Nowy, całkowicie elektryczny samochód koncepcyjny ID. XTREME pokazuje ogromną wydajność i niezwykłą wszechstronność modułowej matrycy napędu elektrycznego (MEB) Volkswagena. Napęd na tylną oś i zmiany w oprogramowaniu jednostki sterującej sprawiają, że ID. XTREME ma spore możliwości terenowe. W pełni elektryczny napęd na wszystkie koła rozwija moc systemową 285 kW. Odpowiada to wzrostowi wydajności o około 30 procent w porównaniu z ID.4 GTX.

  • Volkswagen pokazał koncepcyjną wersję elektrycznego ID.XTREME
  • Samochód jest przystosowany do jazdy w terenie
  • Moc samochodu to 285 kW

Nowy Volkswagen ID.XTREME

Volkswagen pokazał terenowego elektryka ID.XTREME. Moc systemowa wzrasta o 65 kW do łącznej mocy 285 kW. Pojazd koncepcyjny został zaprojektowany i zbudowany w dziale inżynieryjnym Volkswagena w zespole kierowanym przez Andreasa Reckewertha.

— Ten całkowicie elektryczny pojazd koncepcyjny z napędem na wszystkie koła bazuje na ID.4 GTX i przekonuje o wysokim potencjale technicznym modułowej matrycy napędu elektrycznego (MEB). Imponująca moc elektryczna i podwozie o właściwościach terenowych są gwarancją niezwykle emocjonujących wrażeń z jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie. Aby to osiągnąć, ID. XTREME łączy w sobie zalety nowoczesnego SUV-a z duchem przygody i możliwościami 4×4 solidnego off-roadera — wyjaśnia Andreas Reckewerth, szef działu MEB Complete Vehicle. 

Zespół zwiększył moc systemową Volkswagena ID. XTREME o 65 kW do łącznej wartości 285 kW poprzez zastosowanie wyczynowego napędu na tylnej osi, jak również korekty oprogramowania w jednostce sterującej napędem. Odpowiada to wzrostowi mocy o prawie 30 procent. Nowy napęd Performance na tylnej osi dostarcza 205 kW. W połączeniu z przednim silnikiem o mocy 80 kW, ID. XTREME przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy.

Volkswagen pokazał ID. XTREME — samochód koncepcyjny do jazdy terenowej
Volkswagen pokazał ID. XTREME — samochód koncepcyjny do jazdy terenowej
Volkswagen ID. XTREME
Volkswagen ID. XTREME
Volkswagen ID. XTREME

Podwozie rajdowe rodem z motorsportu nowego Volkswagena ID.XTREME

Całkowicie elektryczny off-roader posiada wyższe o 30 mm podwozie rajdowe z płytami gąsienicowymi o szerokości 20 mm. Dzięki temu Volkswagen ID. XTREME ma być stabilniejszy, bardziej zwrotny i bezpieczniejszy nawet na nierównym terenie. 18-calowe koła z oponami terenowymi są zakryte przez wydrukowane w technologii 3D przedłużenia obudowy kół.

Podwozie chronione jest przez szczególnie wytrzymałe i całkowicie zamknięte okładziny aluminiowe. Zaczynają się one z przodu pojazdu, bezpośrednio pod tablicą rejestracyjną i chronią one również akumulator o pojemności 77 kWh znajdujący się w środku pojazdu, jak również część tylną. 

Volkswagen ID. XTREME
Volkswagen ID. XTREME
Volkswagen pokazał ID. XTREME — samochód koncepcyjny do jazdy terenowej
Volkswagen pokazał ID. XTREME — samochód koncepcyjny do jazdy terenowej

Dodatkowy pasek świetlny LED na zewnętrznym bagażniku dachowym

Przyciągający wzrok zewnętrzny bagażnik dachowy o wyjątkowo dużej ładowności, dzięki swojej strukturze przypominającej plaster miodu, nawiązuje do szczególnej cechy wzorniczej rodziny modeli ID. W centralnej części widnieje napis „Made with passion and friends”. Przedni pasek świetlny LED designerskiego bagażnika dachowego jasno oświetla otoczenie Volkswagena ID. XTREME podczas jazdy w ciemnościach. Dzięki temu kierowca może bezpiecznie odnaleźć drogę w niegościnnym terenie lub zaśnieżonym krajobrazie i wcześniej wykryć przeszkody.

Volkswagen pokazał ID. XTREME — samochód koncepcyjny do jazdy terenowej

Volkswagen ID.XTREME i jego design

Volkswagen podkreśla, że auto dobrze sobie radzi także na asfaltowych drogach dzięki wewnętrznie przyciemnionym, mocnym przednim reflektorom i oprawom soczewek w kolorze pomarańczowym. Uchylny panoramiczny szyberdach wpuszcza do wnętrza mnóstwo światła. Kolejną cechą szczególną ID. XTREME jest wysokojakościowy i indywidualny lakier. Oprócz specyficznego dla koncepcji koloru pomarańczowego i kontrastującego z nim koloru matowej czerni, na jasnych powierzchniach pojazdu powtarzają się ciemne, przypominające kurz ślady. Dzięki temu szorstkiemu efektowi ID.XTREME podkreśla swój outdoorowy charakter. Podświetlane plakietki Volkswagena w środku listwy świetlnej z przodu i z tyłu są typowe dla rodziny ID. i zostały zaadoptowane również dla tego pojazdu koncepcyjnego.

Wnętrze Volkswagena ID.XTREME

Wnętrze ID. XTREME dominuje elegancki, a zarazem solidny wygląd szarej tapicerki z mikrofibry. Na przednich sportowych fotelach w górnej części umieszczono logo ID. XTREME, natomiast wszystkie ozdobne szwy siedzeń są w charakterystycznym dla pojazdu kolorze pomarańczowym. Na tylnej kanapie środkowe siedzenie zostało usunięte na rzecz przestronnej, składanej klapy bagażowej – zagłębione skorupy siedzeń mają zapewniać bezpieczne podparcie dla pasażerów, nawet w terenie.

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię