Kolejne zespoły ścigające się w ramach Mistrzostw Świata Formuły E chwalą się udanymi przedsezonowymi testami w Walencji. Dwa samochody DS E-TENSE FE23 prowadzone przez aktualnego mistrza Stoffela Vandoorne’a i Jean-Erica Vergne’a – jedynego dwukrotnego mistrza w historii serii – znalazły się górze tabeli. Pierwszy wyścig sezonu 9. odbędzie się w Meksyku 14 stycznia 2023 roku.

  • DS Automobiles przetestował swój nowy bolid na torze w Walencji
  • Na torze został przetestowany nowy bolid Gen3 – DS E-TENSE FE23
  • Bolidy Gen3 są najszybsze w historii Mistrzostw Świata Formuły E, osiągając prędkość maksymalną 280 km/h

DS Automobiles na testach przedsezonowych

Tradycyjne testy przedsezonowe dla ABB FIA Formula E World Championship odbyły się na słynnym torze Ricardo Tormo w Walencji, w Hiszpanii. W czasie siedmiu sesji czasowych, 11 zespołów zgłoszonych do sezonu 9. szło łeb w łeb po raz pierwszy w swoich całkowicie elektrycznych bolidach trzeciej generacji. Był to prawdziwy chrzest bojowy, w którym zespół DS PENSKE wypadł dobrze dzięki mocnym występom Stoffela Vandoorne’a i Jean-Erica Vergne’a w DS E-TENSE FE23.

Panujący mistrz i dwukrotny zdobywca tytułu w Formule E umieścili swój bolid opracowany przez DS Performance w czołówce tabeli, pomimo ostrej konkurencji.

— Po bardzo ciężkiej pracy włożonej w rozwój bolidu DS E-TENSE FE23, w końcu odbyły się testy w Walencji. To był intensywny weekend, który dał nam kilka bardzo pozytywnych sygnałów, ale także pokazał nam, że poziom rywalizacji będzie niezwykle wysoki, a sezon 9 zapowiada się na niezwykle zacięty! — mówił Eugenio Franzetti, dyrektor DS Performance.

— Powrót do Walencji na testy przedsezonowe był naprawdę ekscytujący! Sesje były dla nas niezwykle pozytywnym doświadczeniem. Nauczyliśmy się wielu rzeczy o naszym nowym samochodzie. Teraz mamy dobrą bazę i możemy zmierzyć się w pierwszym wyścigu sezonu w Meksyku! — mówi Stoffel Vandoorne, panujący mistrz Formuły E.

DS Automobiles w Formule E

Kluczowe liczby od momentu wejścia DS Automobiles do Formuły E:

  • 89 wyścigów
  • 4 tytuły mistrzowskie
  • 15 zwycięstw
  • 44 podia
  • 22 pole position

Nowy bolid DS Automobiles

Na początku grudnia DS Automobiles pokazał nowy bolid Gen3. Po sukcesie drugiej generacji, która przyniosła kilka tytułów dla kierowców i zespołu w latach 2019 i 2020, wspierana przez Stellantis firma oficjalnie ujawniła swój pojazd: DS E-TENSE FE23.

Trzecia generacja w pełni elektrycznego samochodu zachowała czarno-złote barwy francuskiego zespołu. Bolid FE23 posiada szereg istotnych zmian w porównaniu do swojego poprzednika. Bolidy Gen3 są najszybsze w historii Mistrzostw Świata Formuły E, osiągając prędkość maksymalną 280 km/h, a jednocześnie są o 60 kg lżejsze od bolidu Gen2. Najważniejsza jest jednak wydajność – ponad 40 proc. energii zużywanej podczas wyścigu pochodzi z regeneracji mocy podczas hamowania.

Nowy bolid DS Automobiles - DS E-TENSE FE23
Nowy bolid DS Automobiles – DS E-TENSE FE23

Nowy bolid Gen3 zespołu DS Automobiles — co nowego?

DS E-TENSE FE23 jest również mocniejszy – 350 kW w porównaniu z 250 kW w samochodzie Gen2 – i wyposażony w napęd na cztery koła. Nowy przedni układ napędowy dodaje dodatkowe 250 kW do tylnego, podwajając zdolność regeneracji do łącznej mocy 600 kW. Dzięki nowemu przedniemu układowi napędowemu Gen3 jest pierwszym samochodem Formuły E bez hydraulicznych hamulców tylnych.

Opracowany przez DS Performance, wyścigowy oddział DS Automobiles, bolid DS E-TENSE FE 23 będzie bronią zespołu DS PENSKE i jego kierowców: broniącego tytułu mistrza świata Formuły E Stoffela Vandoorne’a oraz Jean-Erica Vergne’a – jedynego kierowcy w historii Formuły E, który zdobył tytuł więcej niż raz.

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię