DS Automobiles pokazał nowy bolid Gen3. Po sukcesie drugiej generacji, która przyniosła kilka tytułów dla kierowców i zespołu w latach 2019 i 2020, wspierana przez Stellantis firma oficjalnie ujawniła swój pojazd DS E-TENSE FE23.

  • DS Automobiles pokazało swój nowy bolid DS E-TENSE FE 23
  • Nowy bolid przystosowany jest do nowej generacji wyścigów Gen3
  • Nowy bolid jest o 60 kg lżejszy od poprzedniego

Nowy bolid DS Automobiles – DS E-TENSE FE23

Trzecia generacja w pełni elektrycznego samochodu zachowała czarno-złote barwy francuskiego zespołu. Bolid FE23 posiada szereg istotnych zmian w porównaniu do swojego poprzednika. Bolidy Gen3 są najszybsze w historii Mistrzostw Świata Formuły E, osiągając prędkość maksymalną 280 km/h, a jednocześnie są o 60 kg lżejsze od bolidu Gen2. Najważniejsza jest jednak wydajność – ponad 40 proc. energii zużywanej podczas wyścigu pochodzi z regeneracji mocy podczas hamowania.

– Innowacja rodzi się z rywalizacji! Od momentu powstania DS Automobiles, elektryfikację umieściliśmy w centrum naszej globalnej strategii. Nasze sukcesy w Formule E, jako pierwszego producenta premium w tej kategorii oraz liczne rekordy osiągnięte dzięki samochodowi drugiej generacji, wzmocniły nasze technologiczne know-how i podniosły naszą reputację. Dziś rozpoczynamy nowy rozdział z renomowanym zespołem, wyjątkowymi kierowcami i jasnym celem: dalsze zdobywanie tytułów, które będzie towarzyszyć wprowadzaniu na rynek nowych, wyłącznie elektrycznych modeli od 2024 roku – mówił Béatrice Foucher, dyrektor generalny DS Automobiles.

Nowy bolid Gen3 zespołu DS Automobiles — co nowego?

DS E-TENSE FE23 jest również mocniejszy – 350 kW w porównaniu z 250 kW w samochodzie Gen2 – i wyposażony w napęd na cztery koła. Nowy przedni układ napędowy dodaje dodatkowe 250 kW do tylnego, podwajając zdolność regeneracji do łącznej mocy 600 kW. Dzięki nowemu przedniemu układowi napędowemu Gen3 jest pierwszym samochodem Formuły E bez hydraulicznych hamulców tylnych.

Opracowany przez DS Performance, wyścigowy oddział DS Automobiles, bolid DS E-TENSE FE 23 będzie bronią zespołu DS PENSKE i jego kierowców: broniącego tytułu mistrza świata Formuły E Stoffela Vandoorne’a oraz Jean-Erica Vergne’a – jedynego kierowcy w historii Formuły E, który zdobył tytuł więcej niż raz.

DS Automobiles w Formule E

Umocniona dzięki nowej współpracy z PENSKE AUTOSPORT, DS Automobiles weźmie udział kolejnym sezonie całkowicie elektrycznych mistrzostw, które stanowią wektor przyspieszenia dla jej prac badawczo-rozwojowych. Dla firmy ma to duże znaczenie bowiem DS Automobiles od 2024 roku stanie się w 100 proc. elektryczną marką.

Sezon 9 Formuły E zapowiada się jako jeden z najbardziej konkurencyjnych od czasu inauguracji rozgrywek w 2014 roku, dzięki nowemu bolidowi Gen3, 11 zespołom na starcie i odświeżonym przepisom sportowym. Dystans wyścigu będzie teraz określany na podstawie liczby okrążeń, a nie czasu, natomiast zespoły mogą szybko ładować swój tryb Attack Mode podczas pit-stopów.

Akumulatory Gen3 należą do najbardziej zaawansowanych i trwałych, jakie kiedykolwiek powstały. Do ich produkcji użyto minerałów pochodzących z odpowiedzialnych ekologicznie źródeł, a ogniwa baterii po zakończeniu okresu eksploatacji zostaną ponownie wykorzystane i poddane recyklingowi. W konstrukcji nadwozia samochodu po raz pierwszy zostały wykorzystane len i włókno węglowe pochodzące z recyklingu. 

Zobacz też: Studyjny model autonomicznego Volkswagena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Napisz swój komentarz
Wpisz tutaj swoje imię