Hyundai 2023 IONIQ 6 SE Long Range RWD osiągnął szacowany przez EPA zasięg jazdy 581 km (361 mil). EPA zakończyła w ubiegłym tygodniu testy, które potwierdziły zasięg koreańskiego elektryka. Testy dotyczyły samochodu z akumulatorem 77,4 kWh.

  • EPA potwierdziła zasięg Hyundaia IONIQ 6 na poziomie 361 mil
  • Testom były poddawane samochody z akumulatorami 77,4 kWh
  • Największy zasięg uzyskał IONIQ 6 z napędem na tylne koła

Hyundai IONIQ 6 — potwierdzony zasięg 581 km

Hyundai od samego początku, kiedy to zapowiedział swój nowy samochodów elektryczny – IONIQ 6 – podkreślał, że samochód będzie miał 610 km zasięgu, zgodnie z normą WLTP. Takie deklaracje firma składała już w lipcu. Teraz zgodnie z normą EPA jednosilnikowy, tylnonapędowy IONIQ 6 SE o mocy 225 KM (z 18-calowymi kołami) osiągnął zasięg 361 mil (581 km). Dwusilnikowy model SE o mocy 320 KM, z napędem na wszystkie koła, osiągnął zasięg 316 mil.

Przedstawione przez Hyundaia dane dotyczące zasięgu dotyczą pakietu baterii o pojemności 77,4 kWh, który będzie jedynym dostępnym w momencie wejścia modelu IONIQ 6 do sprzedaży wiosną tego roku. Mniejsza jednostka o pojemności akumulatora 53 kWh dołączy do oferty w późniejszym czasie. 

Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6

Aerodynamiczna sylwetka Hyundaia IONIQ 6

Zapytany o dużą różnicę w zasięgu pomiędzy modelami IONIQ 6 z dwudziestocalowymi kołami, a tymi na kołach 18-calowych, Hyundai podkreśla, że mniejsze koła są również węższe i mają niższy wskaźnik oporu toczenia. Ultra niski współczynnik oporu powietrza IONIQ 6 wynoszący 0,21 jest wspomagany przez niski nos, aktywne klapy powietrzne, reduktory szczelin kół, inspirowany skrzydłem eliptycznym spojler, zmniejszone szczeliny nadkoli i wiele innych rozwiązań.

Akumulator IONIQ 6

Akumulator o pojemności 77,4 kWh może współpracować z dwoma układami silników elektrycznych, z napędem na tylne koła (RWD) lub na wszystkie koła (AWD). Konfiguracja z dwoma silnikami (AWD) generuje łączną moc 239 kW i 605 Nm momentu obrotowego. W tej konfiguracji auto może rozpędzić się od 0-100 km/h w 5,1 sekundy.

IONIQ 6 może pochwalić się imponującym wskaźnikiem zużycia energii. Według WLTP zużycie energii w przypadku standardowego akumulatora o pojemności 53 kWh i opcją silnika RWD szacowane jest na poniżej 14 kWh/100 km. 

800-woltowy system ładowania modeli E-GMP pozostaje bez zmian: dzięki dużej baterii IONIQ 6 może naładować się od 10 do 80 procent w 18 minut.

Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6

Wnętrze Hyundai IONIQ 6

Modułowa deska rozdzielcza IONIQ 6 z ekranem dotykowym integruje 12-calowy, w pełni dotykowy wyświetlacz infotainment i 12-calowy cyfrowy klaster, w którym znajdują się zaawansowane technologie, które można dostosować do potrzeb klienta.

Wnętrze Hyundaia IONIQ 6 jest również wykończone zrównoważonymi materiałami. W zależności od poziomu wykończenia są to m.in. skóra ekologiczna (siedzenia), tkanina PET pochodząca z recyklingu (siedzenia), skóra bio (deska rozdzielcza), tkanina bio PET (podsufitka), farba bio pochodząca z olejów roślinnych (drzwi) oraz wykładzina z siatki rybackiej pochodzącej z recyklingu – ta ostatnia jest pierwszym tego typu rozwiązaniem stosowanym w marce IONIQ.

Wnętrze Hyundai IONIQ 6
Wnętrze Hyundaia IONIQ 6

IONIQ 6 i opcje kolorystyczne

Hyundai IONIQ 6 będzie dostępny w spektrum 12 kolorów zewnętrznych. W przypadku wnętrza dostępne będą cztery kolory: Dark gray with light gray, Dark olive green with light gray, Black with pale brown oraz Black.

Nowy Hyundai IONIQ 6

Zainspirowany koncepcją modelu Prophecy EV Concept, IONIQ 6 charakteryzuje się prostymi liniami i aerodynamiczną formą, którą projektanci Hyundai określają jako Emotional Efficiency. IONIQ 6 ma w sobie łączyć funkcjonalność pojazdu z jego estetyką. Auto stawia na wydajność energetyczną i zrównoważone wykorzystanie materiałów. W projektowaniu wnętrza starano się zmaksymalizować i zoptymalizować przestrzeń, rozciągając ją z przodu i z tyłu.

Elektryczna Globalna Platforma Modułowa (E-GMP) i umożliwiła projektantom rozciągnięcie wnętrza, zarówno z przodu, jak i z tyłu, aby stworzyć optymalną przestrzeń na nogi, która pozwala pasażerom na komfortowe przebywanie w samochodzie. Platforma pozwala również na uzyskanie całkowicie płaskiej podłogi.

Zobacz też: Testy elektryczne Porsche Macana

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię