Pierwszy samochód rozwojowy Bentley Batur coupé rozpoczyna testy w całej Europie. Obszerny program obejmuje 120 indywidualnych testów w okresie 58 tygodni. Ponad 100 tygodni prac rozwojowych nad układem napędowym zostało już zakończonych, dzięki czemu powstał najpotężniejszy jak dotąd Bentley.

  • Bentley Batur rozpoczął testy drogowe
  • Łącznie powstanie jedynie 18 egzemplarzy modelu Batur
  • Bentley Batur jest najpotężniejszym samochodem Bentleya zbudowanym kiedykolwiek

Bentley Batur w testach drogowych

Bentley Batur rozpoczął testy drogowe w całej Europie. Po debiucie na Monterey Car Week w sierpniu 2022 roku i udziale w licznych imprezach zorganizowanych dla klientów Bentleya, światowych mediów i publiczności, dwa egzemplarze rozwojowe Batur rozpoczynają rygorystyczny program testów. Limitowana seria zaledwie 18 egzemplarzy ma zostać dostarczona do klientów w połowie 2023 roku po zakończeniu obszernego programu inżynieryjnego.

Bentley Batur w czasie testów drogowych
Bentley Batur w czasie testów drogowych
Bentley Batur w czasie testów drogowych
Bentley Batur w czasie testów drogowych

Testy Bentleya Batur

Działania walidacyjne obejmują trwałość zarówno silnika, jak i całego pojazdu, stabilność przy dużych prędkościach, aerodynamikę, poziom hałas i wibracji oraz dynamikę jazdy. Ponad 120 indywidualnych testów obejmuje wszystko: począwszy od jakości wykończenia powierzchni złotych elementów sterowania wentylacją „organ stop”, aż po nowy sprzęt i oprogramowanie silnika W12

Dwa samochody serii wstępnej odbędą 58-tygodniowy program walidacji. Wcześniej poświęcono ponad 100 tygodni nad rozwojem pojazdu. Bentley Batur będzie najpotężniejszym Bentleyem w historii.

Pierwszą elementem walidacji, jakiej zostanie poddany Batur #0 jest pokonanie liczącej 2500 km trasy przez Europę w celu symulacji rzeczywistych warunków. Trasa rozpoczyna się w Niemczech i wiedzie przez Włochy, Francję i Hiszpanię.

Na początku projektu było jasne, że ten samochód musi być totalnym modelem GT i dlatego każdy element począwszy od wyglądu zewnętrznego, mocy silnika i ręcznie wykonanego wnętrza został stworzony bez kompromisów. Istnieje wiele unikalnych cech, które przynoszą nam nowe wyzwania. Na przykład, zewnętrzne reflektory są bardzo kompaktowymi jednostkami LED i zostały wykonane zgodnie z wymagającymi proporcjami naszych zespołów stylistycznych. Pracujemy również z najmocniejszym silnikiem W12 w jego 20-letniej historii. Chociaż wyprodukowanych zostanie tylko 18 egzemplarzy modelu Batur, poziom jakości musi być identyczny z każdym z 15 000 samochodów, które Bentley produkuje obecnie każdego roku – mówi Paul Williams, Chief Technical Officer w firmie Mulliner.

Bentley Batur w czasie testów drogowych
Bentley Batur w czasie testów drogowych

Tysiące kilometrów testów Bentleya Batur

Bentley Batur #0 odbędzie także siedmiotygodniowy test wytrzymałościowy w mieszanych warunkach drogowych, podczas testów przy dużych prędkościach i w warunkach różnych nawierzchni. Podczas wszystkich tych działań, gromadzone będą dane i informacje zapewniające spełnienie celów technicznych.

Po zakończeniu prac, przed rozpoczęciem testów środowiskowych, Bentley przejedzie kolejne 7500 kilometrów w warunkach rzeczywistych. W ciągu niespełna czterech tygodni samochód będzie poddany 600-godzinnemu obciążeniu słonecznemu, co odpowiada pięciu latom spędzonym na pustyni w Arizonie. Jest to szczególnie ważne dla nowych, zrównoważonych materiałów zastosowanych w elementach zewnętrznych, będących alternatywą dla włókna węglowego.

Bentley Batur — silnik i materiały

Bentley Batur będzie również najpotężniejszym Bentleyem, wyposażonym w najnowocześniejszą wersję 6,0-litrowego silnika W12 z podwójnym turbodoładowaniem, który w przenośni i dosłownie napędzał sukces Bentleya przez ostatnie dwie dekady.

Nad układem napędowym ukończono już ponad 100 tygodni prac rozwojowych. Ponieważ silnik wkracza w swój zmierzch w ramach podróży Bentleya Beyond100 w kierunku pełnej elektryfikacji, Batur stanowi pierwszą część celebracji niezwykłej mocy, momentu obrotowego i wyrafinowania W12. Wydajność silnika zostanie dopasowana do najbardziej zaawansowanego układu jezdnego Bentleya w historii, z zawieszeniem pneumatycznym Speed-tuned, elektrycznym aktywnym układem kontroli trakcji, eLSD, układem kierowniczym na cztery koła i wektorowaniem momentu obrotowego.

Bentley Batur w czasie testów drogowych

Personalizacja Bentleya Batur

Wszystkie 18 egzemplarzy Batur jest już zarezerwowanych. Każdy z nich jest projektowany wspólnie z klientem, pod kierunkiem wewnętrznego zespołu projektowego Mullinera.

Klienci będą mogli określić kolor i wykończenie praktycznie każdej powierzchni modelu Batur, aby stworzyć samochód jak najbardziej indywidualny. 

Inżynieryjny samochód rozwojowy – Batur #0 – został wykonany z taką samą dbałością o szczegóły jak te tworzone wg specyfikacji klienta. Lakier zewnętrzny w kolorze Purple Sector zapewnia głęboki, żywy kolor na wszystkich zakrzywionych powierzchniach. Nadwozie podkreślają przednie spojlery, progi boczne i tylny dyfuzor. 

Z przodu samochodu znajduje się kratka z główną matrycą wykończoną w kolorze Gloss Dark Titanium, zaakcentowaną kontrastowymi szewronami w poziomym wzorze ombré. Linia „niekończącej się maski” wykończona jest lakierem Satin Titanium, podobnie jak 22-calowe felgi – ze szprychami w kolorze Gloss i Satin Black Crystal.

Jednym z małych dodatków, których klienci nie otrzymają, a które można zobaczyć w Batur #0, są małe białe groty strzałek znajdujące się na krawędziach paneli nadwozia. Znaczniki te pomagają uzyskać informacje na temat ruchu i rozluźnienia podczas przeprowadzania testów wytrzymałościowych samochodu.

Zobacz też: Zapowiedź samochodu Bentley Mulliner Batur

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię