Maserati chce być w pełni elektrycznym producentem samochodów luksusowych. Marka ogłosiła swoje plany wprowadzenia na rynek gamy elektrycznej gamy Folgore. Maserati jeszcze do 2025 roku chce oferować w pełni elektryczną wersję dla wszystkich swoich modeli, a od 2030 roku będzie sprzedawać wyłącznie samochody elektryczne.

  • Maserati Folgore – to nowa zelektryfikowana gamą samochodów Maserati
  • Maserati chce do 2030 rok był w pełni elektryczną marką
  • Do 2025 roku Maserati chce mieć zelektryfikowaną wersję każdego modelu

Maserati Forlgore – Maserati idzie w stronę samochodów elektrycznych

Maserati chce być pierwszą włoską marką samochodów, która dokona pełnej transformacji w kierunku elektromobilności. Elektryczna ofensywa odbędzie się pod nazwą Maserati Folgore (po włosku:błyskawica). Maserati podało, że we wrześniu 2020 r. zakończyło modernizację marki i jest teraz gotowy do wprowadzenia na rynek Folgore, nowej w 100 proc. elektrycznej gamy samochodów.

Zdjęcie Maserati Folgore Gran Turismo
Maserati Folgore Gran Turismo zdjęcie: Maserati
Zdjęcie Maserati Folgore Gran Turismo
Maserati Folgore Gran Turismo zdjęcie: Maserati
Zdjęcie Maserati Folgore Gran Turismo
Maserati Folgore Gran Turismo zdjęcie: Maserati

Wyniki Maserati w 2021 roku

W 2021 r. jedyna luksusowa marka Grupy Stellantis odnotowała wzrost udziału w światowym rynku do 2,4 proc. W Ameryce Północnej odnotowano wzrost na poziomie 2,9 proc. i 2,7 proc. w Chinach. W ubiegłym roku Maserati odnotowało solidny wzrost sprzedaży o 41 proc. rok do roku, przy łącznej liczbie 24 269 pojazdów dostarczonych klientom na całym świecie. Marża skorygowanego dochodu operacyjnego wyniosła 5,1 proc., a przychody netto wyniosły 2 021 mln euro.

Zdjęcie Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo zdjęcie: Maserati

Samochody elektryczne Maserati

W pełni elektryczna strategia Folgore została opracowana z myślą o wymaganiach klientów i ma być odpowiedzią na rosnący popyt na auta elektryczne. Nowy GranTurismo będzie pierwszym samochodem w historii Maserati, w którym zastosowane będą w 100 proc. elektryczne rozwiązania. Wyprodukowany w centrum produkcyjnym Mirafiori, samochód zadebiutuje na rynku w 2023 roku.

Nowe GranTurismo, ma oferować najnowocześniejsze rozwiązania techniczne wywodzące się z Formuły E. W przyszłym roku przedstawiony zostanie całkowicie nowy SUV Grecale, który będzie również dostępny w wersji elektrycznej.

Elektryczne Maserati do 2030 roku

Wszystkie modele Maserati będą dostępne w 100 proc. w wersji elektrycznej do 2025 roku: supersportowy samochód MC20, nowy sportowy sedan Quattroporte i zupełnie nowy, pełnowymiarowy SUV Levante uzupełnią ofertę Maserati Folgore.

Do 2030 roku cała gama Maserati będzie w pełni elektryczna. Plan Maserati jest częścią strategicznego planu Stellantis „Dare Forward 2030”, ogłoszonego 1 marca 2022 roku. Wszystkie nowe modele marki zostaną opracowane, skonstruowane i wyprodukowane w 100 proc. we Włoszech i będą wyposażone w elektryczne układy napędowe.

Maserati Quattroporte Trofeo
Maserati Quattroporte Trofeo
Wnętrze Maserati Quattroporte Trofeo
Wnętrze Maserati Quattroporte Trofeo

Maserati w Formule E

Maserati od 2023 roku będzie startować w wyścigach Formuły E. Będzie to pierwsza włoska marka, która wystartuje w elektrycznych mistrzostwach świata. W latach 50-tych Maserati zdobyło mistrzostwo Formuły 1 z kierowcą Juanem Manuelem Fangio.

Maserati przez rok współpracowało z Formułą E nad planami powrotu na tor wyścigowy. Będzie to huczny powrót, bowiem ostatni raz Maserati można było zobaczyć na torze w 2010 roku, kiedy brało udział w mistrzostwach samochodów sportowych GT1. Maserati zadebiutuje na starcie od sezonu 9 wraz ze swoim nowym bolidem Gen3 – najszybszym, najlżejszym i najmocniejszym samochodem wyścigowym Formuły E w historii.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię