Lexus LF-ZC to model koncepcyjny, który jest częścią nadchodzącej gamy aut elektrycznych Lexusa nowej generacji. Zostanie ona wprowadzona na rynek w 2026 roku. Model ten stanowi katalizator nowych doświadczeń w pojazdach elektrycznych w tym ulepszonej dynamiki jazdy i designu.

Lexus LF-ZC — taka będzie przyszłość Lexusa

Lexus LF-ZC to wizja auta elektrycznego. Auto ma oferować wgląd w przyszłość, w której mobilność, ludzie i społeczeństwo będą płynnie połączone. Auto ma oferować niespotykany dotąd w Lexusie poziom spersonalizowanej interakcji klienta z pojazdem. Zapewnić ma także wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Lexus LF-ZC

Lexus LF-ZC charakteryzuje się eleganckimi proporcjami, nisko położonym środkiem ciężkości, przestronną kabiną i designem, który ma łączyć funkcjonalność i estetykę. Swoją bryłą nawiązuje jednak do kształtów, które japoński koncern miał już okazję nam pokazać. 

Cyfrowy kokpit nowego Lexusa

Cyfrowy inteligentny kokpit oferuje funkcjonalność opartą na bieżącej sytuacji, dzięki której klienci mogą uzyskać dostęp do potrzebnych funkcji wtedy, gdy ich potrzebują. Integracja nowego interfejsu oprogramowania platformy „Arene OS” umożliwia ciągłą aktualizację funkcji, w tym także zaawansowaną technologię bezpieczeństwa i funkcje multimedialne. Aby zapewnić spersonalizowane wrażenia z jazdy, samochód dostosowuje podstawowe właściwości użytkowe, takie jak przyspieszenie i prowadzenie, do preferencji kierowcy za pomocą sprzętu obsługującego oprogramowanie.

Lexus LF-ZC

Wykorzystując zaawansowaną technologię sztucznej inteligencji, system rozpoznawania głosu nowej generacji zapewnia klientom obsługę przypominającą rozmowę z lokajem. Auto oferuje rekomendacje dotyczące tras i trybów jazdy, które są zgodne z preferencjami kierowcy, biorąc pod uwagę jego codzienną aktywność i nastrój.

Motyw projektu samochodu oparty na „prowokacyjnej prostocie” reprezentuje ewolucję tożsamości Lexusa, tworząc charakterystyczną dla japońskiego producenta prezencję dzięki wyrafinowanemu designowi. Koncentrując się na aerodynamice i włączając unikalne elementy funkcjonalne i konstrukcyjne aut elektrycznych, zespół projektowy dążył do osiągnięcia przyciągającej wzrok, skondensowanej formy z nisko położonym środkiem ciężkości.

Lexus LF-ZC

Sztuczna inteligencja

Wykorzystując bardziej kompaktowy układ napędowy, forma o wysokich parametrach aerodynamicznych ma osiągnięcie wartość współczynnika oporu na poziomie około 0,2. Wykorzystując wysokowydajne akumulatory pryzmatyczne nowej generacji, LF-ZC ma na celu osiągnięcie w przybliżeniu dwukrotnie większego zasięgu niż konwencjonalne pojazdy elektryczne. 

System rozpoznawania głosu nowej generacji wykorzystuje zaawansowaną technologię sztucznej inteligencji o nazwie „Butler”. Posiada ona funkcje samouczenia się do dostosowywania oprogramowania i umożliwia pojazdowi automatyczne ustawianie optymalnych ustawień osobistych dla każdego klienta. Celem Butlera jest także zapewnienie bardziej spersonalizowanych wrażeń z jazdy na podstawie gromadzonych danych. 

Lexus LF-ZC

Lexus LF-ZC i akumulatory pryzmatyczne

LF-ZC i inne auta elektryczne nowej generacji będą wyposażone w zaawansowane akumulatory o wysokiej wydajności. Akumulatory o pryzmatycznej strukturze zaprojektowano tak, aby zwiększać zasięg poprzez lepszą integrację aerodynamiczną i redukcję masy. Przełożyć się to ma na większą wydajność pojazdu i akumulatora. 

Niski profil akumulatora przyczynia się do większej elastyczności projektowania pojazdów, co skutkuje atrakcyjniejszą sylwetką. Ponadto oferuje nisko położony środek ciężkości, co poprawia dynamikę jazdy. Lexus podaje, że wysoką gęstość energii uzyskano poprzez uproszczenie i zagęszczeniu konstrukcji akumulatora co pozwala na zintegrowanie większej ilości energii w pojeździe.

Ekologiczne materiały

Bambus wybrano jako sztandarowy materiał zgodnie z filozofią zrównoważonego rozwoju Lexusa. Jest on przykładem zaangażowania w gospodarkę o obiegu zamkniętym, która skutecznie ogranicza, ponownie wykorzystuje i poddaje recyklingowi cenne zasoby środowiskowe. Bambus osiąga równowagę pomiędzy swoim szybkim wzrostem, znaczną zdolnością pochłaniania CO2 oraz swoją funkcją budulcową. 

Zobacz też:

Lexus NX 450 h + – test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię