Mahindra – producent samochodów z Indii planuje wprowadzić do 2027 r. 16 pojazdów elektrycznych w kategoriach SUV i lekkich pojazdów użytkowych. Mahindra rozważa również nową nazwę marki zależnej, dedykowanej samochodom elektrycznym.
- Mahindra chce wprowadzić na rynek 16 nowych aut elektrycznych
- Mahindra chce, by 20 proc. sprzedaży stanowiły auta elektryczne
- Z powodu braku chipów Mahindra wyprodukowała 32 tys. samochodów mniej
Mahindra będzie produkować więcej aut elektrycznych
Mahindra ma nadzieję, że dość szybko upora się z okresem dostosowywania swojej produkcji do rynku samochodów elektrycznych. Firma planuje ponadto ekspansję na nowe obszary pojazdów elektrycznych, takie jak pojazdy użytkowe. W tym obszarze oczekuje, że marże będą rosły jeszcze szybciej.
Mahindra chce do 2027 r. wprowadzić na rynek 16 nowych pojazdów i spodziewa się, że auta elektryczne będą stanowić około 20 proc. wolumenu jej sprzedaży w Indiach.
Mahindra jednocześnie podkreśla, że jest otwarta na pozyskiwanie środków od inwestorów na działalność związaną z pojazdami elektrycznymi.
– Kładziemy duży nacisk na elektromobilność. Niektóre z elektryków będą zupełnie nowe, a równoważyć je będą istniejące produkty – mówią przedstawiciele firmy.
Mahindra i kryzys chipów
Jak pisze Electrive.com, stanowisko Mahindry kontrastuje z inną dużą firmą motoryzacyjną znad Gangesu – Tata – która koncentruje się na małych pojazdach elektrycznych i ma w tym segmencie przewagę nad Mahindrą.
Mahindra inwestuje obecnie z technologie związane z samochodami elektrycznymi stawiając na liczne partnerstwa takie, jak choćby wspólny projekt z izraelskim start-upem Ree Automotive.
Mahindra spodziewa się, że niedobór półprzewodników utrzyma się w 2022 r., ale z nie będzie aż tak dotkliwy jak w 2021 roku. Producent powiedział również, że większa dostępności półprzewodników wpłynie na utrzymanie tempa wzrostu wolumenu sprzedaży.
Firma, której przewodniczy miliarder Anand Mahindra, poinformowała, że w drugim kwartale z powodu niedoboru produkcja spadła o 32 000 pojazdów, ale Mahindrze udało się odnotować 9 proc. wzrost sprzedaży.