Nowe Porsche Panamera plug-in będzie dostępne w czterech opcjach e-hybrid i 4S e-hybrid. Nowe hybrydy typu plug-in oferują lepsze przyspieszenie i właściwości jezdne, a także parametry E-Performance.

Porsche w dalszym ciągu poszerza gamę układów napędowych do swojej sportowej limuzyny Panamera. W ramach strategii e-Performance do oferty dodano modele Panamera 4 e-hybrid i Panamera 4S e-hybrid. To odpowiedź Porsche na duże zainteresowanie e-hybrydowymi układami napędowymi na wielu rynkach. Panamera będzie dostępna łącznie w czterech wariantach tej technologii układu napędowego.

Porsche Panamera plug-in

Nowa wydajność hybrydowa

Panamera 4S e-hybrid kładzie większy nacisk na dynamikę jazdy, a także dostarczanie mocy w górnym zakresie obrotów. Jego sześciocylindrowy silnik biturbo o pojemności 2,9 litra generuje moc 260 kW (353 KM). Moc systemu wynosi 400 kW (544 KM)

W porównaniu z poprzednią generacją wszystkie modele Panamera e-hybrid oferują większy zasięg na napędzie elektrycznym, większą prędkość ładowania, a także lepsze właściwości jezdne. Nowy akumulator wysokonapięciowy o mocy 25,9 kWh zapewnia o około 45 procent większą pojemność na porównywalnej przestrzeni. Nowa pokładowa ładowarka AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania do dwóch godzin i 39 minut. Dzięki mocy 140 kW (190 KM) i momentowi obrotowemu 450 Nm zupełnie nowy silnik elektryczny oferuje znacznie większą moc niż jego poprzednik. Dzięki rekuperacji do 88 kW silnik elektryczny przyczynia się również do znacznie zwiększonego zasięgu elektrycznego modeli Panamera e-hybrid.

Porsche Panamera plug-in

Wprowadzenie na rynek

Porsche Panamera 4 E-Hybrid i Panamera 4S E-Hybrid są już dostępne do zamówienia. Rozszerzone wyposażenie standardowe obejmuje asystenta parkowania i chłodzoną podstawkę na smartfona do bezprzewodowego ładowania mocą do 15 W. Dostępne są również opcje takie jak kierowana tylna oś, Remote ParkAssist, Porsche InnoDrive z aktywnym utrzymywaniem pasa ruchu, wyświetlacz pasażera i system kontroli jakości powietrza. Wersja Executive, która posiada większy rozstaw osi, będzie dostępna jedynie na kilku rynkach. Opcje, takie jak czterostrefowa klimatyzacja automatyczna lub duża konsola środkowa są dostępne w standardzie. Dostawy w Europie rozpoczną się w drugim kwartale 2024 roku.

Tryby jazdy E-Hybrid ze zoptymalizowaną strategią

Cztery zoptymalizowane tryby jazdy specyficzne dla e-hybrid, a także ulepszone tryby Sport i Sport Plus dodatkowo optymalizują wydajność modeli. Auta zaczynają jazdę będąc w elektrycznym trybie E-Power. Gdy stan naładowania akumulatora spadnie poniżej określonej wartości minimalnej, system automatycznie przełącza się w tryb Hybrid Auto, który dostosowuje strategię działania do aktualnej sytuacji na drodze.

E-Hold zachowuje aktualny stan naładowania akumulatora, z kolei E-Charge ładuje silnikiem spalinowym baterię do poziomu 80 proc. w terenie pozamiejskim, a także przy prędkości powyżej 55 km/h. W trybach Sport i Sport Plus Porsche zmniejsza docelowy stan naładowania akumulatora odpowiednio do 20 i 30 procent (poprzednio 30 i 80 procent).

Porsche Panamera plug-in

E-Hybrydy z innowacyjnym aktywnym zawieszeniem

Porsche wyposaża w standardzie wszystkie warianty nowej Panamery w adaptacyjne dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne, w tym Porsche Active Suspension Management (PASM) z amortyzatorami dwuzaworowymi. Innowacyjne aktywne zawieszenie Porsche Active Ride jest również dostępne dla modeli E-Hybrid.

Każdy amortyzator – również wyposażony w technologię dwuzaworową – posiada elektrycznie sterowaną pompę hydrauliczną, zasilaną z układu 400 V, która może być wykorzystywana do aktywnego wytwarzania sił w kierunkach odbicia i kompresji. Amortyzatory działają z częstotliwością do 13 Hz, co oznacza, że mogą one regulować ustawienie do 13 razy na sekundę.

Sportowe detale i ulepszone wyposażenie standardowe

Wszystkie warianty nowej Panamery charakteryzują się atletycznym, świeżym designem. Wygląd auta z przodu tworzą nowe reflektory matrycowe LED i dodatkowy poziomy wlot powietrza. Z tyłu sportowej limuzyny nową Panamerę wyróżniają ciągłe światło tylne i bezramowa tylna szyba. Listwy okienne w kolorze srebrnym podkreślają linię boczną. Na standardowym wyposażeniu Panamery 4 E-Hybrid znajdują się 19-calowe koła, czarne zaciski hamulcowe i matrycowe reflektory LED. Opcjonalnie dostępny jest system oświetlenia LED HD matrix o wysokiej rozdzielczości.

Nowe Porsche Panamera plug-in

Nowe Porsche Panamera 4S E-Hybrid może na drodze zwrócić uwagę 20-calowymi kołami w Panamera AeroDesign, srebrnymi sportowymi końcówkami rur wydechowych i czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Opcjonalnie dostępne są także zaciski hamulcowe w kolorze Acid Green i Black. Hamulce Panamery 4S E-Hybrid z sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi w standardzie, dziesięciotłoczkowe zaciski hamulcowe są dostępne w postaci opcji. Alternatywnie dla tego modelu dostępny jest hamulec PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) w połączeniu z 21-calowymi kołami. Tarcze z kompozytu ceramicznego mają średnicę 440 milimetrów na przedniej osi i 410 milimetrów na tylnej osi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię