykę aut elektrycznych, których na rynku jest coraz więcej.

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena GEN.TRAVEL

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię