Nowy Mercedes-AMG GLE 53 i coupé sprawiają, że marka samochodów wyczynowych z Affalterbach uzupełnia portfolio modeli o hybrydę typu plug-in. Samochód otrzymał akumulator o pojemności 31,2 kWh. Może na nim przejechać do ponad 80 kilometrów.

Nowy Mercedes-AMG GLE 53 w hybrydzie plug-in

Podstawą sportowych wrażeń z jazdy nowego samochodu jest 3,0-litrowy rzędowy, sześciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Na potrzeby zastosowania w hybrydzie silnik znany z konwencjonalnego GLE gruntownie zmodyfikowano. Przy mocy 330 kW (449 KM) wytwarza obecnie o 10 kW (14 KM) więcej niż wcześniej. Aktualizacją objęto m.in. oprogramowanie i dodatkową chłodnicę nosa.

— Dzięki GLE 53 Hybrid w wersji SUV i coupé oferujemy wyjątkowe połączenie zwinności, przyjemności z jazdy i zasięgu w pełni elektrycznego. Oprócz naszych zorientowanych na wysokie osiągi pojazdów hybrydowych E PERFORMANCE, dwa innowacyjne GLE stanowią dodatkowy filar naszego przyszłościowego portfolio. Oznacza to, że poszerzamy naszą szeroką gamę modeli o kolejny atrakcyjny wariant układu napędowego i zwracamy się do nowych grup docelowych — mówił Michael Schiebe, prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH i dyrektor jednostek biznesowych Mercedes-Benz G-Class i Mercedes-Maybach.

Nowy Mercedes-AMG GLE 53

Akumulator i zasięg w trybie elektrycznym

W nowym Mercedesie-AMG GLE 53 rzędowy sześciocylindrowy silnik współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW, a także akumulatorem o pojemności 31,2 kWh. Auto posiada także w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 480 Nm dostępny jest od pierwszego obrotu i zapewnia wysoką zwinność nawet przy ruszaniu.

Nowy Mercedes-AMG GLE 53

Moc systemowa wynosząca 400 kW (544 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy wynoszący 750 Nm zapewniają przyspieszenie od zatrzymania do 100 km/h w 4,7 sekundy. Samochód może rozpędzić się do elektronicznie ograniczonej prędkości 250 km/h. Na napędzie elektrycznym można osiągnąć prędkość do 140 km/h.

Zasięg na napędzie elektrycznym wynosi 80–86 km (SUV) i 82–87 km (Coupé). To oznacza, że większość codziennych dystansów można pokonywać wyłącznie na napędzie elektrycznym. Na pokładzie samochodu znajduje się ładowarka o mocy ładowania 11 kW do ładowania prądem przemiennym. Przy ładowaniu prądem stałym o mocy 60 kW, akumulator można naładować od 10 proc. do 80 proc. w ciągu 20 minut.

Nowy wygląd Mercedesa-AMG GLE 53

Nowy Mercedes-AMG 53 Hybrid przejmuje liczne zmiany konstrukcyjne i wyposażeniowe w stosunku do modeli GLE z napędem konwencjonalnym. Ponadto hybrydę plug-in można rozpoznać po specjalnych elementach stylistycznych wewnątrz i na zewnątrz auta. Dopływ powietrza chłodzącego pośrodku osłony przedniej jest otwarty, ponieważ znajduje się tu dodatkowa chłodnica nosowa.

Mercedes GLE 53 HYBRID 4MATIC+ standardowo wyposażono w 21-calowe felgi ze stopów lekkich. Układ hamulcowy AMG obejmuje wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe o wymiarach 400 x 38 milimetrów na przedniej osi z sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami. Z tyłu mają one rozmiar 370 x 32 milimetry i wyposażone są w jednotłoczkowe pływające zaciski.

Wewnątrz system informacyjno-rozrywkowy MBUX obejmuje wyświetlacze i funkcje przeznaczone dla pojazdów hybrydowych. Należą do nich menu ładowania oraz wyświetlacze w zestawie wskaźników i na ekranie multimedialnym. Dostarcza on informacji m.in. o stanie naładowania i temperaturze akumulatora wysokonapięciowego, a także zasięgu elektrycznym.

Wnętrze nowego Mercedesa-AMG GLE 53
Wnętrze nowego Mercedesa-AMG GLE 53

Ulepszone wyposażenie standardowe

Nowy Mercedes-AMG 53 Hybrid przyjmuje logikę oferty serii AMG GLE 53. Standardowe wyposażenie SUV-a obejmuje już między innymi elektrycznie otwierany panoramiczny dach oraz podgrzewane przednie siedzenia. Znajdziemy także adaptacyjnego asystenta świateł drogowych i integrację ze smartfonem. W standardzie dostępny jest włączany układ wydechowy AMG Performance, nagłośnienie Burmester, a także pakiet pamięci. Auto wyposażono w pilota parkowania 360 stopni oraz asystenta martwego pola. Dostępna jest także najnowsza generacja wyczynowej kierownicy AMG.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię