Mercedes-Benz Vans zaprezentował koncepcyjny model EQT Marco Polo. Wersja seryjna ma zostać zaprezentowana w drugiej połowie 2023 roku. Auto ma mieć akumulator wielkości 45 kW.

  • Mercedes pokazał koncepcyjny model elektrycznego kampera – EQT Marco Polo
  • Szacowane średnie zużycie samochodu to prawie 19 kWh/100 km
  • Mercedes EQT Marco Polo posiada łóżko dachowe i miejsce do spania z tyłu samochodu

Elektryczny kamper — Mercedes EQT Marco Polo

Mercedes-Benz EQT ma średnie zużycie na poziomie 18,99 kWh/100 km. W chwili wprowadzenia na rynek samochód będzie wyposażony w silnik elektryczny o mocy 90 kW (122 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 245 niutonometrówAkumulator litowo-jonowy umieszczony został w zabezpieczonym przed zderzeniem miejscu znajdującym się w podwoziu przed tylną osią. Ma on pojemność użytkową 45 kWh

Mercedesa EQT można wygodnie ładować prądem zmiennym (AC) o mocy 22 kW za pomocą ładowarki pokładowej oraz na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym. Ładowanie Mercedesa EQT w zakresie od 10-80 zajmuje w tym przypadku 38 minut. Ładowanie EQT odbywa się z przodu, a wejście znajduje się pod gwiazdą Mercedesa. 

Mercedes-Benz EQT Marco Polo
Mercedes EQT Marco Polo

Mercedes EQT Marco Polo — wyposażenie

Concept EQT Marco Polo bazuje na wariancie EQT z długim rozstawem osi. Auto oferuje spojrzenie na nowy, całkowicie elektryczny i pełnoprawny mikro kamper, który obecnie jest jeszcze w fazie rozwoju. Wyposażenie EQT Marco Polo obejmuje dach typu pop-up, na którym znajduje się łóżko dachowe. Dzięki nożycowej konstrukcji dach pop-up można łatwo podnieść przy niewielkim kącie nachylenia w stosunku do dachu pojazdu. Łóżko dachowe ma powierzchnię spania o wymiarach 1,97 m na 0,97 m. 

Mercedes-Benz EQT Marco Polo
Mercedes-Benz EQT Marco Polo

Z tyłu znajduje się kolejne składane miejsce do spania o wymiarach 2×1,15 metra. Bezpośrednio w drugim rzędzie siedzeń za fotelem kierowcy znajduje się element z myjnią i skrzynią lodówki kompresorowej o pojemności 16 litrów. Bezpośrednio do niego dokuje jeden z dwóch foteli w formie ławki. Kolejne siedzenie znajduje się po lewej stronie pojazdu we wnętrzu (zwrócone w stronę tylnego kokpitu). Wbudowany tu system szuflad oferuje miejsce do przechowywania akcesoriów kempingowych.

We wnętrzu pojazdu znajduje się również płyta indukcyjna oraz wysuwana szuflada z elastyczną, wyjmowaną kuchenką na naboje gazowe. Po prawej stronie pojazdu we wnętrzu (patrząc w kierunku tylnego kokpitu) znajduje się rozkładany stolik, który posiada również elektryczną regulację wysokości. 

Wszystkie meble we wnętrzu mogą być łatwo usunięte przez dwie osoby w czasie krótszym niż 5 minut. Dzięki temu w pełni elektryczny mikro kamper może być w razie potrzeby używany także jako pojazd do codziennego użytku. Dzięki wysokości poniżej dwóch metrów może on bez problemu wjechać do wszystkich garaży, parkingów wielopoziomowych i myjni samochodowych.

Mercedes-Benz EQT Marco Polo
Mercedes-Benz EQT Marco Polo
Mercedes-Benz EQT Marco Polo

Mercedes EQT Marco Polo — wygląd

Kolejnym elementem przyciągającym wzrok w Mercedesie EQT Marco Polo jest panel słoneczny na dachu pop-up. Dzięki niemu oraz dodatkowemu, wyjmowanemu zespołowi akumulatorów samochód kempingowy może być przez pewien czas samowystarczalny energetycznie. Dodatkowy akumulator jest podczas użytkowania przechowywany w szufladzie w siedzeniu – ale można go łatwo wyjąć w celu doładowania i naładować np. w gniazdku we własnym mieszkaniu lub domu, a nawet na kempingu. Inną atrakcją jest markiza przeciwsłoneczna, mocowana do boku pojazdu, oraz innowacyjny system zaciemnienia tylnych szyb. Auto nie ma zasłon, czy też rolet.

 

Mercedes-Benz EQT Marco Polo

Mercedes-Benz Vans idzie w kierunku aut elektrycznych

W ramach strategii zrównoważonego biznesu „Ambition 2039″ Mercedes-Benz Vans dąży do tego, aby do 2039 r. flota nowych prywatnych i użytkowych samochodów dostawczych była neutralna pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu wartości – od rozwoju, poprzez sieć dostawców, produkcję własną, elektryfikację produktów, energię odnawialną w fazie użytkowania pojazdów elektrycznych, aż po recykling. Aby osiągnąć ten ambitny cel, Mercedes-Benz ogłosił, że inwestuje do 2030 roku kolejne 40 mld euro w rozwój pojazdów akumulatorowo-elektrycznych. Od połowy dekady wszystkie nowo wprowadzane na rynek samochody dostawcze Mercedes Benz będą wyłącznie elektryczne. Mercedes Benz Vans opracowuje fundamentalnie nową, modułową i w pełni elektryczną architekturę samochodów dostawczych. Nosi ona nazwę VAN.EA

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię