Volkswagen widzi spowolnienie tempa wzrostu sprzedaży aut elektrycznych. Agencja Bloomberg podaje, że Thomas Schmall, dyrektor generalny działu komponentów VW powiedział, że sprzedaż rośnie, ale „zeszła z toru”.

  • Thomas Schmall podkreśla, że widać spowolnienie tempa wzrostu sprzedaży aut elektrycznych
  • Sprzedaż aut elektrycznych w III kwartale 2022 roku sięgnęła 6,8 proc. całkowitej sprzedaży Volkswagena
  • Volkswagen przyspiesza transformację w kierunku aut elektrycznych

Volkswagen widzi spowolnienie tempa sprzedaży aut elektrycznych

Bloomberg podaje, że zdaniem przedstawiciela Volkswagena rosnącemu popytowi na auta elektryczne szkodzą rosnące ceny energii. Thomas Schmall, dyrektor generalny działu komponentów VW powiedział, że sprzedaż aut elektrycznych w Europie rośnie, ale „zeszła z toru”. Dyrektor zabrał głos w czasie spotkania z dziennikarzami, na którym obecny był także prezes Grupy Volkswagen Oliver Blume, przy okazji ogłaszania nowej inicjatywy związanej z rozbudową infrastruktury ładowania we Włoszech. 

Thomas Schmall podkreślał także, że nieco lepiej przedstawia się sytuacja na rynku północnoamerykańskim, który jego zdaniem przyspiesza. Powodem takiej sytuacji jest system zachęt, jakie ruszyły w USA. 

Sprzedaż aut elektrycznych stanowiła w III kwartale 2022 roku 6,8 całkowitej sprzedaży i sięgnęła poziomu 366 400 sztuk. Był to wzrost o 25 procent.

Volkswagen elektryczny w 2033 roku

Przepisy forsowane przez Unię Europejską zakładają wprowadzenie zakazu rejestracji nowych aut spalinowych od 2035 roku. Tymczasem Volkswagen chce w części samochodów osobowych sprzedawać wyłącznie auta elektryczne już w 2033 roku. Cel ten dotyczy jednak wyłącznie rynku europejskiego, a w Chinach, czy Ameryce Północnej, przejście Volkswagena na napędy wyłącznie elektryczne będzie miało miejsce w późniejszym terminie. 

Volkswagen przyspiesza prace nad transformacją fabryki w Wolfsburgu

Volkswagen przyspiesza transformację fabryki w Wolfsburgu. Do początku 2025 roku marka dokona wstępnej inwestycji o wartości około 460 milionów euro.

Inwestycja jest przeznaczona przede wszystkim na przygotowania do produkcji nowego modelu auta elektrycznego ID.3. Kompaktowy samochód elektryczny będzie zjeżdżał z linii montażowej w Wolfsburgu już od 2023 roku – początkowo w produkcji częściowej, a od 2024 roku na pełną skalę. Rozbudowa zakładu ma się zakończyć do końca 2025 roku. 

Obecnie przygotowywane są programy szkoleń dla pracowników. Po uruchomieniu produkcji ID.3 kolejnym całkowicie elektrycznym modelem będzie nowy SUV. Podstawą nowego modelu jest modułowy system napędu elektrycznego (MEB). Platforma e-samochodów Volkswagena ma przejść dalszy rozwój jako MEB+, dzięki czemu stanie się jeszcze bardziej wydajna. Później Volkswagen przejdzie do kolejnego filara zakładu w Wolfsburgu – projektu pojazdu Trinity. Będzie on bazował na przyszłej Scalable Systems Platform (SSP), która będzie obejmować cały koncern. Najpóźniej do końca 2033 roku marka Volkswagen będzie budować samochody elektryczne wyłącznie w Wolfsburgu – podobnie jak we wszystkich swoich pozostałych fabrykach w Europie.

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię