Orlen uruchomił pierwszą w swojej sieci ultraszybką stację ładowania o mocy 175 kW. Urządzenie pozwala naładować samochód od 10 do 80 proc. pojemności jego baterii w około 20 minut. To aż o ⅔ szybciej w porównaniu ze stacjami ładowania o standardowej mocy do 50kW.

  • Orlen uruchomił pierwszą ultraszybką ładowarkę na autostradzie A1
  • Moc ładowarki to 175 kW
  • Ładowarkę dostarczyła Ekoenergetyka-Polska

Najszybsza ładowarka Orlenu – Orlen postawił ją na A1

Orlen zgodnie ze swoją strategią zapowiada, że podobnych urządzeń powstanie w Polsce znacznie więcej. Do 2030 roku Grupa Orlen będzie dysponowała co najmniej 1 000 stacji ładowania w Polsce, w tym o mocy 150-350 kW.

Z pierwszej, ultraszybkiej stacji ładowania można już skorzystać na autostradzie A1, na MOP Machnacz Południe. Dysponując mocą 175 kW, stacja jest w stanie naładować baterię o pojemności powyżej 70 kWh od 10 do 80 proc. w nieco ponad 20 minut. Urządzenie firmy Ekoenergetyka-Polska zostało wyposażone w złącza zgodne ze wszystkimi, dostępnymi na polskim rynku, modelami samochodów elektrycznych. Korzystając z aplikacji mobilnej Orlen Charge można uzyskać informację o dostępności złączy oraz monitorować bieżącą sesję ładowania.

W Polsce Grupa Orlen posiada ponad 300 stacji o mocy do 50  kW i aż 160 urządzeń o mocy 50-150 kW. Rozszerzenie oferty o ultraszybkie ładowarki to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów z rynku e-mobility – czytamy w komunikacie.

Najszybsza ładowarka w Polsce postawiona przez Orlen
Najszybsza ładowarka w Polsce postawiona przez Orlen
Najszybsza ładowarka w Polsce postawiona przez Orlen
Najszybsza ładowarka w Polsce postawiona przez Orlen

Orlen podbija Polskę i Niemcy swoimi ładowarkami

PKN Orlen chce rozwijać sieć stacji ładowania w Europie. Do 2026 roku polska firma uruchomi 434 stacje ładowania na terenie Niemiec. Obecnie Grupa Orlen posiada w Polsce już 470 takich obiektów, a na terenie Polski już teraz funkcjonuje 470 stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Obecnie na polskim rynku dominującym typem stacji ładowania są urządzenia wykorzystujące prąd przemienny (AC) o małej mocy, a płocki koncern chce budować swoją przewagę, poszerzając ofertę urządzeń ładujących prądem stałym (DC).

Zobacz też: Porsche Taycan Turbo S bije rekord na torze Nürburgring

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię