Robocar Geely i Baidu to pierwszy tego typu pojazd napędzany sztuczną inteligencją, wprowadzony na rynek. Opracowała go spółka joint venture JiYue.

Robocar Geely i Baidu

Robocar JiYue 01 to pierwszy model oferujący najwyższej klasy funkcję inteligentnej jazdy ROBO Drive Max w ramach usługi subskrypcyjnej. Jest to pierwszy model masowej produkcji wykorzystujący inteligentny układ kokpitu pojazdu Qualcomm 8295 obsługujący inteligentnego partnera AI pojazdu SIMO. 

Napęd JiYue ROBO obsługują dwa chipy NVIDIA DRIVE Orin. Pojazd zaoferuje użytkownikom prawdziwą pomoc w nawigacji w systemie punkt-punkt, a także autonomiczną usługę parkowania AVP. Dostępna ona będzie w ponad 200 miastach i 90 proc. chińskich autostrad do 2024 r.

JiYue Robocar to największa prywatna grupa motoryzacyjna w Chinach. Należy ona do Geely Holding Group (Geely Holding) i Baidu, największa prywatna grupa motoryzacyjna w Chinach. 

Robocar Geely i Baidu

Robocar Geely i Baidu – JiYue

Robocar JiYue 01 powstał dzięki połączeniu technologii sprzętu samochodowego Geely Holdings i oprogramowania AI firmy Baidu. Pojazd opiera się na rozwiązaniach SEA (Sustainable Experience Architecture) firmy Geely. Zastosowano w nim także pakiet inteligentnych rozwiązań do jazdy autonomicznej Apollo.

Pojazd jest ultraaerodynamicznym SUV-em o współczynniku oporu powietrza 0,249, z nadwoziem o rozstawie osi 3000 mm. Wnętrze zaprojektowano w oparciu o futurystyczną estetykę high-tech, gdzie usunięto większość fizycznych przycisków. Ma to zachęcać użytkowników do kontrolowania funkcjonalności pojazdu za pośrednictwem inteligentnego partnera AI pojazdu, SIMO.

Inteligentne systemy sztucznej inteligencji

Wraz z premierą Robocar JiYue 01 zadebiutuje także inteligentny partner Baidu zajmujący się sztuczną inteligencją pojazdów – „SIMO”. Uważany jest on za lidera w branży, zdolnego do „naturalnej” komunikacji głosowej z użytkownikami, a także zarządzania niemal wszystkimi funkcjonalnościami pojazdu. SIMO potrafi wspierać kierowców i pasażerów, wykonując ich polecenia, udzielając wskazówek, a nawet udzielając ogólnych porad.

Robocar Geely i Baidu

Ultraszybki transfer danych

Szybkość rozpoznawania mowy SIMO wynosi aż 500 ms i obejmuje złożone scenariusze w pojeździe i poza nim. System AI integruje także interakcje multimodalne, w tym głos, gesty i wskazówki wizualne, aby zwiększyć personalizację dla użytkowników. SIMO jest wspierane przez zintegrowany system sztucznej inteligencji Baidu Ernie Bot. Umożliwia on dalszy rozwój logicznego rozumowania oraz możliwości planowania strategicznego.

Robocar JiYue 01 to pierwszy na świecie model obsługujący aktywowane głosem/sterowane parkowanie poza pojazdem. Użytkownicy mogą polecić pojazdowi, by korzystał z funkcji autonomicznego parkowania AVP. Auto odbierze ich także z krytych lub zewnętrznych parkingów w odległości do 2 km.

Napęd

Pojazd pojawi się w wersji z jednym lub dwoma silnikami. Każdy silnik elektryczny ma moc 200 kW. Wersja Max Performance z dwoma silnikami i napędem na cztery koła, może wykorzystać do 400 kW mocy w trybach napędu na dwa lub cztery koła. Umożliwia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8 s.

Użytkownicy mogą wykupić miesięczną subskrypcję ROBO Drive Max, aby uzyskać dostęp do stale rozwijających się inteligentnych funkcji napędu. ROBO Drive Max będzie oferować pomoc w nawigacji PPA (Point to Point) i funkcję autonomicznego parkowania samochodu na 90 proc. chińskich autostrad oraz w 3 miastach. Początkowo będzie to Hangzhou, Pekin, a takze Szanghaj, a w 2024 r. usługa zostanie rozszerzona na ponad 200 miast.

W ofercie są dwie opcje akumulatorów o pojemności 71,4 kWh oraz 100 kWh. Zapewniają one użytkownikom zasięg odpowiednio 550 km i 720 km w trybie elektrycznym. Dzięki szybkiemu ładowaniu pojazd można naładować od 10 do 80 proc. w niecałe 30 minut.

Analiza danych

Inteligentne funkcje Robocar JiYue 01 wspierają najbardziej zaawansowane w branży chipy AI, takie jak chipy kokpitu pojazdu Qualcomm 8295 i chipy napędu autonomicznego NVIDIA DRIVE Orin.

Robocar JiYue 01 będzie pierwszym na świecie modelem oferującym konsumentom dostęp do pełnego pakietu rozwiązań do jazdy autonomicznej poziomu 4 firmy Baidu Apollo. Poza samymi chipami, inteligentna architektura napędu zorientowana na wizję, oparta na 11 kamerach o wysokiej rozdzielczości, 12 radarach ultradźwiękowych i radarach wykorzystujących falę 5 milimetrów.

Wspomaganie nawigacji ROBO Drive Max PPA umożliwia w pełni autonomiczną zmianę pasa ruchu i wyprzedzanie. Oferuje również manewrowanie wjazdem, a także zjazdem z autostrady. Daje także ona możliwości omijania przeszkód na wielu pasach ruchu, rozpoznawanie przejść dla pieszych i sygnalizacji świetlnej, ustępowanie pierwszeństwa pieszym, a także wykonywania niezabezpieczonych skrętów w lewo.

Robocar Geely i Baidu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię