Zespół TAG Heuer Porsche Formula E Team chwali się, że jest dobrze przygotowany do nowego sezonu. Wraz z opracowanym w Weissach Porsche 99X Electric Gen3 zespół wziął udział w oficjalnych testach przedsezonowych Formuły E na torze Ricardo Tormo w Walencji. 

  • Porsche wzięło udział w testach przedsezonowych Formuły E na torze w Walencji
  • 14 stycznia odbędzie się pierwszy wyścig w Meksyku
  • Porsche przetestowało swój nowy bolid Gen3 — Porsche 99X Electric Gen3

Porsche jest już po pierwszych testach w Formule E

Na 3,376-kilometrowym torze na południowo-wschodnim wybrzeżu Hiszpanii zespół dopracowywał swój bolid Porsche 99X Electric Gen3 pod kątem 9. sezonu ABB FIA Formula E World Championship. Podczas testów rozłożonych na cztery dni Pascal Wehrlein pokonał 955 kilometrów. Jego nowy kolega z zespołu António Félix da Costa, mistrz Formuły E z sezonu 2019/2020, pokonał 871 kilometrów.

Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3
Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3
Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3
Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3

Wyścig w Meksyku, w którym wzięły udział nowe samochody trzeciej generacji, stanowi punkt zwrotny dla pierwszej na świecie elektrycznej serii wyścigowej. Wszystkie jedenaście zespołów Formuły E było reprezentowanych w Walencji ze swoimi głównymi kierowcami i nowymi samochodami.

— Cztery trudne dni testowe są już za nami. Przepracowaliśmy nasz program zgodnie z planem. Był to pozytywny test końcowy i teraz zmierzamy do Meksyku, czując się dobrze przygotowani do rozpoczęcia sezonu. Po pierwszej sesji kwalifikacyjnej w Meksyku będziemy wiedzieli, na czym ostatecznie stoimy w porównaniu do naszych rywali. Zespół ciężko pracował i zasługuje na przerwę po pracowitym roku. Odetchniemy przez święta, a potem wrócimy w pełni sił w Meksyku — Florian Modlinger, dyrektor Factory Motorsport Formula E.

— W Walencji stanęliśmy przed kilkoma wyzwaniami, co jest normalne, gdy startuje się z zupełnie nowym samochodem. Testy są po to, aby odkryć, co działa dobrze, a co jeszcze wymaga poprawy. Byłem zaskoczony tym, jak niezawodne jest już Porsche 99X Electric Gen3 i jestem podekscytowany rozpoczęciem sezonu w Meksyku. Jesteśmy dobrze przygotowani — Pascal Wehrlein kierowca Porsche 99X Electric Gen3.

Pascal Wehrlein kierowca wyścigowy Porsche
Pascal Wehrlein kierowca wyścigowy Porsche

Porsche 99X Electric Gen3

Porsche startuje w 9. sezonie ABB FIA Formula E World Championship z nowym bolidem Porsche 99X Electric Gen3. Nowy elektryczny samochód wyścigowy wyposażony jest w układ napędowy Porsche E-Performance – który został opracowany w Weissach na potrzeby trzeciej generacji pojazdu w innowacyjnej serii wyścigów elektrycznych. Służy on również jako platforma rozwojowa dla w pełni elektrycznych modeli produkcyjnych producenta samochodów sportowych. Zarządzanie energią i wydajność są ważnymi czynnikami sukcesu w Formule E oraz w całkowicie elektrycznych samochodach produkcyjnych Porsche.

Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3
Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3
Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3
Nowy bolid Porsche 99X Electric Gen3

Maksymalna moc Porsche 99X Electric Gen3 wynosi 350 kW (476 PS), czyli o 100 kW więcej niż w przypadku poprzedniej generacji (Gen2). Co najmniej 40 procent zużytej energii jest odzyskiwane dzięki hamowaniu rekuperacyjnemu. Nowe samochody Gen3 to najszybsze, najlżejsze, najmocniejsze i najbardziej wydajne elektryczne samochody wyścigowe, jakie kiedykolwiek powstały.

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię