BMW Group ogłosiło inwestycję o wartości 1,7 mld dolarów w budowę pojazdów elektrycznych w USA. 1 miliard dolarów z tej puli pójdzie na przygotowanie do produkcji aut elektrycznych istniejącego już zakładu w Karolinie Południowej, a 700 milionów dolarów przeznaczonych zostanie na budowę nowego zakładu montażu baterii w pobliskim Woodruff. Do 2030 roku BMW będzie budować w USA co najmniej sześć w pełni elektrycznych modeli samochodów.
- BMW wydaje 1,7 mld dolarów na budowę elektrycznych samochodów w USA
- 700 mln dolarów będzie przeznaczone na nowy zakład montażu w baterii w Woodruff
- Do 2030 roku BMW będzie w USA produkować co najmniej sześć elektrycznych modeli aut
BMW stawia na auta elektryczne w USA
Fabryka ogniw akumulatorowych Envision AESC w Karolinie Południowej zaopatruje zakład w Spartanburgu
BMW dąży do zakupu ogniw akumulatorowych do swoich aut elektrycznych tam, gdzie odbywa się produkcja. Firma zawiązała partnerstwo z Envision AESC, która wybuduje nową fabrykę ogniw akumulatorowych w Południowej Karolinie. Będzie ona zaopatrywać zakład BWM w Spartanburgu. Envision będzie produkować nowo opracowane okrągłe ogniwa baterii litowo-jonowych, które zostały zaprojektowane specjalnie dla szóstej generacji technologii BMW eDrive i będą wykorzystywane w pojazdach elektrycznych następnej generacji. Roczna wydajność fabryki ogniw akumulatorowych wyniesie do 30 GWh.
Nowy format baterii zwiększy gęstość energii o ponad 20 procent, poprawi szybkość ładowania o 30 procent i o tyle też ma zwiększyć się zasięg samochodów. Jednocześnie emisja CO2 przy produkcji ogniw zostanie zredukowana nawet o 60 procent dzięki częściowemu wykorzystaniu wtórnego materiału litu, kobaltu i niklu, a także energii odnawialnej do produkcji.
Współpraca BMW z Envision
Współpraca z Envision AESC jest ważnym krokiem w planie BMW dotyczącym wzmocnienia regionalnych łańcuchów dostaw. Rozszerzenie produkcji aut elektrycznych w połączeniu z lokalną fabryką ogniw akumulatorowych doprowadzi do powstania nowych łańcuchów dostaw, nowych sieci dla poddostawców oraz nowych miejsc pracy w całym regionie.
Grupa BMW ogłosiła już, że w Europie i Chinach powstaną cztery dodatkowe fabryki ogniw akumulatorowych, aby zaspokoić zapotrzebowanie firmy na ogniwa akumulatorowe nowej generacji. Fabryki ogniw budowane będą przez partnerów i każda z nich będzie miała roczną wydajność do 20 GWh.
– Przez dziesięciolecia fabryka Spartanburg była podstawą globalnego sukcesu BMW Group. Jest domem dla modeli BMW X, które są tak popularne na całym świecie. Idąc dalej, będzie ona również głównym motorem naszej strategii elektryfikacji – do 2030 roku wyprodukujemy tu co najmniej sześć w pełni elektrycznych modeli BMW X. Oznacza to, że: 'Home of the X’ staje się również 'Home of the Battery Electric Vehicle'” – powiedział Oliver Zipse.
Wzrost inwestycji i rozbudowa zdolności produkcyjnych w SC
Z inwestycji o wartości 1,7 miliarda dolarów, 700 milionów dolarów zostanie przeznaczone na budowę nowego centrum montażu baterii BMW o wysokim napięciu w Woodruff, w pobliżu zakładu Spartanburg. Nowy obiekt będzie zajmował ponad 1 milion stóp kwadratowych i będzie produkował akumulatory nowej generacji dla aut w pełni elektrycznych. Na miejscu powstanie około 300 nowych miejsc pracy.
Fabryka BMW w Spartansburgu w USA
Spartanburg produkuje obecnie moduły akumulatorów litowo-jonowych dla dwóch hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in: BMW X3 xDrive30e i BMW X5 xDrive45e. W 2021 roku na miejscu powstało blisko 70 000 zelektryfikowanych BMW.
Fabryka w Spartanburgu została założona 30 lat temu i rozpoczęła produkcję samochodów dwa lata później. Od tego czasu zakład stał się globalnym centrum kompetencji dla BMW Sports Activity Vehicles i krytycznym elementem globalnej sieci produkcyjnej firmy. W fabrykę zainwestowano łącznie 12 miliardów dolarów, zatrudnia ponad 11 000 osób, a jej roczna zdolność produkcyjna wynosi do 450 000 pojazdów. Do tej pory w USA powstało ponad sześć milionów pojazdów BMW. Bazując na tej sile, BMW przez ostatnie osiem lat było największym eksporterem motoryzacyjnym z USA pod względem wartości.
Zakład Spartanburg produkuje obecnie 11 modeli, w tym samochody typu Sports Activity BMW X3, X4, X5, X6 i X7, cztery modele BMW M oraz dwa hybrydowe modele elektryczne typu plug-in. Produkcja całkowicie nowego hybrydowo-elektrycznego BMW XM rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Zakład jest wspierany przez ponad 300 dostawców.
„Zapewne jednak miliarda, a nie miliona?”