Volkswagen zwiększa sprzedaż w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku. Przychody firmy wzrosły o 16 procent, ale zysk w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego – spadł o 7 procent. Firma mimo trudności na rynku spodziewa się dobrego całego 2023 roku. 

Volkswagen zwiększa sprzedaż

Niemiecki producent samochodów w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku zwiększył dostawy i sprzedaż swoich aut. O 11 procent w ujęciu rocznym wzrosły dostawy (6,7 mln samochodów), a przychody ze sprzedaży urosły w tym czasie o 16 procent – do poziomu 235,1 mld euro. Tylko w trzecim kwartale odnotowano ich wzrost o 12 proc. Grupa Volkswagen chwali się także rosnącym portfelem zamówień w Europie Zachodniej. Na koniec września wyniósł on ok. 1,4 mln samochodów. 

Nie wszystkie wyniki jednak są tak kolorowe. Zysk operacyjny Grupy spadł o 7 procent – do 16,2 mld euro. 

Prognoza finansowa na 2023

Grupa Volkswagen zrewidowała także swoją prognozę na 2023 rok. Niemiecka firma zakłada, że łącznie dostarczy do klientów od 9 do 9,5 miliona pojazdów. Przychody ze sprzedaży Grupy mają być o 10-15 procent wyższe niż w roku 2022.

Firma zakłada, że wynik operacyjny za cały rok 2023 będzie zbliżony do poziomu z poprzedniego roku przed uwzględnieniem pozycji specjalnych, który wyniósł około 22,5 mld euro.

Większy nacisk na auta elektryczne

Volkswagen zwiększa sprzedaż, a szczególnie zauważalne jest to w segmencie aut elektrycznych. Dostawy wzrosły o 45 procent. Łącznie w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 roku dostarczono 531 500 elektryków. Ich udział osiągnął w tym okresie 7,9 procent, przy czym tylko w trzecim kwartale – aż 9 procent. Grupa Volkswagen szacuje, że w całym roku może osiągnąć w tym segmencie wynik między 8 a 10 procent udziału samochodów elektrycznych w dostawach.

Kluczowym segmentem pozostaje Europa. Tutaj odnotowano wzrost o 61 procent – do 341 100 sztuk. W Stanach Zjednoczonych dostawy elektryków urosły o 74 procent – do 50 300 sztuk. W Chinach było to łącznie 117 100 samochodów (wzrost o 4 proc.). 

Z kolei spółka joint venture IONWAY, należącej do Volkswagena PowerCo i belgijskiej Umicore, ogłosiła lokalizację swojej fabryki materiałów katodowych do produkcji akumulatorów: powstanie ona w Nysie, w Polsce. IONWAY to pierwsze partnerstwo tego typu, które będzie produkować zrównoważone materiały akumulatorowe na potrzeby zakładów w regionie. Do końca dekady partnerzy zamierzają ruszyć z produkcją materiałów katodowych i prekursorów. Wystarczą one do wyprodukowania ogniw akumulatorowych o pojemności 160 GW rocznie. Wystarczą one do ok. 2,2 mln samochodów elektrycznych.

Rozbudowa portfolio Volkswagena

Volkswagen wprowadził na rynek swój najnowszy model – ID.7. Jest on już dostępny do zamówienia, We wrześniu marka Volkswagen zaprezentowała nową generację Tiguana, a trzecia już generacja SUV-a będzie zjeżdżać z linii produkcyjnej fabryki w Wolfsburgu jeszcze w tym roku. 

Volkswagen pokazał także nowe odsłony model ID.4/ID.5. Z kolei należąca do grupy marka Porsche poszerzyła także w ostatnich tygodniach gamę hybrydowych wersji modelu Cayenne. 

Volkswagen chce zwiększyć wydajność

Wszystkie marki należące do Grupy mają zwiększyć swoją wydajność. To zaś ma poprawić rentowność operacyjną sprzedaży na poziomie ponad 10 procent. Celem programów jest osiągnięcie możliwości szybkiego reagowania na wydarzenia rynkowe i zwiększenie odporności biznesu na ich wpływ. Rentowność marek w ostatnim czasie poprawiła się. W Skodzie do poziomu 6,4 proc. w marce Seat/Cupra było to 4,6 proc., zaś Volkswagen Samochody Dostawcze – 6,1 proc.

W grupie marek Sport Luxury, rentowność operacyjna sprzedaży Porsche w ramach działu motoryzacyjnego utrzymała się w pierwszych dziewięciu miesiącach na poziomie 18,8 procent. Zysk operacyjny wzrósł o 9 procent.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię