Hyundai przedstawił zaktualizowaną wersję modelu Kona Electric. Samochód po liftingu zyskał większą moc i zasięg, który wzrósł do 490 kilometrów wg norm WTLP.

  • Nowa Kona Electric z akumulatorem o pojemności 65,4 kW zapewnia 490 km zasięgu elektrycznego według WLTP
  • Wśród ulepszeń znajdują się m.in. podwójne 12,3-calowe panoramiczne ekrany
  • W pełni złożone siedzenia tylne zapewniają przestrzeń bagażową sięgającą do 466 litrów przestrzeni ładunkowej

Nowa Kona Electric

Hyundai opracował nową Konę jako pierwszą odmianę auta elektryczne, zgodnie z ogłoszoną przez firmę w marcu 2022 r. strategią przyspieszonej elektryfikacji. Zakłada ona wprowadzenie na rynek 11 nowych samochodów do 2030 r. Kona Electric odegra ważną rolę w ofercie koreańskiej marki tuż obok samochodów IONIQ.

Nowy Hyundai Kona Electric — napęd, moc

Nowy Hyundai Kona Electric posiada moc 114,6 kW. Wcześniej było to 100 kW. Standardowy akumulator posiada pojemność od 48,4 kWh. W wersji Kona Long Range samochód otrzymuje jednostkę napędową o mocy 160 kW i akumulator o pojemności 65,4 kW. Maksymalny zasięg samochodu wg norm WLTP to 490 km.

Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona Electric — systemy bezpieczeństwa

Wśród ulepszeń znajdują się m.in. podwójne 12,3-calowe panoramiczne ekrany, Digital Key 2 Touch, pełne aktualizacje Over-the-Air (OTA) oraz Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).

Kona Electric zyskuje także zasięg, który teraz ma wynosić 490 km wg norm WLTP. Auto posiada również elementy stylistyczne charakterystyczne dla pojazdów elektrycznych, w tym schowek w bagażniku, aktywne klapy powietrzne, wewnętrzne i zewnętrzne gniazda Vehicle-to-Load (V2L), wyświetlacz Head-up Display (HUD), tryb jazdy i-PEDAL, inteligentny system regeneracji, elektroniczny system audio (e-ASD) oraz pakiet Eco.

Całkowicie nowa Kona Electric posiada także zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) Hyundai Smart Sense oraz systemy bezpieczeństwa, w tym te umożliwiające autonomiczną jazdę na poziomie 2, system monitorowania martwego pola (BVM), zdalnego wspomagania parkowania (RSPA) oraz monitorowania stanu kierowcy (DSM).

Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric

Wymiany nowej Kony Electric

W porównaniu z poprzednią generacją Kony, nowy model ma zwiększone proporcje. W oparciu o wariant elektryczny, długość auta wynosi teraz 4 355 mm, czyli o 175 mm więcej niż w poprzedniej generacji z 2017 roku. Rozstaw osi wynosi 2 660 mm, czyli jest o 60 mm dłuższy. Szerokość auta sięga 1 825 mm, czyli o 25 mm więcej.

Stylistyka nadwozia Kona Electric

W przypadku nowego modelu Kona, Hyundai zerwał z konwencjonalnym procesem rozwoju ICE-to-EV i zastosował proces EV-to-ICE, co zaowocowało futurystycznym wyglądem zewnętrznym skoncentrowanym na EV.

Współczynnik oporu nowej Kony powietrza wynosi zaledwie 0,27. W wariancie elektrycznym uwagę przykuwa bezszwowa lampa horyzontalna Pixelated Seamless Horizon oraz grafika Pixel. Żywe kolory nadwozia dodatkowo podkreślają futurystyczny design Kony.

Wersje N Line mogą pochwalić się czarnymi lusterkami, spojlerem i opcjonalnym czarnym dachem, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłu ze zderzakiem w kształcie skrzydła podkreślającym niższą postawę, podwójnymi wydechami i srebrnymi listwami bocznymi.

Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona Electric — wnętrze

W oparciu o zwiększone wymiary modelu i uniwersalną architekturę wywodzącą się z pojazdów elektrycznych, Hyundai Motor był w stanie zaprojektować większą „przestrzeń życiową” we wnętrzu. Skoncentrowany na kierowcy przedni rząd jest podkreślony przez unoszący się poziomy C-Pad ze zintegrowanymi dwoma 12,3-calowymi panoramicznymi ekranami, które potwierdzają zaawansowany technologicznie charakter Kony.

Nowy Hyundai Kona Electric ma przeniesiony selektor biegów typu shift-by-wire z konsoli środkowej za kierownicę, co pozwoliło na uzyskanie większej ilości miejsca w otwartej konsoli. Układ podkreśla również większe, szersze wnętrze samochodu.

Wrażenie to dodatkowo wzmocnione jest przez przeniesienie wszystkich elementów sterujących wokół kierownicy, co umożliwiło zainstalowanie schowka w otwartej konsoli, z obrotowymi uchwytami na kubki.

W pełni złożone siedzenia tylne zapewniają przestrzeń bagażową sięgającą do 466 litrów przestrzeni ładunkowej.

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię