Japonia zrobiła pierwszy krok w kierunku organizacji rundy ABB FIA Formula E World Championship. Formuła E i rząd metropolitalny Tokio podpisały umowę, której celem jest zorganizowanie wyścigu na ulicach Tokio.

  • Formuła E może wystartować na ulicach Tokio w 2024 roku
  • Władze Formuły E i przedstawiciele Tokio podpisali protokół ustaleń w tej sprawie
  • Tokio chce stać się stolicą zeroemisyjny, w której promowany jest transport zeroemisyjny

Formuła E w Tokio w 2024 roku

Gubernator Tokio, Yuriko Koike, i Jamie Reigle, dyrektor generalny Formuły E, podpisali protokołu ustaleń w siedzibie rządu metropolitalnego Tokio. Dzięki porozumieniu władze miasta Tokio i Formuła E będą współpracować w celu sprowadzenia wyścigu do Tokio wiosną 2024 roku, pod warunkiem uzyskania zgody FIA. Wyścig miałby odbyć się w okolicy Tokyo Big Sight, największego międzynarodowego centrum wystawowego w Japonii.

Rząd metropolitalny Tokio pracuje nad promowaniem wykorzystania aut zeroemisyjnych, by zrealizować strategię „Zero Emission Tokyo”. Strategia ma przekształcić stolicę Japonii w zaawansowane ekologicznie miasto, które nie emituje CO2 – a Formuła E będzie współpracować z miastem w celu jej promowania.

– Jestem podekscytowany i zaszczycony, że mogę stanąć u boku gubernatora Koike i ogłosić współpracę pomiędzy Tokyo Metropolitan Government i Formułą E. Razem będziemy pracować nad sprowadzeniem wyścigu Formuły E do miasta w 2024 roku w ramach wsparcia zobowiązania Zero Emission Tokyo. Tokio jest ikoną, uznawaną za innowatora w technologii konsumenckiej, lidera w branży motoryzacyjnej i globalnego wyznacznika trendów kulturowych – powiedział Reigle.

Nissan jako jedna z pierwszych firm zaangażował się w nową erę Gen3 Formuły E, która rozpocznie się od testów w Walencji w grudniu 2022 roku. Dyrektor zarządzający japońskiego zespołu, Tommaso Volpe, mówił o podekscytowaniu zespołu perspektywą dołączenia Japonii do kalendarza mistrzostw.

– Jako pierwszy japoński producent samochodów uczestniczący w mistrzostwach, bylibyśmy zachwyceni, gdybyśmy mieli E-Prix w Tokio w 2024 roku. Ponadto, od tego sezonu po raz pierwszy będziemy rywalizować jako jeden zespół, po przejęciu teamu e.dams i bardzo chcielibyśmy mieć możliwość ścigania się z własnym zespołem wyścigowym na naszym rodzimym rynku – mówił.

Wyścigi Formuły E w kolejnym sezonie

Planowany harmonogram Formuły E na przyszły sezon obejmuje obecnie 18 wyścigów, które odbędą się między styczniem a lipcem 2023 roku na torach ulicznych w 13 miastach świata – bijąc poprzedni rekord 16 wyścigów w 10 różnych miastach, jaki padł w tym sezonie.

Formuła E w 2022 roku

Tytuł mistrza świata zdobył kierowca zespołu Mercedesa Stoffel Vandoorne. Vandoorne ogłosił, że w 2023 roku nadal będzie ścigał się w Formule E – nawet jeśli zespół Mercedesa wycofa się z wyścigów. Najprawdopodobniej będzie on startował w barwach zespołu DS-Dragon. Dzięki 213 punktom Vandoorne’a oraz 106 punktom ubiegłorocznego mistrza świata Nycka de Vriesa Mercedes-EQ zdołał w tym sezonie obronić tytuł mistrza świata producentów. 

Stoffel Vandoorne nowym mistrzem świata Formuły E
źródło: FIA ABB Formula E

Zobacz też:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię