Opel otwiera kolejny przełomowy rozdział. Producent samochodów z Rüsselsheim ujawnił pierwsze zdjęcia nowego Opla Astry Electric. Opel pokazał także nowego Opla Astrę Sports Tourer Electric – pierwsze całkowicie elektryczne kombi niemieckiego producenta.

  • Opel zaprezentował elektryczną wersję Opla Astry
  • Pokazano dwa nowe modele: Opel Astra Electric i Opel Astra Sports Tourer Electric
  • Zasięg Opla Astry Electric wynosi 416 kilometrów na jednym ładowaniu

Elektryczny Opel Astra

Opel zaprezentował elektryczną wersję Opla Astry. Nowa Astra Electric posiada silnik elektryczny o mocy 115 kW/156 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 niutonometrów. Nowy elektryk Opla osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. W zależności od preferencji jazdy, kierowcy Astry Electric mogą wybrać jeden z trzech trybów Eco, Normal i Sport.

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric

Opel Astra Electric — akumulator

Energia jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh. 102 ogniwa baterii znajdują się w 17 modułach i zapewniają, że nowa Astra Electric może pokonać do 416 kilometrów. Auto zużywa zaledwie 12,7 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (14,9 kWh według WLTP). Astra Electric może być naładowana do 80 procent pojemności akumulatora w około 30 minut na stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW. Ponadto, całkowicie elektryczna Astra jest standardowo wyposażona w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW.

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric

Bagażnik elektrycznego Opla Astry

Akumulatory umieszczone są w podwoziu auta, co ma zwiększyć dostępną przestrzeń w środku samochodu. Przy podniesionych tylnych siedzeniach Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów przestrzeni bagażowej zaś przy złożonych siedzeniach pojemność wzrasta do nawet 1 553 litrów. Niskie położenie akumulatora zapewnia również Astrze Electric i Astrze Sports Tourer Electric lepszą pozycję na drodze.

Opel Astra — pierwszy Opel ze wszystkimi wariantami napędów

– Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric to prawdziwi pionierzy. Dzięki nowym akumulatorowo-elektrycznym wariantom klienci skorzystają z użyteczności połączonej z komfortem, a przede wszystkim z bezemisyjnej przyjemności z jazdy. To właśnie mamy na myśli, mówiąc o sensownej „Greenovation” mobilności. Jednocześnie kontynuujemy rozwijanie naszej ofensywy w elektryfikacji. Nowy Opel Astra Electric to ważny kamień milowy na naszej drodze do stania się w pełni elektryczną marką w Europie – powiedział dyrektor generalny firmy Opel Florian Huettl.

W przyszłości klienci Opla Astry będą więc mogli wybierać spośród większej liczby alternatywnych układów napędowych niż w przypadku jakiegokolwiek innego modelu Opla. Astra i Astra Sports Tourer są już dostępne jako zelektryfikowane warianty hybrydowe typu plug-in. Dostępny jest także model Astra GSe. Gamę układów napędowych uzupełni wkrótce akumulatorowo-elektryczna Astra Electric, którą będzie można zamawiać od wiosny 2023 roku.

Frajda z jazdy połączona z odpowiedzialnością: Emocje, przydatność na co dzień, lokalnie bez emisji spalin

Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric
Opel Astra Electric

Opel Astra GSe w hybrydzie plug-in

We wrześniu Opel pokazał wersję Astry z napędem hybrydowym typu plug-in. Moc Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe to 165 kW/225 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 360 niutonometrów. W porównaniu z innymi modelami Astry, modele GSe są jeszcze bardziej zwinne i jeszcze bardziej precyzyjne. Niemiecki producent samochodów uzyskał charakterystykę prowadzenia zorientowaną na osiągi dzięki wyposażeniu nowych modeli Opla Astry GSe w nowe, dedykowane submarce podwozie, obniżone o 10 milimetrów.

Sportowa kalibracja układu kierowniczego będzie cechą charakterystyczną dla Opla Astry GSe, natomiast sprężyny i olejowe amortyzatory przedniego i tylnego zawieszenia wyposażone są w technologię KONI FSD (Frequency Selective Damping), która umożliwia uzyskanie różnych charakterystyk tłumienia przy wysokich częstotliwościach (kontrola zawieszenia) i niskich częstotliwościach (kontrola nadwozia).

Wzór 18-calowych kół ze stopów lekkich inspirowany jest całkowicie elektryczną koncepcją Manta GSe. We wnętrzu sportowe ambicje są podkreślone przez wyczynowe fotele przednie wykończone w alcantrą oraz posiadają certyfikację AGR.

Opel Astra GSe

Zobacz też: Nowy bolid formuły E Porsche 99X Gen3

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię