BMW osiąga cel sprzedaży 1 mln samochodów elektrycznych. Koncern z Bawarii planuje sprzedaż 2 mln w pełni elektrycznych aut do 2025 r.

  • BMW sprzedało milionowy egzemplarz auta elektrycznego
  • Koncern z Bawarii chce, by do 2025 roku sprzedaż osiągnęła poziom 2 mln aut

BMW sprzedało milionowego elektryka

BMW sprzedało swój milionowy pojazd elektryczny. Chodzi tutaj zarówno o pojazdy typowo elektryczne, jak i hybrydy plug-in. Firma planuje osiągnąć do 2025 roku dwumilionową sprzedaż pojazdów wyłącznie elektrycznych. Około 70 proc. sprzedanych dotychczas pojazdów elektrycznych stanowiły hybrydy – powiedział członek zarządu Pieter Nota, podczas spotkania z dziennikarzami. Firma wierzy, że modele hybrydowe będą nadal odgrywać ważną rolę na rynku, w szczególności dla klientów bez łatwego dostępu do ładowarek.

BMW od dawna opowiada się za inwestowaniem w szereg technologii, zamiast skupiać się wyłącznie na samochodach akumulatorowych, w celu zmniejszenia emisji CO2. Koncern sprzeciwia się jednak całkowitemu zakazowi sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym.

Producent dąży do tego, aby do 2030 r. co najmniej 50 proc. globalnej sprzedaży firmy, stanowiły samochody w pełni elektryczne. BMW podkreśla jednak, że brak infrastruktury do ładowania, stanowi główną przeszkodę w szybszym upowszechnianiu się pojazdów elektrycznych.

Sprzedaż BMW w listopadzie była nieco poniżej poziomu z ubiegłego roku. Brak chipów w tym czasie nadal ograniczał podaż. Firma jest przekonana, że ​​odnotuje w 2021 roku wzrost przychodów w porównaniu z rokiem ubiegłym.

BMW stawia na auta elektryczne

W październiku fabryka w Monachium rozpoczęła produkcję w pełni elektrycznego BMW i4. Do 2023 r. co najmniej połowa wszystkich samochodów z monachijskiej fabryki zostanie zelektryfikowana. W macierzystej fabryce BMW ruszył projekt bezemisyjnego transportu. Jak pisaliśmy w AutoElectroMoto.pl, rozpoczęcie produkcji w pełni elektrycznego BMW i4 w prawie 100-letnim zakładzie, wymagało przebudowy i instalacji nowych systemów. BMW przeprowadziło modernizację i integrację z naszymi już systemami bez konieczności zatrzymywania produkcji. Macierzysta fabryka BMW Group produkuje obecnie szeroką gamę produktów, obejmującą nie tylko BMW i4, ale także spalinowe i hybrydowe BMW serii 3, BMW M3 oraz BMW serii 4 Gran Coupe.

W produkcji kwestia zrównoważonego rozwoju ma fundamentalne znaczenie, a BMW Group przyjęła holistyczne podejście do redukcji emisji CO2. W latach 2006-2020 zużycie zasobów do wyprodukowania samochód BMW spadło o ponad połowę, a emisje CO2 spadły jeszcze bardziej – o 78 procent.

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię